Do diskuse momentálně není možné vkládat příspěvky. Děkujeme za pochopení.
Úvod > Diskuse > Technické otázky > Konfigurace Datakom Xavi + VOIP telefon Talkpro R-130

Konfigurace Datakom Xavi + VOIP telefon Talkpro R-130

Vlasta (3.9.2006 11:16:15)

Ahoj všichni. Mám následující problém. Jsem připojen Od Telecomu Expres Idealem (2mbit/s) modemem Xavi. Vše bez nejmenšího problému. Potřeboval bych nakonfigurovat modem a telefon R-130 (hardware s možností samostatného telefonování bez počítače) sítě Talkpro. Předpokládám, že se telefon chová jako standartní síťové zařízení. Problém je v tom, že přesto že stavím webové stránky a další pitomosti, o sítích, TCP/IP, paketech a např. PPPoE nevím vůbec nic. Potřeboval bych poradit, jak v krocích nastavit modem a telefon abych to rozchodil. Na technické lince poskytovatele jsem nějaké info sice obdržel, ale nevím dost, aby mi to k něčemu bylo. Telefon mí tři možnosti jak ho nakonfigurovat - s dynamickou IP, pro uživatele PPPoE a s pevnou IP. Domnívám se, že nevhodnější by mělo být s pevnou IP ale nejsem si jist. Budu moc vděčný za pomoc s nastavením či za sdělení zdroje nanetu, kde je tato problematika vysvětlena i pro laika. ICQ: 334643459, Skype: finance_prefin Děkuji za každou pomoc.

Markus (3.9.2006 13:15:23)

Resim podobnej problem pekne dlouho a zatim bez uspechu (a to jsem zkousel ledascos). Na tech. podpore mi rekli ze modem nepodporuje SIP coz je podle mne pekna blbost. Nastaveni nebude asi jednoduchy ale chodit to nejak musi ale vedet tak ajk.

Vlasta (4.9.2006 11:22:09)

No mě poslali z podpory několik návodů jak co udělat s dovětkem, že by to mělo fungovat, ale že to nemohou garantovat. Jestli chcete, může Vám to poslat, třeba se Vám to povede. Já si na to zatím netroufám, už proto že to tak životně nepotřebuju. Vlasta

Petr (4.9.2006 11:27:59)

Nazdarek taky to nemuzu nastavit, hodil by se mi ten navudek, muzes mi to poslat na pppppetrrrrr@seznam.cz? Byl bych rad za jakykoliv postup.

Petr (4.9.2006 11:33:06)

VoIP telefonování s Xavi není žádný problém, běžně to používáme. Je nutné jen nastavit přesměrování VoiP portů (SIP 5060 a RTP xxxx) na Xavi na IP adresu VoIP telefonu.

Anonym (4.9.2006 13:03:25)

Když je to tak jednoduchy tak sem hod navod. Podle me jenom pekne kecas. P.S.: Presmerovani jsem delal a stejne to nefunguje.

Petr (4.9.2006 14:52:06)

Pokud je telefon připojen za routerem na LANu je nutné, mimo přesměrování portů SIP a RTP, také zadat vnější adresu routeru (Xavi) v nastavení telefonu, jinak to nemůže fungovat. Telefon musí v hlavičce SIP paketů posílal vnější adresu routeru a ne vlastní IP adresu telefonu na LANu. Např. u VoIP telefonu Grandstream BT-102 se ta položka v nastavení jmenuje "Use NAT IP". Doporučuji se na to zeptat dodavatele tvého telefonu, měl by přece vědět, jak telefon nastavit pro připojení za router.

Vlasta (5.9.2006 19:08:53)

Problém je v tom, že v ČR dodavatel zkrachoval. Telefony běží přes polský server, ale technická pomoc je na houby.

Petr (6.9.2006 07:56:50)

V ČR je přeci dost VoIP poskytovatelů. Nechápu, proč se připojovat někam do Polska...

Vlasta (8.9.2006 18:44:30)

Ahoj všichni. Tak jsem nemusel nakonec nastavovat a konfigurovat nic. Úplně stačilo na telefonu zapnout DHCP a telefon jede v bezvadné kvalitě přenosu. Někdy se stačá zastavit a trochu zamyslet. Díky za reakce. V.

Nargon (8.9.2006 19:21:03)

Hmm, takze nakonec to byl problem mezi zidli a klavesnici, jako vetsinou. Svadi se tu problem na router a pritom je v tom telefonu.

Vlasta (8.9.2006 21:53:13)

Jo. Ostatně jako vždy.