Jeff27 (15.6.2011 20:08:00)
Dobrý den, mám problém s modemem D-Link DSL-321b. Měl jsem modem Sagem F@st 840, s ním fungovalo všechno bez problémů (nový modem jsem zakoupil kvůli instalaci systému Ubuntu na jeden notebook, na kterém USB modem Sagem nefungoval). Problém nastává vždy až po nějákém čase, kdy je notebook připojen k internetu (1-3 hodiny). Zprvu vše funguje bez problémů, poté se přestanou načítat stránky, zamrzne stahování souborů, přestanou fungovat IM programy. Modem hlásí, že je všechno v pořádku, počítač to samé, ale připojení prostě nefunguje. Jediné, co pomáhá, je odpojení LAN kabelu a vypnutí a zapnutí modemu. Tato chyba se vyskytuje jak na notebooku s operačním systémem Ubuntu 10.04.2, tak na druhém notebooku s Windows XP. Už jsem i volal na O2 linku, a sice prý vidí, že jak se modem odpojuje a pak znovu připojuje, ale jinak je z jejich pohledu prý všechno v pořádku (žádné jiskry a podobně). Nejdříve jsem si myslel, že by mohl bý problém v telefonní zásuvce - mám ve zdi ještě klasickou svorkovnici, ze které vede drát na jejímž konic je krabička s již klasickou RJ11, ale to by přece již muselo vypadávat spojení u předchozího modemu Sagem (což se nedělo), je to tak? Nebo je možné, že by chybu mohl způsobovat starý telefon? Ten náš je totiž skutečně antický a neustále v jeho sluchátku při hovorech chrastí. Je možné, že budu muset reklamovat modem? Ve vadný modem se mi ale moc věřit nechce, to by se snad notebook k internetu ani nepřipojil (výpadky se vyskytují náhodně, nemají pravidelný interval). Progoogloval jsem už celý internet a už jsem vážně zoufalý, takže budu určitě za každou radu vděčný. Předem děkuji