JOE (26.9.2005 17:29:28)
Dle logu to vypadá že nereaguje ověřovací radius server, otázkou je proč. Buď má opravdu zrovna obvyklé výpadky a je přetížen, nebo se modem také může rozpadat díky nekvalitní lince či jinému problému a poté nemůže navázat znovu autentifikaci, protože je díky nekorektnímu ukončení spojení nerozpadlépedešlé přihlášení (problém pppoE). Jaké jsou parametry linky (útlum, margin...) ?
Anonym (26.9.2005 18:22:15)
Nahlaš to jako závadu,evidentně není závada v modemu,ale někde na trase.
Anonym (27.9.2005 16:53:53)
Mě tohle taky nepřipadá jako závada na tvým přijímači - problém není s linkou, parametry máš ok, a line status taky, ale s přístupem k přihlašovacímu serveru. Ostatně bych řek že kdyby nebyla v pořádku nosná (carrier) na lince, což je to DSL, tak že bys ani přihlašovací informace vůbec neodeslal.
Anonym (27.9.2005 20:54:54)
rozpada se ti spojeni jinak to neni mozny, chtej toho technika (vyjezd budes mit tak za 600,-)
Milan Voska (2.10.2005 09:00:25)
No ten příspěvek o uspávání modemu ve Windows ani nečti, ten se týká modemu uvnitř PC, ještě možná tak USB modemu, ale modem který máš je přes Ethernet rozhraní a je puštěn stále i ikdyž jsou vypnuta všechna PC. Mimochodem ho mám také a je naprosto super. Jediné co jsem musel udělat tak bylo následující. Hned po prvním puštění modemu jsem zjistil, že má tendenci zamrzat jeho webové rozhraní (tedy administrace) po pár sekundách činnosti v něm. Nicméně je pravdou, že ač přestal se mnou komunikovat přes WEB modem jako takový fungoval a síť mi nadále routoval. Problém vyřešen vypnutím technologie UPnP a DHCP na vnitřní síti. Od té doby a to je již asi 7 měsíců jede bez výpadku. (On sám i jeho webová administrace). Já osobně jsem kvůli vylepšené podpoře IP telefonie nahrál ještě novější firmware, ačkoli v něm jsem si routování adres na IP adaptéry musel udělat ručně, zatímco v původním firmware to běželo automaticky samo. Ale zase je takto rychlejší odezva adaptérů (to mám odzkoušeno) Co se týče tvých problémů, myslím si, že je to na lince. Ale to je slabá odpověď, neboť i to může být několik příčin. Začnu je postupně jmenovat. Nechci říkat, která je pravděpodobnější, protože možné jsou všechny a ještě i současně. 1) Zeptám se na vzdálenost od ústředny s DSLAM. ADSL technologie je schopná pracovat někdě do 4 km od ústředny. Mimo to je dokázané, že čím dál - tím hůř a klesají i rychlosti. Sám ČTc přiznává, že na samé hranici spojení není schopen např. linky 1024 a 512 kbps vůbec provozovat, jedině pomalejší. Pokud je problém zde, tak jediná šance je se asi přestěhovat blíže. Já jsem cca 1300 m od ústředny s DSLAMem. (Zde se onen kolega ptal na hodnoty db. Je pravda, že je mám vyšší. Ale to neovlivní asi ani telecom. 2) Závada na lince. A teď jde o to, jestli u vás doma nebo na lince Telecomu. Ten druhý případ my spolu nevymyslíme a jaké jsou možnosti zjištění a nápravy telecomu je otázkou. Nemyslím si, že by to byl Váš případ, ale nikdo neví. Jeli provozován jakýkoliv telefonní, modemový, faxový aparát před SPLITERem, ihned to zaruší i nadhovorové pásmo linky, kde běží data, a modem rozsvítí oranžovou kontrolku. Prostě SPLITTER musí být první, všechno ostatní ZA !!!! Nemusí se telefonovat postačí pouze pokud je takové zařízení připojeno !!! Všechno ZA !!!! (Jen zmíním, že se mi na linku kdysy v sousedních vchodě v rozvaděči napichoval hajzlík a telefonoval si - to jsem samozřejmě také ovlivnit nemohl, ale jedná se opět o zařízení před SPLITTEREM !!! Tehdy jsem já ovšem ADSL ještě neměl.) 3) Chyba hardware modemu (potom reklamace), nebo špatné větrání (hřeje se docela dost) - já jej mám volně na stole. Zkuste uvidíte, jinak prosím na můj E-MAIL, toto forum běžně nenavštěvuji.
Anonym (2.10.2005 16:37:58)
Velmi stručné, jen upřesním:
ad 1...útlum signálu kvůli vzdálenosti by se projevil úplnou nemožností navázání spojení nebo jeho úplným rozpadem, ale ne timeoutem požadavku na přihlášení ....v tomto případě by požadavek na přihlášení pravděpodobně nebyl vůbec odeslán, takže tento případ to nebude
ad 2...technická závada na lince viz bod 1, u splitteru by mohlo dojít k přerušení spojení nebo rušení, opět viz bod 1, ale sekvence požadavků na přihlášení by opět nemohla být ani odeslána v pořádku
ad 3...přehřátí modemu by se (ostatně podobně jako u jakéhokoli jiného CPU, které je i v modemu patrně nejvíce zahřívanou částí) nebo jiná zásadní hw závada projevilo úplným zamrzáním uživatelského rozhraní, anebo tím, že modem přestane celý reagovat a rozhraní nebude přístupné, ale nebylo by příčinou vypršení lhůty na odezvu korektně odeslaných požadavků.
Nejpravděpodobněji to zkrátka vypadá na zahlcení nebo vnitřní chybu přístupového serveru RADIUS na straně poskytovatele, protože tento server neodpovídá (včas) na správně odeslané (a opakované) žádosti klienta o ověření identity protokolem PAP během procesu sestavování připojení založeného na protokolu PPP do sítě poskytovatele (a skrz ni do internetu). Logicky bez úspěšného přihlášení pak nelze mít od něj přidělenou IP adresu a přístup k jeho serverům DNS.
Anonym (12.10.2005 10:42:40)
No taky může být chyba komunikace PPP server(ať už je to cokoliv) a RADIUS server.
Čiže nechápu proč PPP server nemá nastavenej nějakej timeout v řádu desítek sekund pro spojení s radius serverem. A pak by mohl poslat nějakej fail cod.
Vasek (2.10.2005 20:22:41)
Jeste k tomu mam takovej malej postreh. Vzydky, kdyz to spojeni nejde, kdyz se snazi prihlasovat a ono ho to stale omita, tak nejde UPnP. Tzn. nevidim ten router v Sitovych pripojenich jako Branu internetu.
Tak jestli by to s tim nemohlo mit nejakou souvislost.