Joe (23.1.2009 20:39:00)
Zdravím, hledám kvalitní ADSL modem, cena až tak nerozhoduje, máte nějaké tipy? Wifi potěší, ale není podmínkou.
Byl mně doporučen Zyxel Prestige P-661HW-D3 ale prd se v tom vyznám.
Jde mně hlavně o stabilitu, aby se nemusel často restartovat, neodpojoval se. připojeno bude cca 2 - 3 pocitačů, ale názazově i přes 10.
Roman_HK (24.1.2009 10:23:32)
Zyxel 661HW-D3 patří rozhodně k tomu nejlepšímu, co se dá za rozumné peníze u nás koupit.
Honza (6.2.2009 20:43:19)
Ten D link 2641B je fak supr jsem s ním maximálně spokojen :). Před tím jsem měl asus 600wl a katastrofa, ve špičce se hodněkrát odpojoval (vždy tak na 20 sekund).
Jirka J. (29.8.2011 23:17:10)
Já mám Asus WL-600G s novým (CZ) FW a naprostá spokojenost. Navíc jede jako FTP a mám nastavených 8 portů na port forward. Lajnu mám 8Mb. Výpadek přibližně 1x za 3 měsíce, ale jen FTP, jinak maká bez problémů (měsíčně na FTP projde asi 1GB dat). Prošlo mi rukama taky dost mašinek (Huawei, D-link, Zyxel) a nic moc. Mezi nimi je velmi slušný model D-Link 2641B, který je slušně rychlý a i stabilní. Neumí ale O2 TV. Jediný, který mohl konkurovat Asusu, byl SMC Bariccade, ale neměl WiFi a samozřejmě, neuměl O2 TV. Zítra mi přijde na stůl Cisco SRP526, tak uvidíme. Jsem totiž prodejcem IT, tak proklepnu jednu z levnějších hi-end mašinek.
I kol (16.9.2011 11:03:58)
Jak dopadlo proklepnutí
Jirka J. (21.2.2012 23:54:30)
Tak CISCO dopadlo na výbornou !! Navíc jsem ho prodal zákazníkovi, který má slušnou zátěž na tento modem (a navíc ho i servisuju). 3x IP 1MPx kamery, 4x analogové kamery na recorderu a tím i pod IP, navíc 3x WiFi prvek ( 2xUBNT /1xAP+1xCLIENT) + Z-comax v AP/brige modu. K tomu má port forwarding pro každou kameru a rekordér. Vše routuje CISCO. Dál, v noci běží vzdáleně náhled z kamer, což je dost velký "záhul". Jedná se sice u uploadu o cca 5 snímků/sec, ale stačí to. Vlastní záznam se provádí lokálně (IP na PC, analog na recorder). Musím konstatovat, že zatím stabilnější modem jsem netestoval.
Kuba (25.9.2011 15:38:43)
http://www.itlevne.cz/zbozi/cisco-srp526-adsl2-annexb-802-11n-2fxs-1fxo/detail.aspx?p=z:284938 kdyz todle nema IOS, takze to ma k rekneme k 876ce hodne daleko... vyhozene penize
Redy (24.1.2009 13:32:52)
Používám D-Link DSL-2641B a naprostá spokojenost.
Na 16 Mbit/s ADSL šlape jak hodinky, včetně wi-fi. Připojeno jedno PC síťovým kabelem (14 Mbit/s), přes wi-fi jeden notebook (86% signál na 12 metrů přes 2 zdi, cca 6 Mbit/s) a občas PDA (tam rychlost neřeším).
Před ním jsem měl Siemens Santis 150, Zyxel Prestige P-660R-63C bez wi-fi a chvíli půjčený Huawei EchoLife HG520i, který prodává O2. Ten D-Link je ale ve všech parametrech lepší.
Jinak jestli mohu doporučit, tak modem bez wi-fi nebrat. Nikdy nevíš kdy se ti bude hodit.
Já (24.1.2009 13:41:19)
Musím smutně říci, že jsem taky hledal ten nej a cenu jsem nelimitoval. Vložil jsem své naděje také do Zyxelu Prestige P-661HW-D3, ale totálně mě zklamal svojí nestabilitou. Ze čtyř modemů byl horší už jen D-Link DSL584T, který se nedokáže na mojí zrychlené lince ani navázat spojení. S Zyxelem Prestige P-661HW-D3 mám deset výpadků denně a více, proto jsem ho zabalil do krabice a hodil do skříně pro případ, že by se DsLaM přiblížil někdy ke mně blíž. Nyní jedu na ASUSu AM200G, má sice horší odezvy, za to je stabilní, a protože využívám i IP telefonii, tak je to docela i spotřebou úsporné řešení.
Sám už bych volil asi nějaké to "podstatně dražší" CISCO, ale protože mám k dispozici už 4 modemy ADSL, nechci vrážet další větší svůj peníz do nejistého výsledku.
Anonym (24.1.2009 13:58:00)
Cisco nemá nijak úchvatnou linkovou část (při špatném signálu odpadne relativně rychle), takže tudy cesta nevede.
Ja (24.1.2009 14:44:41)
Nepotěšil jsi mě, ale i tak děkuji ... :-)
... a o nějakém to zařízení s velmi dobrou linkovou částí náhodou bys nevěděl?
Ja (25.2.2009 03:07:33)
Tak jsem si ho pořídíl, komkrétně Cisco 876, a zatím neodpadává ... Ale je pravdou, že vykazuje nějaké ty chyby, ale provozně a uživatelsky - zatím velmi dobrý a stabilní modem ...
Noise Margin: 8.0 dB 19.0 dB
Output Power: 16.0 dBm 12.0 dBm
Attenuation: 47.0 dB 34.0 dB
DS Channel1 DS Channel0 US Channel1 US Channel0
CRC Errors: 0 45 0 0
Header Errors: 0 25 0 0
Total BER: 0E-0 1126E-10
Leakage Average BER: 0E-0 1073E-10
Roman_HK (25.2.2009 09:45:54)
Vyplatí se koupit router za cca 12000Kč? Mám někde záruku, že nebude "padat"? Myslím si, že ne.
Osobně si myslím, že pokud (příkladem) koupím 6 různých routerů po 2000Kč, tak se určitě najde jeden, který bude na konkrétní lince stejně stabilní, jako Cisco (ne-li i lepší). Pokud se mně podaří jeden ze zbývajících routerů někomu prodat, tak to výjde levněji.
Ja (25.2.2009 21:15:02)
Vidíš to, a já zase naopak, než-li koupit jeden tzv. "kšunt" tak to raději připlatím a koupím si kvalitu. O tomhle je toto téma, aby jsme se dozvěděli, co je vlastně opravdu ta kvalita. Zyxely mám doma dva, a bylo to z mé strany šlápnutí vedle ... to už vím, protože padají úplně stejně, jak ty schnilá jabka či hrušky ze stromu. D-Link taky už jeden vlastním - ten je vhodný jen a pouze do vitríny, protože na mé lince nedokáže ani navázat spojení.
A tebou nenáviděný ASUS je mnou opěvovaný, a je to můj favorit. Ten jako jediný (pokud pominu to CISCO), dokáže rozumně a spolehlivě fungovat na mojí nadmíru utlumené lince. Zatímco sousedi řeší neustále problémy i na jejich už i zpomalené 2Mbit lince, já na tomto ASUSu AM200g běžím na 5Mbitu bez větších problémů, ale podotýkám, je úplně na samé hraně, a bez vůbec žádné rezervy.
Ty jseš asi z města, a já naopak z vesnice. Ústředna je s DsLaMem téměř 5km daleko za kopcem, a žádné jiné možnosti rozumné konektivity ... Takový je můj výchozí stav. Rozumně fungující internet potřebuji a s tím ASUSem mám zatím vyřešeno. A Cisco, ano přiznám to, z mé strany do značné míry srdeční záležitost, ještě navíc podpořená hodně výhodnou prodejní nabídkou! Ano jsem tomu rád, že mě zatím nezklamalo ... ale je asi úplně všem jasné, že to je modem jen pro velmi náročné, fajnšmekry nebo fanatiky, a hlavně lidi nutně znalé, nikoli pro běžné uživatele, a už vůbec pro ty, kteří shánějí modem za 1,-Kč ... :-)
Roman_HK (25.2.2009 23:19:24)
Spíš jde o to, že každý z nás má diametrálně odlišnou lajnu.
Ty máš "dlouhou" linku s velikým útlumem, já naopak "krátkou", ale s nadměrným šumem a hlavně s velkým rušením (tzv. REIN). Spousta infa na tohle téma je na http://www.kitz.co.uk
=>Teoreticky by Ti měl více vyhovovat router s chipsetem TI AR7 (chip na "dlouhé" lajny - velmi citlivý), na mé lince, což mohu potvrdit, maká znatelně lépe "cokoliv" s chipsetem od Broadcomu (chip na "zašumělé" lajny - méně citlivý). TI AR7 se u mě "nechytá".
Spíš se mě jedná o to, jestli router Cisco je adekvátní (alespoň trochu) ceně. Oba asi se shodneme na tom, že Cisco je spíše pro fajnšmekry, nicméně cena 12k i mě docela děsí (a též nepatřím mezi "spořínky").
Na jakém chipsetu je postaveno to Cisco? TI AR7?
Paradoxně Asusy používají zpravidla chipset BCM6348 - proto mě udivuje, že ten Asus u Tebe vůbec funguje.
Ja (26.2.2009 21:17:06)
Ano, čipset BCM96348. Běhám na něm už 2,5 roku, a hodně těžko bych hledal za něj na mé lince stejně kvalitní náhradu. A protože nevím, jak dlouho se bude taky ještě prodávat, tak jsem si pro jistotu pořídil další kus, a běhá úplně stejně, t.j. hodně dobře ... :-) Takže z toho už i usuzuji, že to není náhoda jen jednoho konkrétního kusu. To Cisco využívá Alcatel 20190 chipset.
sekáč (26.1.2009 22:23:10)
Já měl taky problémy s rozpadem spojení, jak u Huawei, tak u Zyxel 660 T3v2. Jsem daleko od ústředny a mám pouze 6144/384kbps. Řešením bylo zakázat adsl2+ a povolit pouze g.dmt, u Huawei přímo v menu, u Zyxelu přes telnet. Od té doby mám výpadky jen jednou za 2tejdny... :-)
Ja (27.1.2009 15:24:52)
To ale není dlouhodobě dobré řešení, protože se zrychlováním chce firma O2 provozovat právě a pouze ADSL2+
sekáč (28.1.2009 13:22:03)
Mně ten modem funguje jak na adsl2+, tak na g.dmt, takže tady problém nevidím. Jediné, co nefungovalo, byla volba adsl2. No a vyšší rychlost, kterou už g.dmt nezvádá, stejně prozatím na mé lince není možná.
HonzaH (24.1.2009 22:19:28)
Ahoj, obecně mám vysledováno, že čím novější router, tím lépe se vyrovná s modernizací DSL u jednotlivých ISP. Dostal jsem moderní Huawei Echolite od o2, který má firmware pár měsíců starý a šlape 24hod denně bez záseku. Protože má neodpojitelnou wifi anténu, slouží mi pouze jako modem pro ADSL a poskytuje WAN pro D-link DI524, na který mám připojenou externí anténu a pak ještě do LAN 4 PC. Starý router D-link 664 už se mi také není schopen připojit na 8mbit ADSL. Dále pak DI524 nespolupracoval s routerem Well také od o2. Proto, abych neměl 2 zařízení v sérii, zvažuji koupi routeru TP-link TD-W8910GB.
Anonym (26.1.2009 06:53:49)
664 s posledním firmwarem ADSL 2+ zvládne (mám to prakticky vyzkoušeno - akorát je to třeba pak otestovat, některé kousky jedou dobře, ale jiné jsou nestabilní - pokud je to ale doma, tak za ten test nic nedáme a pokud to pojede dobře, je ušetřeno za nový modem, že :-).
Petr (25.1.2009 10:27:11)
a co takhle Netgear DG834G? Je to dobrý modem? Uvažuji nad ním místo stávajícího Zyxell 661HW-T3.
HonzaH (25.1.2009 22:18:38)
A co novinku D-Link DSL-2641B ?
Kromě DDNS umí také posílat logy na email a má odpojitelnou anténu.
Anonym (26.1.2009 22:24:30)
Posílat logy umí i ten Zyxel
Roman_HK (29.1.2009 22:36:55)
D-Link 2641B momentálně testuji a vypadá velmi dobře....
Asi dám sbohem Zyxelu 661HW-D3 a nechám si ten D-Link.
Ja (30.1.2009 20:28:22)
A můžeš sem dát porovnání, nebo v čem je lepší?
Jinak v Chipu 2/2009 vyhrál modem D-Link DSL-2741B. Vím, že jseš fanda do kvalitních modemů, tak malý tip na příště :-)
Roman_HK (30.1.2009 23:13:50)
D-Link DSL-2741B jsem ještě nezkoušel - třeba příště...
Na mojí lince (7M - původně to byl 20M) velmi kolísá SNR na downu (zejména večer) a Zyxel 661HW-D3 to neustál, D-Link 2641B ano. Dnes jsem požádal o zvýšení synchra na 8M, ale omylem bylo zvýšeno synchro až na 13,5M. Vytáhl jsem ze šuplíku Zyxela, který okamžite spadnul, z5 D-Link a linka stále drží.
Takže vyniká ve stabilitě na zašumněné lince (alespoň na té mé ano) a pravděpodobně si lépe rozumí s nově překonfigurovanými DSLAMy ČRa. Na původní konfiguraci běžely routery s TI-AR7 v pohodě, na nové ne.
ole (1.2.2009 00:39:52)
Tak co ten tvůj D-Lik - drží i po 2 dnech provozu?
Roman_HK (1.2.2009 11:36:31)
Zcela v pohodě.
Ole (1.2.2009 12:16:33)
No vidíš. A porovnání hodnot DS MARGIN?
Já (1.2.2009 13:00:47)
Zcela v pohodě u toho D-Linku 2641B to je jako kolik, můžeš říci? -2,0,2,6,10,20 ... nevím ??? A kolik jsi měl tuto hodnotu na 7 Mbitu s tím Zyxelem 661HW-D3 víš?
Já (1.2.2009 13:05:59)
Sorry ... měl jsem na mysli dotaz k SNR Margin v db ... :-)
Ole (1.2.2009 13:30:33)
Dotaz na: Roman_HK
Já (1.2.2009 13:41:55)
Ano, a ani údaje o Attenuation by nebyly k zahození ... Před dávnem jsme je sice spolu už probírali, ale už si na ně nějak moc nepamatuji ...
Ole (1.2.2009 13:49:23)
Jasně musíme vyčkat co odpoví: Roman_HK. Já jedu na zyx 661 rychlost 7 Mbit a DS margin: den 5-6 večer 2-3 db. Hraniční hodnoty ale jede to. Co ty?
Ole (1.2.2009 13:55:16)
Dotaz na: Já
Jasně musíme vyčkat co odpoví: Roman_HK. Já jedu na zyx 661 rychlost 7 Mbit a DS margin: den 5-6 večer 2-3 db. Hraniční hodnoty ale jede to. Co ty?
Roman_HK (1.2.2009 14:52:51)
Linka 7M - Zyxel 661HW-D3:
SNR Margin (dB): 0-18 down 16-19 up => rozpady na lince
Attenuation (dB): 31 down 19 up
Linka 8M - D-Link DSL2641B
SNR Margin (dB): 16-18 down 21-22 up => drží
Attenuation (dB): 31.0 down 19.5 up
Linka 13500/850M - Zyxel 661HW-D3
SNR Margin (dB): 0-5 down 15 up => hned spadne linka
Attenuation (dB): 31 down 19 up
Linka 13500/850M - D-Link DSL2641B
SNR Margin (dB): 7.5 down 12 up
Attenuation (dB): 31.0 down 19.5 up => makalo to 24hod bez pádu, pak změněno synchro na 8M.
Ten Zyxel není vadný, ale nesnáší se pravděpodobně s novou konfigurací DSLAMu ČRa. Na původní konfiguraci ČRa jel ten Zyxel jako 17M a bez pádů...
P.S.: Je v tom nepořádek, založím nové vlákno.
Já (1.2.2009 16:33:24)
No ten rozptyl SNR Margin 0-18 down je opravdu slušný, zdá se, že se nechali ČRa inspirovat konfigurací O2, kde je, jak jinde uvádím, ten Zyxel 661 už dávno nepoužitelný ...
A ten D-Link DSL2641B vážně neklesl SNR Margin při 8Mbitu ve špičce večer pod 16? To je tedy hodně slušný rozdíl Zyxel 0 versus D-Link 16 !!!
I když fakticky došlo u Tebe ke zpomalení linky, po těch peripetiích nefunkčnosti na 7 Mbitu, se už vůbec nedivím, že pěješ s D-Linkem tu velkou ódu na radost ... :-)
Roman_HK (1.2.2009 16:58:08)
Je to tak. Margin na downu NIKDY nepoklesl pod 16dB, spíš osciluje 17-18dB.
Ohledně linky: Na 20M už budu pouze vzpomínat, spíš jde o to, že i na službě 8M při synchru 8192kbps to Zyxel neustál (max. synchro utáhl 7100 s pádem 2-3x denně), s D-Linkem mám "plné" synchro 8192, relativně výborné hodnoty a zatím nemám jediný výpadek.
Ja (1.2.2009 18:49:31)
A rozdíly v pingu nepozoruješ? Např. můj stabilní ASUS AM200g disponuje s větším pingem na seznam (v IP podobě) o cca 4ms oproti Zyxelu 661. Projevuje se to i v praxi viditelně zhoršenou svižností načítání stránek.
Já (1.2.2009 18:50:18)
A rozdíly v pingu nepozoruješ? Např. můj stabilní ASUS AM200g disponuje s větším pingem na seznam (v IP podobě) o cca 4ms oproti Zyxelu 661. Projevuje se to i v praxi viditelně zhoršenou svižností načítání stránek.
Ole (1.2.2009 23:04:12)
zajímavé. ten d-link chci testnout,ale kupovat ne.
Ole (2.2.2009 18:48:34)
Večer 1x vypadne a opětovně se synchronizuje. Ve středu budu testovat D-Link 2641B tak jsem zvědav.
Já (2.2.2009 23:03:09)
Tak Ti přeji s ním hodně úspěchů, a doufám, že sem hodíš výsledky svých zjištění ... už se těším :-)
Roman_HK (2.2.2009 23:27:59)
Nějak ztrácím přehled...
Máš ADSL od ČRa nebo od jiného providera?
Ole (2.2.2009 23:37:31)
Jedu O2. Beztak by to mělo být ze stejného ranku ikdyž mám pocit,že ti alternativci to mají trošku přiškrcený(myslím rychlost). Hodnoty zveřejním.
Roman_HK (3.2.2009 22:22:02)
O ISP defakto nejde i jde, jelikož O2 i ČRa mají jiné DSLAMy, resp. asi používají na DSLAMech jiné firmwary.
Spíš jde o to, jak se konkrétní DSLAM "snáší" s konkrétním routerem (spíš jeho firmwarem).
Bohužel asi existuje pouze jediná možnost, jak to zjistit (jak dosáhnout svého cíle): Metoda "pokus/omyl".
Roman_HK (5.2.2009 09:49:08)
Začnám mít dojem, že všechno je individuální a záleží nejenom na konkrétní lince (útlumy, marginy a intenzita šumu ), ale hlavně na tom, jaký DSLAM a jaký konkrétní firmware je nahrán v tom DSLAMu.
Já mám útlum cca 31/19 a tam maká D-Link naprosto příkladně.
Já (4.2.2009 18:36:23)
Na závěry je ještě asi brzo, ale první své dojmy s ním - vyzradíš?
Roman_HK (4.2.2009 23:04:54)
Ono bude asi také záležet na tom, jaký DSLAM O2 "Ole" využívá (jestli jede na Huawey, nebo na Alcatelu). Ale jak to zjistit netuším..
Já (4.2.2009 23:56:53)
No tak to já taky netuším. Snad jen zkusit ty borce z podpory pro uživatele u dotyčného operátora, jestli pustí nějakou tu informaci směrem k nám. Mohli by hošani ... :-)
Ole (5.2.2009 01:11:39)
Tákže pánové. Vypadá to špatně. Modem se ani nezasynchronizoval. Chápu,že Vás asi nepotěším,ale Zyx jede. Ten D-Link je výbornej pro nastavení a přehlednost konfigurace,ale citlivost řekl bych průměrná. Výrobce DSLAMU který využívám zjistím. Možná záleží kus od kusu. Fakt nevím. Prostě se jeví jako všechny modely D-Link. Nevím jaký testnu teď. Asi ten ASUS
Já (4.2.2009 23:58:06)
No tak to já taky netuším. Snad jen zkusit ty borce z podpory pro uživatele u dotyčného operátora, jestli pustí nějakou tu informaci směrem k nám. Mohli by hošani ... :-)
Ole (5.2.2009 01:16:56)
Tákže pánové. Vypadá to špatně. Modem se ani nezasynchronizoval. Chápu,že Vás asi nepotěším,ale Zyx jede. Ten D-Link je výbornej pro nastavení a přehlednost konfigurace,ale citlivost řekl bych průměrná. Výrobce DSLAMU který využívám zjistím. Možná záleží kus od kusu. Fakt nevím. Prostě se jeví jako všechny modely D-Link. Nevím jaký testnu teď. Asi ten ASUS
Roman_HK (5.2.2009 09:15:24)
Asus WL-604g mně také prošel rukama a větší ksindl jsem v rukou neměl.
Můj původní Zyxel sice padal na 7M, ale "aušuš" se synchronizoval pouze na 5,5M a to ani nepočítám to hnusné menu, kde spousta "běžných" voleb chybí.
Roman_HK (5.2.2009 09:28:18)
2641B/2741B se právě liší od ostatních D-Linků tím, že nepoužívají chipset TI AR7 (typy xxxT), ale chip Broadcom 6348 (typy xxxxB).
Máš pravdu v tom, že modem není nijak extra citlivý. Obecně platí to, že citlivější jsou modemy s Texas chipsetem a naopak na zašuměné linky bývá lepší chipset od Broadcomu.
Roman_HK (5.2.2009 09:18:53)
Ole:
Asus WL-604g mně také prošel rukama a větší ksindl jsem v rukou neměl.
Můj původní Zyxel sice padal na 7M, ale "aušuš" se synchronizoval pouze na 5,5M a to ani nepočítám to hnusné menu, kde spousta "běžných" voleb chybí.
Roman_HK (5.2.2009 09:31:36)
Koukám, že nějak blbne odesílání, takže to napíšu sem, ačkoliv by to mělo být reakcí na jiný příspěvek.
2641B/2741B se právě liší od ostatních D-Linků tím, že nepoužívají chipset TI AR7 (typy xxxT), ale chip Broadcom 6348 (typy xxxxB).
Máš pravdu v tom, že modem není nijak extra citlivý. Obecně platí to, že citlivější jsou modemy s Texas chipsetem a naopak na zašuměné linky bývá lepší chipset od Broadcomu.
Já (5.2.2009 16:10:32)
Mně ten ASUS AM200g vypisuje "BCM96348 ADSL Router". Že by stejný čip? Mám ho už přes dva roky ...
Roman_HK (5.2.2009 09:53:05)
Začnám mít dojem, že všechno je individuální a záleží nejenom na konkrétní lince (útlumy, marginy a intenzita šumu ), ale hlavně na tom, jaký DSLAM a jaký konkrétní firmware je nahrán v tom DSLAMu.
Já mám útlum cca 31/19 a tam maká D-Link naprosto příkladně.
ole (5.2.2009 14:28:46)
Synchronizoval se D-link:
Mode: ADSL2+
Line Coding: Trellis On
Status: No defect Downstream Upstream
Rate (Kbps): 7175 515
SNR Margin (dB): 6.4 18.0
Attenuation (dB): 44.0 27.5
Output Power (dBm): 12.8 15.0
Super Frames: 39731 37943
Super Frame Errors: 18 0
RS Words: 0 0
RS Correctable Errors: 0 0
RS Uncorrectable Errors: 0 N/A
HEC Errors: 10 2088
OCD Errors: 0 0
LCD Errors: 0 0
Total Cells: 10918043 2495551267
Data Cells: 44314 239439538
Bit Errors: 0 966
Total ES: 16 9745
Total SES: 0 9699
Total UAS: 57 12579643
Já (5.2.2009 16:12:15)
Mně ten ASUS AM200g vypisuje "BCM96348 ADSL Router". Že by tedy to byl stejný čip? Mám ho už přes dva roky ...
Roman_HK (5.2.2009 17:46:29)
Jj. Je to BCM96348 - srdcem je chip BCM6348. Je jak v tom Asusu 604g, tak v tom D-Linku.
Roman_HK (5.2.2009 17:46:54)
Jj. Je to BCM96348 - srdcem je chip BCM6348. Je jak v tom Asusu 604g, tak v tom D-Linku 2641B.
Já (1.2.2009 14:07:02)
Zyxel 661 mám, ve skříni pro neustálé rozpady spojení při rychlosti 5Mbit, útlmu linky +- 46 a šumu na downloadu 12 - 0 dB. Viděl jsem i mínusové hodnoty, ale následek byl jasný. Na nule to bylo schopné někdy ještě i pracovat ... Asus AM200g jede v celku v pohodě, hodnoty teď v tuto chvíli:
Downstream / Upstream
SNR Margin (dB): 8.8 / 21.7
Attenuation (dB): 48.0 / 33.5
Output Power (dBm): 12.9 / 17.0
Attainable Rate (Kbps): 5988 / 988
Rate (Kbps): 5127 387
Ole (1.2.2009 14:15:36)
co si myslíš o tom D-Linku 2641B? Asi se jeví nejlepší ale nevím musel bych testnout. Pokud by jelo nechal bych zvednout na 8Mbit a vidělo by se kam by ty hodnoty klesly. nebo jestli by to ještě synchro
Anonym (1.2.2009 14:29:01)
Teď po restartu:
SNR Margin (dB): 9.4 / 22.2
Attenuation (dB): 47.5 / 33.5
Output Power (dBm): 13.1 / 17.5
Attainable Rate (Kbps): 8016 / 1004
Rate (Kbps): 5127 / 387
Pro OLE: U mě D-Link, konkrétně DSL584T propadl na 5Mbitu jako u Roman_HK ten Zyxel na 13,5Mbitu. Až testneš ten modem D-Link 2641B nebo vítěze čipu 2741B, tak sem ten výsledek dej určitě vědět. Díky předem za všechny :-)
Ole (5.2.2009 14:29:41)
Synchronizoval se D-Link:
Mode: ADSL2+
Line Coding: Trellis On
Status: No defect Downstream Upstream
Rate (Kbps): 7175 515
SNR Margin (dB): 6.4 18.0
Attenuation (dB): 44.0 27.5
Output Power (dBm): 12.8 15.0
Super Frames: 39731 37943
Super Frame Errors: 18 0
RS Words: 0 0
RS Correctable Errors: 0 0
RS Uncorrectable Errors: 0 N/A
HEC Errors: 10 2088
OCD Errors: 0 0
LCD Errors: 0 0
Total Cells: 10918043 2495551267
Data Cells: 44314 239439538
Bit Errors: 0 966
Total ES: 16 9745
Total SES: 0 9699
Total UAS: 57 12579643
Já (5.2.2009 16:22:54)
Tady je ten můj ASUS, a taky chybuje ... ale nepadá. Zyxel nechybuje, ale padá, pak si vyber ... :-) Mám starší verzi firmware, protože se mi zdá být stabilnější ....
Model Name: AM200G
Board ID: 96348GW-11
Software Version: 3-06-06-3520.B2pB022.d19d
Bootloader (CFE) Version: 1.0.37-6.5
Wireless Driver Version: 3.131.35.4.cpe2.0
Mode: ADSL2+
Line Coding: Trellis On
Status: No Defect
Link Power State: L0 Downstream Upstream
SNR Margin (dB): 8.8 21.7
Attenuation (dB): 48.0 33.0
Output Power (dBm): 12.8 17.0
Attainable Rate (Kbps): 5832 988
Rate (Kbps): 5127 387
MSGc (number of bytes in overhead channel message): 59 12
B (number of bytes in Mux Data Frame): 160 11
M (number of Mux Data Frames in FEC Data Frame): 1 1
T (Mux Data Frames over sync bytes): 1 4
R (number of check bytes in FEC Data Frame): 0 0
S (ratio of FEC over PMD Data Frame length): 0.9984 0.9697
L (number of bits in PMD Data Frame): 1290 99
D (interleaver depth): 1 1
Delay (msec): 0 0
Super Frames: 2262819 2262817
Super Frame Errors: 25320 37748
RS Words: 0 0
RS Correctable Errors: 0 0
RS Uncorrectable Errors: 0 N/A
HEC Errors: 25080 177
OCD Errors: 368 0
LCD Errors: 0 0
Total Cells: 443907005 412742305
Data Cells: 1045098 218747392
Bit Errors: 0 83
Ole (1.2.2009 12:40:14)
Vlastně nejde porovnat když se ten tvůj zyx nepřipojí. obrá tákže čistě hypoteticky zyx padá při DS margin pod 2db. Jakou máš hodnotu DS margin s d-Linkem při synro 13,5M?
Já (1.2.2009 18:54:11)
A rozdíly v pingu nepozoruješ? Např. můj stabilní ASUS AM200g disponuje s větším pingem na seznam (v IP podobě) o cca 4ms oproti Zyxelu 661. Projevuje se to i v praxi viditelně zhoršenou svižností načítání stránek po kliku na odkaz. Jak si stojí ten D-Link z tohoto pohledu, můžeš říci?
Roman_HK (1.2.2009 20:59:18)
Ping je horší.
Se Zyxelem jsem měl ping okolo 14ms, u D-Linku okolo 19ms.
Já (1.2.2009 21:18:11)
Díky za odpověďi :-)
Roman_HK (31.1.2009 14:29:07)
Nemohl by někdo z Vás oscanovat ten testík z Chipu 2/2009 a někam uploadnout?
Já (1.2.2009 12:52:02)
Tady jsou:
http://rapidshare.com/files/192401362/ADSL_1.jpg
http://rapidshare.com/files/192402255/ADSL_2.jpg
http://rapidshare.com/files/192403840/ADSL_3.jpg
http://rapidshare.com/files/192405234/ADSL_4.jpg
http://rapidshare.com/files/192406168/ADSL_5.jpg
Roman_HK (1.2.2009 15:08:34)
Dík.
Koukám, že použili DSLAM Zyxel.
Pokud vím, tak O2 používá DSLAMy Huawei a ČRa Alcately.
Je otázkou, jak by dopadl testík na jiném DSLAMu...
Anonym (1.2.2009 22:19:49)
Jenom pro upřesnění, ČRa používá DSLAMy od Zhone, TO2 používá jak Huawei, tak Alcatel.
Roman_HK (1.2.2009 22:40:28)
Tlumočím pouze to, co mně řekl servisní technik O2 => i to je možné, že ČRa používají DSLAMy Zhone.
Nicméně by bylo zajímavé zjistit, co se událo v listopadu/prosinci při "změně konfigurace DSLAMů" ČRa. Toť otázka...
Roman_HK (1.2.2009 22:44:07)
Další věc: Test byl proveden na dobré lince (jakoby vzdálenost od ústředny 1,2km). Jak by dopadl test na "drátech" o délce 3-5km, popř. na velmi zašumnělé lince?
Test je to sice hezký (od Chipu), ale defakto neříká pro 80% userů používajících ADSL nic !!!
Já (2.2.2009 17:54:54)
Máš pravdu, ale zase na jejich obranu nějaký šum tam rušičkou pouštěli - máš to na stránce 2 "Jak jsme testovali ADSL"
Martin (3.2.2009 20:33:19)
Muzes to dat jako jeden zip soubor? zas musim cekat 12 minut
Anonym (30.1.2009 22:28:49)
Kdyz na cene nezalezi tak muzu jedine doporucit Cisco 876 ADSL Wifi Router http://www.agen.cz/produkt/68019/Cisco-876-ADSL-Wifi-Router.htm cena kolem 14tis
Martin (31.1.2009 23:28:54)
Šel bych jedině do nějakýho modemu od Linksys-Cisco.Měl jsem doma jak dva modely od Zyxel, tak i Huawei, ale neustálé reklamace.Tak jsem si koupil svůj a jsem spokojen.
Martin (2.2.2009 00:43:34)
Zde je odkaz alespoň na ty modemy,kterým se obloukem vyhnout.
http://www.zrychlujeme.cz/jnp/cz/domacnosti/modemy/index.html
ja mám (3.2.2009 10:01:27)
Používám 3 kousky na 8 a 12 Mbit a super kvalitka
Repotec ADSL2+ Modem Router, 4xLAN, 1xWAN
http://eshop.digiservice.cz/main.aspx?CLS=PRODUCT&PRO_ID=221180
Technik. (6.2.2009 02:00:15)
Možná modem Zyxel Prestige P-662HW-D3,ten co jsi koupil je šid.
Roman_HK (6.2.2009 09:11:37)
Nj - pak si ale uý může přihodit 3k navíc a má Cisco.
HonzaH (6.2.2009 22:44:42)
Tak D-Link DSL-2641B mi jede nonstop 13 dní bez jediného záseku na 8Mbit od O2. Jediné co se mi na něm nepovedlo zprovoznit je odesílání notifikačních mailů. Nevím kde je chyba.
Oproti jiným D-linkům mě na něm vadí jeho pomalost při resetech a jeho konfiguraci. Jednou to ale nastavíte a je pokoj.
Dále pak to, že oproti DI-524 například nezobrazuje Active Sessions. Tato funkce se dá však nahradit zapnutím SNMP protokolu například v kombinaci se softwarem PRTG Traffic Grapher, jehož free verze se dá stahnout na www.Paessler.com. Vidíte pak kompletně vše, co přes router proteče, včetně komplexních statistik.
V routru je fw EU_4.00 Hardware Version: B2, novější jsem neobjevil.
Flavius (2.3.2009 19:12:10)
Zapomen na jakékoli Asus, Zyxel, Edimax, D-Link atd. atd.
vyjádření společnosti Alcatel lucent proc nedodava koncova zarizeni bylo opravdu trefne.
Vzhledem k nedodrzovani standardu ADSL linek v CR a ruznym projevum abnormalit, koncova zarizeni na cesky trh nedodavame. Pokud si prejete reseni presne dle pozadavku v takovem pripade muzeme vyhovět.
Celkem slusna zarizeni jsou Cisco, Draytek, Alcatel a potom dlouho nic.
Roman_HK (2.3.2009 21:19:38)
Nějaký link na vyjádření Alcatelu by nebyl?
Anonym (2.3.2009 21:25:25)
používám teto:
http://www.draytek.cz/adsl2-2-smerovace/vigor2700e/
velice stabilní - naprostá spokojenost
Flavius (2.3.2009 22:32:27)
Tohle mi poslali na mail po asi 10x dotazu co, jak a proc.
Nevim co k tomu jeste potrebujes vic dodat. )))
Roman_HK (3.3.2009 09:34:41)
Protože se k mým uším dostaly informace (od velmi důvěryhodného člověka), jak značkové DSLAMy Alcatel dostaly "na zadek" od neznačkových Huawei - neboli jak levný čínský "šmejd" v praxi natrhnul zadek značkovému Alcatelu. Chápu, že to musela být pro Alcatel rána mezi oči...
Flavius (3.3.2009 21:56:05)
Důveryhodnost si clovek musi zaslouzit ne za kazdou cenu vtloukat do hlav jakýmkoli zpusobem.
Alcatel si ji u mne zasluhoval 6 let kazdy den, vlastne jsem ani nevedel ze to zarizeni mam. Posouzeni nechavam na tech kteri vedi o co se jedna, jedna baba povidala toho uz jsem slysel metraky a nestacim je v kbelících vynášet ven ))
Roman_HK (4.3.2009 09:04:03)
Vycházíš pouze ze svých poznatku. To ještě ale neznamená, že jsou vždy správné a pravdivé. Možná budeš muset ty "kbelíky" vynášet právě Ty.
Flavius (4.3.2009 23:09:43)
Mozna jsem tu spatne. ale kdyby vse tak bajecne fungovalo nebyla by tu hromada stranek s velmi podobnou tématikou. Ta zarizeni ktera jsem uvedl se udrzela i ve chvilce kdy desitka ostatnich nebyla k nicemu. Vse poctivě odzkoušeno a nesnazim se nikomu křivdit.
Vsem preji pevne nervy a dobrou ruku pri výběru koncoveho zarizeni.
Roman_HK (5.3.2009 08:51:06)
Pochop, že někomu na jeho lince nemaká to, co druhému a naopak.
Testoval jsem 7 modem/routerů a též jsou poctivě odzkoušené na mé lince, jenom se lišíme výrobci modem/routerů a jejich výsledky.
Jinými slovy: Na některé lince může i "klumpr" podávat lepší výkony, než výrobek věhlasné firmy. Značkový modem/router NEZNAMENÁ 100% jistotu, že jde o 100% nejlepší řešení v daném případě!!
Flavius (5.3.2009 11:37:34)
Nezbývá než s tebou naprosto souhlasit, a také souhlasit s Alcatelem, kdyby se používala jednotná politika a ne chaos musela by zákonitě fungovat certifikovaná zařízení. Bohužel vyhrává cena a ne kvalita, toliko k úžasným DSLAM od huawei. Možná jsi někdy slyšel o věcičce "Microfilter" která umožňuje použití na dlouhých linkách a při vysokých šumech. Výsledky jsou velmi velmi dobré, sám jsem odzkoušel jeden od Alcatelu. V našich končinách není po takových věcech ani vidu ani slechu. Odstup signálu od šumu se zvýšil o 7 db a kvalita o 5 db. Občas je dobré se podívat k vyspělejším sousedům abychom se mohli neco přiučit nebo inspirovat, škoda, ale neviděl jsem tam žádné huaweie ))))
Roman_HK (5.3.2009 13:03:52)
Samozřejmě finanční otázka je důležitá, ale jsou některé vlastnosti, ve kterých klumpr (DSLAM Huawei) nabídne více, než třebas Alcatel. DSLAMy od Alcatelu musí mít teplotu okolí ±20°C a pokud je jiná teplota, tak DSLAM "blbne". DSLAMy Huawei sice podávají o něco horší výsledky, ale stejné výsledky podávají v rozmezí teplot -5 až +40°C => znatelná úspora peněz za thermomanagnent.
Modemy a DSLAMy Huawei nejsou specialitou českého trhu - používají se ve více zemích (konkrétně např. v UK).
Ohledně "mikrofilterů" - asi myslíš splitter se zesilovačem => http://www.adslnation.co.uk/support/filters.php
Flavius (5.3.2009 13:17:49)
Prave British Telecom výhradně používá koncová zařízení značky "Thomson" speedtouch tedy "Alcatel" s chipsetem nově od "broadcom". V UK jsou v těchto věcech velmi konzervativní a nepouštějí se do různých podobných hokusů pokusů, o tom co se tady u nás stane bylo rozhodnuto už vroce 2004 velmi nenápadný článek na "http://cdr.cz/a/7436". Doménou značky "huawei" byl do té doby trh v rozvojových zemích.
Ja (5.3.2009 17:47:32)
Huawei-Siemens-Alcatel-Ericsson: z této nabídky vyhrál Huawei??? To snad NEE!!! Telefonico O2, kam ses to "proboha" vydala ?!? Zcela úpřímně pro mě je toto rozhodnutí hodně velké zklamání, a peru se možná právě i proto s tou velmi nekvalitní kvalitou snad každý den ...
Ten Microfilter mě hodně zajímá. Může se ta věcička legálně použít (připojit) do sítě O2-myslím i z hlediska povolení-homologace? A dá se to někde koupit a za kolik?
Flavius napsal: "Odstup signálu od šumu se zvýšil o 7 db a kvalita o 5 db". Mohu se zeptat na konkrétní typ toho Microfilteru Alcatelu?
Flavius (5.3.2009 18:29:00)
od Alcatelu jsem mel zapujcen modem ktery bohuzel jak jinak nefungoval ale ta vec ktera byla prilozena u zarizeni mne natolik zaujala ze jsem ji vyzkousel v kombinaci s "vigor2820n", ovsem vyzaduje jistou upravu, v UK maji jak jine vidlice (zasuvky) tak i jiny konektor pro tel. linku. Nebylo to ovsem nic dramatického, najit spravny drat a nakrokodýlovat to je otazka 2 minut. Zde mas filtry:
"http://www.broadbandbuyer.co.uk/Shop/Search/SearchResults.asp?QSearch=microfilter"
a ten co tam byl vypadal asi takhle:
"http://www.broadbandbuyer.co.uk/Shop/Reviews.asp?ProductID=7256"
jsou tam u toho i komentare. Je tam moznost i doruceni do ČR.
Snad se to dostane i k tem lidem kteri maji dlouhou linku a je to nahranici, muze to byt pro ne castecne zachrana.
Ja (5.3.2009 22:00:42)
To jsou mi ale věcičky ! :-D I podle tý diskuze, hodně, hodně zajímavé ... !!! Jenom mám pochybnost, jestli u nás v ČR nebude tato záležitost chybět na straně DsLaMu, když tam to nebude vyfiltrovaný. Ale faktem zase je, že zpravidla bývá na druhé straně mnohem menší ta asynchronní rychlost ... a tedy asi i méně problémová. Alespoň ty údaje z mých modemů se tak vždy tvářily. Annexovým parametrům "B" to taky filtrovaným frekvenčním pásmem vyhovuje?
A ty jsi to jenom zkusil, nebo na tom jedeš dlouhodoběji? Zajímalo by mě, jak se použití této věcičky pak projeví na straně vyhodnocení linky u poskytovatele ... zkoumal jsi to ??? A jaké máš u Tebe parametry linky, jseš daleko ... hodnoty?
Každopádně díky za hodně zajímavé informace !!! Škoda jen těch jiných konektorů, ale to by se dalo možná i vyřešit redukcema s konektory objednaných v anglii ... :-D
Ole (5.3.2009 22:53:26)
Kdo to zařízení má? Napájím rovnou samici RJ 11 nebo 45.
Ja (5.3.2009 23:11:40)
V pravo to budou asi kontakty ... a vedou ten drát sem do krabice přes víko a zase hned ven někam ... a tohle bude asi mezikus i s kontakty. Máš pravdu, na to by se nejlépe hodila pájka ... ale to poštovné - je pěkná pálka :-D
Flavius (6.3.2009 02:29:55)
Je treba dobre vedet jaky je rozdil mezi splitrem a microfiltrem.
Splitr propusti pouze urcitou frekvenci a na druhem vývodu pro dsl umozni prostup nejakému pasmu frekvenci.
Microfilter zesiluje urcita frekvencni pasma.
Na jakem principu funguje dsl vsichni víme. Jedna se oddelený plex frekvencnich pasem pro PSTN, upstream, downstream v rozsahu 0-1104 khz u adsl2+ jsou mozna uz vyssi frek.
Puvodni koncovka mi nesedela tak mi ji technik O2 odstrihl a dal tam nasi aby to slo zapojit. Sam tomu nechtel verit kdyz to promeroval a byl zvědavější na celé zapojeni asi víc nez ja. K nasemu oboustrannému udivu to fungovalo výborně. Ted se nebudu bavit o tom co ukazuje jaky modem ale o tom co ukazoval merak technika.
Puvodne linka mela | SNR Margin 31/28db | Loop Attenuation 13/11db |
Po zapojeni filtru | SNR Margin 35/34db | Loop Attenuation 2/4db |
pred zapojenim chybovost 6 bloku / 1 minuta coz je výborna hodnota alespon dle technika a po zapojeni zadna chyba /cca. 10 minut. Povidal, ze jeste nic takoveho nevidel, jak a kde jsem to vystoural, kdyz jsem se ptal na nejaky extrem co kdy delal rekl ze zapojoval dsl u cloveka na 12 km od ustredny a na alcatel Dslam se chytili stable 512/128 kb modem zyxel ale typ uz si nepamatuji. Potom jsem filtr museli vratit do puvodniho stavu abych to mohl vratit. Problem se podarilo vyresit, takze zatim O2 max. spokojenost. To samozrejme preji i vsem ostatnim. Jinak vyzkoušel jsem snad vše co melo znacku adsl2+ a nejlepe si vedl "draytek 2820Sn" ktery nakonec zaujal misto po Alcatelu . Zatim bezi 712 hod bez výpadku, ale nebyla to zadna levna zalezitost. Pro vetsinu asi takova investice bude za hranicemi bězne potreby. Snad jsem trochu pomohl a rozšířil obzor pro naše lepší a rychlejsi zítřky.
Flavius (6.3.2009 14:59:22)
Fungovalo to k nasemu prekvapeni spolecne s technikem od O2 velmi dobre. Na jedne koncovce ale musel udelat upravu a nacvaknout nas konektor. Ten co tam byl bohuzel v CR nejde pripojit. Nesmelo se to poskodit, mel jsem to jen zapujceno a pote to bylo zase vraceno do puvodniho stavu. Je treba si prestat plest Spliter a microfilter. Spliter umozni pruchod pouze urcite frekvenci pouzivane pro hlas. prenos a na druhem vývodu pro xdsl pusti bud cele pasmo nebo jen dsl cast pasma. Mel jsem moznost videt obe varianty. Microfilter zesiluje cele pasmo plexu. Jak funguje ADSL vsichni asi vite. Cele pasmo od 0-1104 khz je rozdeleno na frekvence pro PSTN, odstup, upstream, downstream. Nebudu mluvit o tom ci onom adsl2+ zarizeni jake ukazovalo hodnoty.
Duvod je jasny tyto hodnoty jsou pouze a vyhradne orientacni. Reknu radeji co nameril technik svým meridlem.
Puvodni hodnoty bez spliteru ciste na draty | SNR Margin 31/28 db | Loop Attenuation 13/13 |
Po zapojeni spliteru | SNR Margin 28/27 db | Loop Attenuation 7/9 db |chybovost 6 bloku / 1min, coz je dle konstatovani velmi dobre |
Po zapojeni microfilteru bez spliteru | SNR Margin 36/32 db | Loop Attenuation 2/0 db |chybovost 0 / 10 minut |
Nikoho timto nechci presvedcovat ze to bude na 100% fungovat vsude ale me zkusenosti jsou pozitivni. Treba se casem posuneme zase o kousek dale.
Flavius (6.3.2009 15:02:38)
Fungovalo to k nasemu prekvapeni spolecne s technikem od O2 velmi dobre. Na jedne koncovce ale musel udelat upravu a nacvaknout nas konektor. Ten co tam byl bohuzel v CR nejde pripojit. Nesmelo se to poskodit, mel jsem to jen zapujceno a pote to bylo zase vraceno do puvodniho stavu. Je treba si prestat plest Spliter a microfilter. Spliter umozni pruchod pouze urcite frekvenci pouzivane pro hlas. prenos a na druhem vývodu pro xdsl pusti bud cele pasmo nebo jen dsl cast pasma. Mel jsem moznost videt obe varianty. Microfilter zesiluje cele pasmo plexu. Jak funguje ADSL vsichni asi vite. Cele pasmo od 0-1104 khz je rozdeleno na frekvence pro PSTN, odstup, upstream, downstream. Nebudu mluvit o tom ci onom adsl2+ zarizeni jake ukazovalo hodnoty.
Duvod je jasny tyto hodnoty jsou pouze a vyhradne orientacni. Reknu radeji co nameril technik svým meridlem.
Puvodni hodnoty bez spliteru ciste na draty | SNR Margin 31/28 db | Loop Attenuation 13/13 |
Po zapojeni spliteru | SNR Margin 28/27 db | Loop Attenuation 7/9 db |chybovost 6 bloku / 1min, coz je dle konstatovani velmi dobre |
Po zapojeni microfilteru bez spliteru | SNR Margin 36/32 db | Loop Attenuation 2/0 db |chybovost 0 / 10 minut |
Nikoho timto nechci presvedcovat ze to bude na 100% fungovat vsude ale me zkusenosti jsou pozitivni. Treba se casem posuneme zase o kousek dale.
Ja (5.3.2009 22:57:03)
Teď jsem koukl na tohle video...
https://www.youtube.com/watch?v=JbHbOJIsTPw
... a nevypadá to, že by se tam něco drátama propojovalo ... přitom to v diskuzích docela hodně chválí. Není to něco na bázi feritového filtru? Nebo že by snad magnetické pole? Opravdu to funguje ... ??? Nějak mě to video a poštovné 33 Liber odradilo ... možná by to chtělo zvolit tu RJ-11 verzi, kterou zas tak moc nechválí ... :-(
Ja (3.3.2009 00:10:48)
Mohu potvrdit a teď i podložit to Cisco - vlastním 876. A i tohle ustál bez výpadku či restartu, běžím na 5Mbitu, a mám to 4,8km daleko k DsLaMu :-) ... :
Alcatel 20190 chipset information ATU-R (DS) ATU-C (US)
Modem Status: Showtime (DMTDSL_SHOWTIME)
DSL Mode: ITU G.992.5 (ADSL2+) Annex B
Chip Vendor ID: 'STMI' 'CENT'
Modem VersChip ID: C196 (0)
DFE BOM: DFE3.0 Annex B (2)
Chip ID: C196 (0)
DFE BOM: DFE3.0 Annex B (2)
Capacity Used: 66% 41%
Noise Margin: -2.5 dB 21.0 dB
Output Power: 16.0 dBm 12.5 dBm
Attenuation: 47.0 dB 34.0 dB
Roman_HK (3.3.2009 09:11:21)
Hezká čísla, ale malá námitka:
Než ČRa "překopaly" DSLAMy, tak mě Zyxel HW661-D3 zcela běžně "ustál" SNR margin down na hodnotě -2 až -3dB.
Jak to dopadlo po změně konfigurace u ČRa nemusím víc už opakovat.
Jindra K (9.3.2009 16:27:33)
Mohl bych Vás poprosit o radu s konfigurací CISCA? Zatím jsem tak daleko že mi na CISCO876 fungují tyto interface:
Vlan1 - s fungujícím DHCP serverem
FastEthernet0,1,2,3 - moje PC to vidí jako 100Mbit LAN.
ATM0 - podle návodu doplněno PVC a PPPoE.
Dialer0 - spojí, dostane IP adresu (mám statickou).
Virtual(něco) údajně Dialer0 clone.
*
Kromě toho mi jde http server, ale manažeři stáhnutí z webu CISCA mi moc nepomohli. Hlásí chybu NAT a vidí prakticky jen interface Vlan. Nevím proč.
*
Problém je že vidím jen na svou IP a Gateway od o2. Dál do internetu jakoby nefungoval překlad adres. NAT mám nastavený na Vlan1= inside a Dialer0=outside. Jaksi to ale nic nedělá.
Ja (9.3.2009 22:03:11)
Veškerou konfiguraci jsem prováděl výhradně pomocí příkazů v systému IOS - tedy bez použití managerů. Předtím jsem musel ale přehrát verzi systému IOS v mém modemu tuším 12.4.4 na verzi 12.4.15, ta původní totiž nebyla schopna vůbec navazovat spojení s DsLaMem - já používám O2. Umíte s IOSem a jakou máte Vy verzi toho systému? Co všechno svítí na tom Vašem modemu? Poté budu s Vámi komunikovat už přes Vámi uvedený E-mail jindrich.kuna@seznam.cz - předpokládám, že to je funkční adresa :-)
kjkkj (9.3.2009 22:44:41)
http://www.cisco.com/en/US/products/ps9422/index.html
Milan (28.12.2011 16:13:23)
No podle útlumu to máš maximálně 3Km daleko, ale i tak je to slušný :-)