Do diskuse momentálně není možné vkládat příspěvky. Děkujeme za pochopení.
Úvod > Diskuse > Technické otázky > přechod z PPTP na novější (PPPoA, PPPoE)

přechod z PPTP na novější (PPPoA, PPPoE)

Tommy (16.12.2007 13:27:21)

Ahoj, používáme jedno starodávné ADSL spojení přes modem Alcatel SpeedTouch Home, který se připojuje přes PPTP. Resp. modem je bridge a za ním je 3Com OfficeConnect (4xRJ45) který zajišťuje přihlášení přes PPTP a na který jsou přihlášeny další počítače. Po zrušení jiného ADSL připojení nám zbyl novější modem Ovislink 2000ARM, který bychom rádi použili namísto těch dvou současných "krabiček", ale nedaří se mi ho nakonfigurovat - pořád tvrdí že "line down" tj. nenajde signál na ADSL. Ten ovislink už žádné PPTP nemá, umí jenom PPPoA, PPPoE atd. ale ani jedno se nějak nechytá. Je vůbec možné takhle jednoduše vyměnit PPTP za PPPoA/PPPoE, nebo je k tomu nutný nějaký zásah ze strany providera? Máte někdo zkušenost s tímhle přechodem?

Nargon (16.12.2007 14:55:51)

Zadny zasah z hora (tj provider) neni potreba. Jen je potreba pouzit spravne nastaveni: Protocol: PPPoA Encapsulation: VC-Mux VPI/VCI: 8/48 (mozna je to obracene, to se mi hrozne plete) Username: Vase uzivatelske jmeno Password: Vase heslo Ale toto nastaveni neni az tak slozite. Ted je dalsi na rade hardwarova kompatibilita. Je dost mozne ze mate linku na AnnexA, a ten modem je AnnexB. Tohle fungovat nemuze. Nevim jaky ten ovislink je, ale v cechach se uz par let neda koupit zarizeni s AnnexA, protoze jeste byvaly Telecom moc dlouho AnnexA nepouzival, ale v zacatcich adsl ho pouzival. na jakem standartu vam jede linka zjistite snadno: 1) v dobe co vam adsl zrizovaly jste mel klasickou analogovou linku? a byla zrizena pred koncem roku 2003? pak mate Annex A, jinak to bude B. 2) podivate se zespodu na ten SpeedTouch a budete tam hledat napis: "POTS" nebo "ISDN". Pokud tam najdete POTS - AnnexA, ISDN - AnnexB A uplne nejlepsi je ten modem pripojit. A zapnout ho. Po zapnuti by se mela rozblikat ledka signalizujici "adsl synchronizaci" a po provedeni synchronizace by mela trvale svitit. Pokud stale blika, tak mate linku a modem kazdy s jinym Annexem. A predpokladam tedy linka bude A, a modem bude B. + splitter ten bude take A jako linka. Jedina rada, zavolat na O2 a chtejte zmenit AnnexA na AnnexB. Mozna vam O2 i rovnou zmeni PPPoA na PPPoE (a Encapsulation na LLC). To nevim. A se spliterem AnnexA, na lince AnnexB si nelamte hlavu, bude to fungovat sam to doma mam takto zapojene.

Tommy (20.2.2008 17:17:55)

Tak linka by mělo být (po měsíci čekání) přepnuté na Annex B, ale nedaří se mi ho zprovoznit. Modem (Ovislink 2000-ARM) se připojí - ledka ADSL svítí souvisle, a i v rozhraní modemu je v diagnostice uváděno že ADSL synchronizace se povedla - ale nedaří se získat IP adresy ze serveru (včetně DNS, atd.). Nastavení by mělo být OK (i podle informací helpdesku O2), tj. zapouzdření: PPPoA / VC Mux login a heslo: O2 VPI/VCI: 8/48 Ale ať dělám co dělám tak IP adresy ne a ne dostat (resp. políčka s IP jsou zašedlá). Jediné co mne napadá je že to není připojené přes splitter který byl dodaný s modemem, ale přes ten původní (ale to by se snad lišit nemělo). Zkoušel jsem si hrát se vším možným včetně např. zapínání bridge módu, ale bez úspěchu ...

Tommy (20.2.2008 17:19:59)

Ještě upřesním, že políčka s IP adresami jsou zašedlá protože je nastavena dynamická IP adresa, ale hlavně obsahují adresy 0.0.0.0.

Tommy (20.2.2008 23:25:05)

Navrhuju vyhladit vsechny pracovniky O2! Obycejna zmena v nastaveni, a je to neskutecna anabaze ... Zacatkem ledna jsme poprve pozadali o prepnuti na Annex B kvuli novemu modemu, a dlouho (mesic) se nic nedelo. Zacatkem unora nam dosla trpelivost a ozvali jsme se na helpdesk, co se jako bude dit - s prekvapenim jsme zjistili ze v systemu zadny pozadavek registrovan neni. Inu stane se, pozadali jsme znovu. Slecna slibila ze "do 24 hodin" se to prepne (byl patek) ale nic - po vikendu jsme volali znovu - s prekvapenim jsme opet zjistili ze v systemu neni zadny pozadavek registrovan. Inu zadali jsme novy pozadavek, pricemz na sarkastickou poznamku ze se za mesic zase ozveme pracovnik helpdesku reagoval slovy ze "tak hrozny to snad nebude" a ze pry dostaneme informacni SMS pred prepnutim. Vcera v noci jsme po navratu domu zjistili ze ADSL nejede (pritom informacni SMS nikde), i jali jsme se konfigurovat novy modem dle informaci ze stranek O2 - bez uspechu. Modem se sice sesynchronizoval, ale jaksi nedostal informace z DHCP. Vzdali jsme to, a se slovy "rano moudrejsi vecera" jsme sli spat. Nevim jak rano, nicmene jsem volal na O2 helpdesk a dozvedel jsem se ze aktivace pry dobehla az ve 4 rano, ale ted uz by to tutove melo fungovat (nemohl jsem to overit, protoze jsem volal z prace, nicmene overil jsem si alespon ktere nastaveni je spravne). Po prichodu domu byly veskere ozivovaci pokusy marne, modem se sesynchronizoval ale stale ne a ne dostat IP. Po chvili snazeni jsem to vzdal a volal jsem na linku O2, kde se ke svemu prekvapeni dozvidam ze aktivace jeste nedobehla, ze pry az po devate vecer ... Boze, to je firma ... Nevim co je horsi - dovolat se k O2 nebo nedovolat se k UPC.

santa (27.2.2008 11:57:44)

Pne souhlasim s tim vyhladit o2. Mel jsem podobnou zkusenost. Totiz ten skvely pracovnik o2, ke kterymu sem se dovolas asi po 10 minutach, kdy mi v telefonu hrala ta jejich priserna znelka, tak kdyz konecne doslo na otazku, tak mi odpovedez ze teda nevi co stim az zavolam pozdejc ze se na to koukne. No hold neni nad odborniky

y2k (21.2.2008 09:21:00)

Tommy, to se mi nezdá....... Zkus následující nastavení (předem odpoj telefonní linku) PPPoE / LLC VPI / VCI 8 / 48 Login a password: O2 Pak restartni modem a teprve následně připoj telefonní linku. Věřím, že to pojede.......