Do diskuse momentálně není možné vkládat příspěvky. Děkujeme za pochopení.
Úvod > Diskuse > Technické otázky > Nastavení připojení Telecom

Nastavení připojení Telecom

Michal (16.11.2004 13:54:08)

Nedaří se mně nastavit připojení. Mám modem DrayTec Vigor 2500We a poskytovatelem je přímo Telecom. Jediné údaje, které jsem obdržel je uživatelské jméno a heslo, jinak žádné informace o správném nastavení nemám. Hardwarově je všechno určitě zapojené v pořádku - na modemu svítí LED ADSL, je propojený s počítačem, domluví se, ale v Online Monitoru u WAN sítě pořád ukazuje, že je špatně username nebo password a nemá přidělenou IP adresu. Jméno i heslo mám přitom určitě správně. Mate mě, že v mailu od Telecomu je u obou položek v závorce napsané, že se to má zadat v nastavení virtuální privátní sítě. VPN je pro připojení nezbytná? Jak to vlastně technicky funguje? Ví někdo, kde dělám nějakou hloupou chybu?

Honza (16.11.2004 18:16:07)

Už se tady objevily rady od majitelů tohohle modemu, tak se určitě ozve někdo s konkrétní radou - obecně heslo i jméno zadáš v konfiguračním formuláři rozhraní modemu a pokud ti svítí synchronizační LED na modemu, znamená to, že se synchronizoval modem s DSLAMem - pak tě ale musí napojit ISP do netu a právě tady nastává kontrola hesla a jména, jinak tě nepustí do sítě a nedostaneš adresu.Zkusil ses poptat na reklamacích, jestli máš správně nastavený heslo a jméno u ISP? To sdělení v mailu o VPNce je asi pozůstatek z počátků ADSL od Telecomu, kdy se muselo nastavovat připojení VPN, teď už to nutné není stejně jako přihláška na dashboardu...

Michal (19.11.2004 08:23:59)

Musim priznat, ze modem neni muj, ale nastavuju to u kamarada a jeste jsem se k nemu od te doby nedostal, takze jsem to nemohl vyzkouset. Jeho rodice jsou u Telecomu a maji jakysi zamestnanecky ADSL za stovku mesicne. Samoinstalacni balicek je uzasnej, ale fakt to nefunguje. Tak jeste zkusim nastavit VPN podle toho navodu na attel.cz. Treba je to u tohoto specialniho programu porad potreba. Na strankach Telecomu se mne totiz podarilo najit clanek, kde vysvetluji, ze pro novou sluzbu Internet Broadband uz bude pripojeni standardni, ale u stare Internet Expres zustava VPN a Dashboard. Je pravda, ze u toho clanku nepisou datum a podle jistych indicii to vypada, ze je asi nekdy z roku 2003 a od te doby muze byt vsechno jinak. Kazdopadne za zkousku nic nedam. A kdyz ani to nevyjde, tak je asi budu muset presvedcit, aby si to nekde zjistili sami. Snad kdyz delaji u Telecomu, tak by to pro ne nemel byt takovej problem, i kdyz tomu vubec nerozumi a umi ten pocitac tak akorat zapnout. Kazdopadne diky za rady.

Honza (19.11.2004 14:36:38)

Nevím, ale ta stránka, co popisuješ, bude dost stará - na dashboard se už fakt nikdo nepřihlašuje a VPN si nastavují jen pro soukromé potřeby (do firmy apod.). Mně to vychází, že je problém s autorizací u ISP - možná se mýlím, ale jinak mě nic nenapadá.

Anonym (16.11.2004 18:20:48)

U modemu by mělo být instalační CD,stačí projít instalačním wizárdem a vše by se mělo nastavit samo.

Honza (16.11.2004 18:31:38)

Taky na netu jsem kdysi zakopl o tohle: http://www.attel.cz/isdn/adsl_home.html

alex (19.11.2004 23:21:05)

mám stejný typ a je to komplikovaný jako pr....Pomohli mě na placené lince Telecomu - třeba na to bude mít kámoš slevu

shapet (22.11.2004 07:08:49)

Cesky Telecom na sve strance(IOL) ma ke stazeni Quick Setup pro tento WiFi router a opravdu se nastavuje VPN.Verze PPP over ATM neni mozna a PPPoE nase sit neumi.(alespon ne bez upravy protokolu). Stazenim Setupu a pouhym spustenim budete vyzvan k zadani ID a Passw.Pokud jsou spravna,tunel L2P si to vytvori pod WIN XP samo.Navic je to hodne bezpecne pripojeni,u WiFi o to vice.

Anonym (22.11.2004 15:16:58)

Umela by ale pro telecom je jednodussi napojit to na svoji ATM sit.