Standa (20.3.2005 15:18:59)
Objednal jsem si ADSL 512/128 od Telecomu ( služba měla být hotova do 3-5 dnů, ale byla dokončena až za 2,5 měsíce). Rychlost 512/128Kb není dodržena a celý den mám rychlost asi 2/20Kb. Nevíte co s tím?
Standa (20.3.2005 15:18:59)
Objednal jsem si ADSL 512/128 od Telecomu ( služba měla být hotova do 3-5 dnů, ale byla dokončena až za 2,5 měsíce). Rychlost 512/128Kb není dodržena a celý den mám rychlost asi 2/20Kb. Nevíte co s tím?
Anonym (20.3.2005 19:36:31)
Nahlásit závadu na technickou podporu IOL.
PeterPan (21.3.2005 14:02:04)
Nahlas, za blbost se plati. :)
titan (21.3.2005 20:42:56)
To ze mu to de pomalu neni zavada protoze nema garantovanou linku.
David (21.3.2005 21:40:45)
To sice jo, nikdo nerika, ze mu to pojdede 512, kdyz ma 512ku, na druhou stranu ale 2kB/s download je vazne kour... To asi nebude jen tim, ze "nema garantovanou" , nemyslis?
tatik expres 1024/256 (20.3.2005 23:54:00)
nainstaluj zone alarm treba + adaware a projed si pc URCITE TAM MAS NEJAKY SVABY kteri ti zahlti linku a ja to taky mel
David (21.3.2005 10:21:18)
A surfuj s necim normalnim, tj. ne IE, napriklad Firefox, Opera a pod., jinak se ti tam tyhle bordely budou dostavat neustale...
Marek Kořínek (30.3.2005 01:01:48)
Pro ilustraci posílám kopii mého otevřeného dopisu Telecomu: Dobrý den, píši vám proto, že jsem momentálně na pochybách, zda mám i nadále používat službu Internet expres, nebo zda ji mám okamžitě přestat platit a zároveň se obrátit na obchodní inspekci nebo přímo na Ministerstvo informatiky. Cítím se podveden tím, že mi služba bez potíží fungovala jen první měsíc po jejím spuštění, v poslední době je již linka natolik pomalá, že je pro moji profesionální činnost naprosto nepoužitelná. Nemohu totiž pomoci služby Internet expres například ani odesílat poštu s přílohami, což je věc, která patří k mé každodenní činnosti, musím odesílat smlouvy mých klientů na centrálu a v pro tuto činnost potřebuji naprosto spolehlivou linku. Pokud tato závažná závada nebude odstraněna během dnešního dne, budu nucen učínit příslušné kroky, jak Telecom přinutit plnit minimálně to, co slibuje ve svých reklamách. Že nejsem sám, kdo si na "kvalitu" připojení ADSL stěžuje, dokazují tisíce příspěvků v diskusích na internetových servrech. Jsem sice jeden z tisíců nespokojených, ale jako jeden z mála mám odhodlání se s tímto stavem nesmířit. Nepatřím k "puberťákům", kteří používají internet ke své zábavě. Pořídil jsem si připojení ADSL jako můj nezbytný pracovní nástroj, nutný k mojí obživě, a proto budu nekompromisně vyžadovat jeho bezchybnou funkci. Jak píši, dávám poslední lhůtu k odstranění problému do dnešních 12.00 hod. středoevropského času. Po této hodině zkusím odeslat dokumenty e-mailem. Pokud odeslat nepůjdou nebo bude jejich odesílání neúměrně pomalé, podniknu příslušné kroky a nebudu váhat iniciovat třebas i hromadnou žalobu pro všechny klienty oklamané reklamní kampaní. Tato akce může skončit i na Ministerstvu informatiky nebo i u Evropského soudu a to s velmi těžkými následky pro Telecom jako poskytovatele internetu. Toto píši jako otevřený dopis, jeho kopii zveřejňuji rozesíláním po internetu. Dne 30.3.2005 Marek Kořínek, Šárka 3, Prostějov
Nargon (30.3.2005 15:30:40)
No peknej meil. Ale muzete rovnou dat vypoved. Jak pisete :"Pořídil jsem si připojení ADSL jako můj nezbytný pracovní nástroj, nutný k mojí obživě, a proto budu nekompromisně vyžadovat jeho bezchybnou funkci." Chtit po sluzbe s agregaci 1:50 a bez jakekoli garance bezchybnou funkci je nemozne. Od toho tu jsou garantovane linky za X tisic mesicne.
Anonym (6.4.2005 11:49:17)
:) Tomu se rika profesionální odpověd´:))))).....
Gogo (6.4.2005 13:27:42)
A co se vám na té odpovědi nezdá? Má naprostou pravdu. Používat negarantovanou službu s agregací 1:50 za zlomek ceny linky garantované na obchodování a hrozit po tom žalobami......notabene při takovýchto ultimátech....toho se může zákazník dožadovat při nějakém SLA a ne při negarantované službě
Petr (7.4.2005 12:56:07)
Je to skutečně tak. Hodně lidí si představuje, že jim bude každý poskytovat vše ve 100% kvalitě za minimální ceny. Sami si ještě k tomu obvykle účtují za své služby opravdu vysoké ceny. Například notáři, právníci... Ale neříkám, že všichni.
Klokan (8.4.2005 12:06:50)
No já teda nevím, ale když já něco prodám, tak i když je to šunt a všichni to ví, tak stejně na to musím dát záruku, dnes minimálně 2 roky, možnost vrácení kupní částky, opravy do 30 dnů,... a já nevím jaké všechny "vymoženosti" dnešní doby.
Petr (8.4.2005 16:48:16)
Přiznám se, že nechápu co to má společného s tím co jsem psal. Problém pana Kořínka může klidně souvset s tím, že měl zavšivený počítač a tím si mohl linku zahlcovat sám.... Neznám příčinu, ale tón dopisu jasně říkal, že si myslí, že má v podstatě garanci 100% funkčnosti a kdyby měl za zprovoznění v případě chyby na jeho straně zaplatit odpovídající částku, tak by si připadal, že ho někdo okrádá. A takové lidi přirovnávám k těm co si koupili auto a pak se diví, že bude potřeba kupovat benzín (naftu). ADSL není ani v podání ČTc šunt, i když omezení jsou dost drastická, ale nesmí se zaměňovat s garantovanou službou.
Klokan (11.4.2005 10:39:22)
No má to společného to, že podle současných zákonů nízká cena nemůže nikterak ovlivnit záruku a její délku. Jinak papírové boty pro nebožtíky a voda.... ano, pokud na to bude zákazník upozorněn, proč ne.
Petr (11.4.2005 12:06:08)
Hmmm... Nevím, kde jsem psal, že nízká cena ovlivňuje kvalitu. Jen jsem psal, že za nízkou cenu nemůže chtít 100% kvalitu. Zkrátka musí počítat s tím, že to třeba chvíli nepůjde a na nikom si nic nevezme. Znovu říkám, nebudu soudit problém pana Kořínka, ale jeho reakci. Jestli má všech pět pohromadě, tak si přečetl i podmínky, za jakých je ADSL poskytováno a co je mu garantováno. Řekl bych, že je tam i zmínka o tom, kdy má nárok na slevu. Nezlob se na mě, upozorňovat zákazníka, že se papírové boty nehodí do vody mi trochu připomíná upozornění, že se mikrovlná trouba nehodí na sušení živých zvířat.
Anonym (11.4.2005 12:57:54)
a proc ne :-D ..... krupavej pejsek primo z vasi mikrovnlky :-) ... byl sem na dovoleny v jihovychodni asii ... a tam je to normalni :-DDDD .... "postarate se mi o bobicka ?" .... "bhobhikha" :-)))
Sergey (8.4.2005 19:31:43)
S tou zarukou jsi lehce na omylu, pokud si treba koupis papirove boty pro neboztiky, tak je tezko vyreklamujes, ze se rozmocily po vstoupeni do kaluze. Takze pokud proste kupujes negarantovanou sluzbu, nemuzes od ni ocekavat zazraky. Co se tyka reklamy na "neomezeny vysokorychostni internet" tam uz je to samozrejme sporne, ale v reklame nerikaji pravdu pripadne lzou temer vsichni, tak proc to zazlivat zrovna Telecomu.
Anonym (30.3.2005 17:39:38)
No tak to je dost blbý ale já sem do telekomu poslal aspoň tři e-maily a už to budou tři měsíce a žádná odpověď takže s tím "do 12:00 SEČ" to nebude tak horké, oni to stejně nečtou. Mimochodem s tou hromadnou žalobou plně souhlasím, do nich! a sem taky z prostějova, jen do nich ať ten smrad vyvětráme (žlutý smrad:)
Ten z IOL (8.4.2005 06:27:42)
Pane Kořínek proč jste zde už nezdělil,že Vám technická podpora odpověděla ? Pokud máte možnost, dejte sem i odpověď a řekněte jak to bylo doopravdy, podíval jsem se na váš problém a vy jste zprvu odmítal pomoc od techniků, poté jste již na dané řešení přistoupil. Čtyřikrát se Váš problém řešil, tak tu z nás prosím nedělejte firmu co nehodla pomoci zákaznikům !
Houmles (8.4.2005 06:35:21)
Nojono, oni totiž někteří lidi sou hrozně neobjektivní. I když já netuším jestli je to tento případ.
Anonym (8.4.2005 11:47:56)
Ty se modli,abych nezjistil kdo jsi.Problémy zákazníků a jejich řešení se nikdy nekomentuje v diskuzním fóru na internetu.Toto je interní záležitost a informace o tom spadá pod telekomunikační tajemství.Mám chuť tě prásknout oddělení bezpečnosti.Svými příspěvky děláš ČTc opravdu medvědí službu.
Anonym (8.4.2005 15:17:32)
Taktak, pokud se najde nekdo kdo je ochoten vyjadrit svuj nazor, musi byt potrestan. Zakaznik ma akorat tak pravo komunikovat s operatory, kteri nevedi co je to modem a znaji nazpamet jakesi FAQ. Nastesti i mezi operatory se da narazit na lidi, kteri jsou schopni logicky uvazovat. Po patem az sestem telefonatu se vetsinou na takoveho cloveka narazi. Tot filosofie CTc.
Doc (8.4.2005 17:16:15)
Mě stačilo, když mě zhruba 5x přepojili a už jsem mluvil s člověkem, který věděl o čem je řeč !
Anonym (8.4.2005 16:06:21)
Podle helsa: podlez, podraz, napraskej? :-)
Anonym (8.4.2005 16:13:40)
Vůbec ne.Každý zákazník předpokládá jistou serióznost a diskrétnost při řešení svých problémů a je jedno v jaké je to firmě.Tobě by se líbilo,kdyby tvoje problémy byli diskutovány bez tvého vědomí na internetu?Diskrétnost je základním předpokladem jakéhokoliv seriózního podnikání a to co předvádí "Ten z IOL" je něco co se netoleruje v jakékoliv firmě.
Anonym (8.4.2005 16:50:58)
Ale pan Kořínek ví, že se jeho problém tady diskutuje. Sám s tím začal. Nicméně souhlasím, že se vynášení interních informací netoleruje.
dalsi z IOL (8.4.2005 17:34:54)
On ale nediskutuje zadne tajemstvi. A to na co reaguje je OTEVRENY dopis - urceny sire verejnosti. Znamena to ze ho tedy muze komentovat kdokoliv jinej, jen ne ti na ktere se hazi spina?
Ten z IOL (8.4.2005 20:49:41)
Nevím co zde řešíte, poslal to jako otevřený dopis, s tím, že si chtěl polepšit asi sám před sebou. Pan K. už zde nezvěřejnil zbytek co nádsledoval, proto bych mohl i já říct "urážka na cti" a "lživá antireklama". Žádné tajemství jsem zde nedal pro všechny. Když už se zákazník podepsal (a tím dovolil to, aby si někdo zjistil co je na jeho tvrzení pravdy ), musel očekávat dříve či později určitou reakci, či vy si necháte jen tak házet na hlavu výtrusy ? Nejsem člověk co by dělal represe proti komukoliv, se vší slušností jsem odpověděl. Jen jsem Vám zde řekl jakým způsobem zákazníkův problém postupoval (myslím tím reakci techniků, kam byl tento email směrován), aby nevznikl dojem který tu přednesl jistý anonym. Hromadná žaloba ? Proč ne, ale musí mít opodstatnění, což vzhledem k urovni poskytovaných a poskytovatelných služeb není možné (či tu snad někdo opravdu věří v to, že ADSL může mít jakousi garanci s parametry co se vlastně technicky nabízí ?) Vynesl jsem zde v případě pana K. nějakou interní informaci (interní informace - rozumí se pod pojmem "to co je ve firmě" )? Rozhodl jsem se, že zde už psát nebudu, né pod tímto nickem a uvidím jak se změní přístup k anonymní osobě, protože mám dojem, že většina lidí má tendenci slepě nadávat (po řádné mediální masáži a vlastnímu zhrzení, že měly vzdušný zámek), budu si tu sedět jako anonym a budu se lidem vysmívat jak to umí většina místního osazenstva (nemyslím tím ty, s nimiž tu vedu již pár pátků debaty na technické témata). PS : Dělám v komunikacích skoro deset let pod třemi firmami a ještě jsem se nesetkal s přístupem jaký je zde - v dobrém slova smyslu a IMHO jsou i horší firmy co nabízí připojení (znáte někdo ten pocit že měsíc vám ve Win svítí "kabel odpojen" a vy dobře víte, že jediná věc co je potřeba je zajít na střechu a vyrestartovat AP, ale čekáte na to skoro půl roku ?)
Thorough (11.4.2005 23:47:04)
Pane Kořínku vždyť se dá Váš problém řešit naprosto jednoduše - překonejte svou přihlouplou aroganci a zaplaťte si technika, který Vám připojení odborně nainstaluje a nastaví.
Anonym (12.4.2005 12:15:10)
jo jo .. xichti chtej vzdycky vsechno co nejlevnejc a sou to super vseznalkove.. a potom se nestihame divit nad tim co dokazou vymyslet :-))))
Anonym (5.4.2005 19:49:26)
podle me se pripojujes porad pres komutovanou linku :-]
Anonym (7.4.2005 14:52:38)
Vetsinou odpovidame do 30 minut, zas tak horky to nebude :)
Thorough (11.4.2005 23:54:37)
Jám mám taky ADSL od Telecomu - 512/128 kb/s. Objednal jsem, za hodinu přišel mail s informací o tom že přijali objednávku, po půlnoci o technickém šetření a za tři dny jsem se připojil. Rychlost mi ještě neklesla pod 400 kb/s. Prostě si chrochtám ;o)
kofil (12.4.2005 20:51:30)
A proc nemigrovat na Optimal-vyssí rychlos 850kb/s stejna cena, ale termin dokdy bylo mozno migrovat si zrejme presvihnul.
Anonym (12.4.2005 22:19:43)
Do 17.4.2005
Rik (13.4.2005 08:03:00)
Optimal je myslím vázán smlouvou. Teď nevím na jakou dobu jeden nebo dva roky???
Anonym (14.4.2005 18:11:08)
na jeden, ale kdyz porusis driv, tak platis jen pomernou cast instalace....takze jako by nebyl...
Thorough (14.4.2005 09:43:40)
Optimal je good, no ale ta data... :-)
Anonym (13.4.2005 09:49:09)
Dotaz zni:Jaky mate modem? No ja mnel nekolik zakazniku s USB modemy s chipsetem Conexant a tam byl takovy problem ze 50% paketu slo do haje, pingy 1000-2500ms a rychlost se blizila dialupu. Jedny ovladace fungovaly hned od zacatku tak spatne jak jsem napsal a druhe chvili drzely rozumne parametry ale pak to zase sklouzlo na uroven dialupu(ne-li dokonce GPRS) Asi problem s ovladaci. Ale jelikoz a) nejsou od toho zdrojaky - nemuzu poskytovat podporu a najit problem b) 24 hodin stravenych uvazovanim a metodou pokus omyl-metoda uzvatelu windows, nemelo valneho vyznamu c) cas straveny nad resenim je drazsi nez USB modem samotny. Vyplati se koupe ethernet modemu Po pripojeni ethernet modemu rychlost byla takova jaka mela byt a parametry v ramci normalu.