Do diskuse momentálně není možné vkládat příspěvky. Děkujeme za pochopení.
Úvod > Diskuse > Obecná diskuse > „Výhody“ kabelového připojení v praxi

„Výhody“ kabelového připojení v praxi

Anonym (4.5.2006 00:00:00)

Dokud všechno šlape, jak má, není spokojenějších uživatelů. Ale co když jeden páteční večer vypadne signál kabelové televize a internetu současně?

Anonym (4.5.2006 05:21:41)

Tak mi přijde, že žijeme na stejném sídlišti, také nám nešel internet. Jen výpadky se objevovaly častěji a uzemnil to onen pátek. My jsme nevolali, jen vyplnili formulář a čekali na odpověď.... nikdo se ani nenamáhal nám odpovědět. Po týdnu to nešlo znovu, poslal jsem ten samý formulář a přišla mi stejně zdrcujcí odpověj o servisní lhůtě. No, alespoň je vidět, že asi nemají o zákazníky nouzi, když si můžou něco takovéhjo dovolit.

anonym (30.3.2011 18:16:03)

Nyní je rok 2011 a jak to tady ctu zase tak moc se toho nezmenilo. :-) Cena rychlost ale podpora je snad porad stejna :-( pracoval jsem v O2 tehdy telecom a Funguje to tak dodnes. na helpdesku nikdo nic netusi. ale je to tim ze operatori nectou Intranet, tam vzdycky bylo a bude do 20 minut poznaceno ze nekde a kde to nejede. a odhadovany cas funkčnosti.

Anonym (4.5.2006 07:28:21)

Ubožáci, jste pár hodin bez internetu a už umírate..ach ti pražáci. Nechpápu smysl, této "recenze" :)

Anonym (4.5.2006 09:19:47)

Podle tvého příspěvku bych řekl, že ty celkově asi moc nechápeš, že?? :) Pro případné chytroliny dodávám, že nejsem z Prahy a pražaky nemusím, ale tato rekce byla opravdu bezduchá. :))

Anonym (5.5.2006 11:54:39)

Tak si zajistim cenově dostupný backup. Třeba GPRS.

S´ven (4.5.2006 09:17:10)

Jsem tak trochu na rozpacích co si o tomto článku myslet - na jednu stranu je samozřejmě špatně, pokud objednaná služba nefunguje tak jak má, na druhou stranu rozbít se může cokoliv. A to, že službu opět zprovoznili ani ne do 24 hodin nepovažuji za tragédii (mohlo to být i horší - mohl být problém s lokalizací závady, mohl být nutný komplikovaný výkop,...) Co mě spíš zarazilo bylo vyznění článku - dělá to na mě dojem totální závislosti na televizi a na internetu. Nejde televize = zkažený víkend a hrozný problém, což je trochu škoda, ne? ;)

Sven (4.5.2006 09:19:24)

A také mě zarazilo, že 17-hodinový výpadek byl důvodem pro zrušení služby. Pokud by byl 17-hodinový výpadek třikrát do týdne, také bych kabelovce udělal pá pá, ale z článku to tak nevyplývá...

Jan Lipšanský (4.5.2006 10:25:03)

Update z dnešního rána - v noci opět výpadek signálu TV a internetu, nahodili to az v osm rano. K vyzneni clanku - ono jde o urcity princip. Jak uz tu nekdo psal, vypadky byvaji casteji, ale kratkodobe, to clovek tak nejak vydycha a kasle na to. Ale celodenni nebo puldenni vypadky - proc si tu sluzbu clovek plati? Kdyby Vam nesel T-Mobile, Eurotel nebo Vodafone cely den nebo pul dne, jak byste postupovali?

Anonym (9.5.2006 18:18:54)

Nijak, jelikož mobilní operátoři používají jiné technologie u ketrých se tyto výpadky vylučují. Zde pokud by vypadl jeden vysílač (v případě kabelového internetu by se to dalo srovnat jako by vypadl jeden zesilovač.. přesněji řečeno opakovač se zesilovačem), tak by se mi mobilní telefon přihlásil na vysílač jiný s kterým vbych se také dovolal. Jenže kabeloví internet nemá možnost z důvodu použité technologie přesměrovat váš modem někam jinam tak jako u mobilního telefonu. A pokud by se přecejen nějaký výpadek stal tak mobilní operátoři mají dostatek financí na opravu do několika minut. Ono když si spočítáte že jedna minuta hovoru u mobilního operátora vás přijde v průměru zhruba na 4 Kč, tak za 1300 můžete telefonovat připližně 5,5 hodiny.

MM (4.5.2006 12:56:25)

Z toho si nic nedelejte, ja jsem byl bez internetu cely tyden. Mam ADSL pres Nextru (dnes GTS Novera) a nebyli schopni to odstranit. Porad se vymloivali na Telecom a kdyz jse volal na telecom, tak se se mnou odmitli bavit. Podle obchodnich podminek (kdyz to dovedu ad-absurdum) staci, kdyz jednou za tri dny projde jeden ping a nemam narok na slevu se sluzeb.

Touch (4.5.2006 13:24:42)

Nárok na slevu máš pokud nahlásíš výpadek nebo ho operátor zjistí a výpadek není uzavřen do pěti dnů - během té doby může projít libovolné množství dat.

MM (4.5.2006 13:28:34)

Vypadek musi byt 100% po celou dobu.

Jik (9.5.2006 18:07:14)

Výpadek nemusí být po celou dobu, alespoň u kabelového providera, od který poskytuje službu mě. Už při výpadcích jen několik hodin denně mi nabízel peněžní úlevu...

Touch (4.5.2006 13:22:12)

Ten článek má určitou informační hodnotu, odkrývá způsob myšlení a komunikace neobratného jedince, který není schopen ani částečně vnímat pozici poskytovatele.

Anonym (4.5.2006 17:18:13)

Jak tedy mel ten neobratny jedinec jednat, aby to bylo obratne? A vnima poskytovatel pozici zakaznika?

Touch (4.5.2006 17:58:37)

No tak postesknutí si že je potřeba sdělit klientské číslo a další údaje nebo vynucování si individuálního přístupu je spíš úsměvné a dále viz příspěvek ze 17.52..

Jan Lipšanský (4.5.2006 17:30:34)

Poněkud tuto argumentaci nechápu. Hodně lidí - a já také - pracuje z domova. Zaplatí mi poskytovatel ušlý zisk? Internetovou kavárnu, odkud musím jít odeslat práci? Copak domácí připojení k internetu rovná se jenom zábava?

Touch (4.5.2006 17:52:41)

Ušlý zisk nezaplatí, protože ho zákon zbavuje odpovědnosti. Vaše nároky na připojení by byly reálné u služby, které mají paušální poplatek v řádu desítek tisíc.

Franta (4.5.2006 22:21:35)

Domaci pripojeni je domaci pripojeni, pokud pracujete z domava tak si poridte profi pripojeni s garanci sluzby a podpory. kabel ktery pravdepodobne pouzivate je urcen pro domaciho uzivatele. pokud jste takovej profik a praci na internetu si vydelavate tuny penez tak si poridte adekvatni pripojeni s garanci sluzby!

racek (5.5.2006 12:27:20)

Jo.jo,

Anonym (5.5.2006 01:59:06)

A budme radi, ze vam nic nezaplati, protoze takovy zakon by znacne zbrzdil rozvoj internetu, prodavali by se jenom tutovky a za ranec, nam ostatnim staci negarantovana, zaagregovana zafupovana lajna v radu stovek, a mame ji diky tomu ze nikdo nevyslysel nenazrance ci zebraky jako Vy. Krom toho, jak zde bylo receno, takove sluzby existuji, jen nejsou pro socany a i diky socanum jsou levnejsi diky usporum z rozsahu. Kdyz chci udelat dojem na sexbomby tak si s nudli u nosu necvrnkam s usmudlancema kulicky!!!! sorry jste na spatnem piskovisti.

kix (5.5.2006 06:59:28)

Poskytovatel by vám neměl účtovat za dobu, kterou službu neposkytoval nebo poskytoval vadně. Nad rámec tohoto je to na vás - ušlý zisk např.- sjednejte si takové podmínky s CT, které to pokryjí. Zní to nepříznivě, ale jste podnikatel jako každý jiný, tedy jako Telecom např :)

Hawkey (4.5.2006 17:15:56)

Zajímalo by mě jak vám set top box pomohl s připojením k internetu? Taky nechápu, proč necelý den výpadku, taky popisujete jako by se zbořil svět? Jedno i několikadenní lhůtu na opravu má ADSL, WiFi... To je prostě normální.

Jan Lipšanský (4.5.2006 17:19:49)

Jak jsem psal - kdyby Vám vypadly na 17 hodin služby Vašeho mobilního operátora, jak byste reagoval? Také byste řekl, že je to normální? Podle mne jsou ty služby srovnatelné.

saul (4.5.2006 18:09:21)

No, normální je to proto, že naše postkomančovská společnost toto právě za normální přijala. Lidi, probuďte se. Normálmí to není! Jan Lipšanský má pravdu. Jeho názor na věc je názorem svobodomyslně uvažujícího člověka a ne stádníka...... Předpokládám, že Touch je zaměstnanec jisté "kabelové" společnosti :-)

Touch (4.5.2006 19:03:38)

ne, nejsem zamestnanec kabelove televize, jenom vim jaka je realita a co od jake sluzby ocekavat z pohledu zakaznika

moravák (5.5.2006 11:50:12)

jsem z Moravy, naší internetový poskytovatelé závady řeší obratem. Vy mě připadáte jako moooc přechytralej pražák, vaše firma to musí být teda éro

Franta (4.5.2006 22:17:23)

Normalni to je a mozna by jste se divil jak to funguje i jinde, sveho casu jsem pobyval v USA a Bellsouth u ktereho jsem mel tel linku, mne bezduvodne odpojil a pripojil az po treti urgenci az za pet dnu a navic mne opravu jeste extra vyuctoval, tak ze telecom je tady popularni pro sve prehmaty, ale i jinde ve svete se dejou podobne veci.

Anonym (4.5.2006 21:00:11)

Nam nebezelo ADSL od Telecumu 5 dni, urgence denne. Paty den mi sdelili, ze tato sluzba neni garantovana, takze oni jsou o.k. a spravuji a spravuji a ....

martin (4.5.2006 21:16:54)

No abych pravdu rekl tak me na tom nic nezarazi a myslim ze panove postupovali korektne. To ze technici jsou vykuleni chlapci je jedno - očividně odvedli svou práci dobře. Dále pak si myslím, že je trapné shazovat technickou podporu. Ale jinak Vás chápu. S pozdravem Martin(sveho casu administrator telekomunikacnich siti)

kix (4.5.2006 21:45:02)

pokud vím, tak podle Telekomunikačního zákona (dnes již se to možná jmenuje jinak) je povinnost snížit cenu u služeb adekvátně dle doby výpadku vzhledem k délce zúčtovacího období. Druhá věc je, jak si mohou šachovat s délkou min. výpadku, t.j. kdy už by to zákonu odporovalo - někdo 2 dny, někdo 5 dní, proč ne celý měsíc že :)

Heady (4.5.2006 21:53:15)

U CTc v pripade sluzby DSL je to 5 a vice dnu...

Anonym (5.5.2006 01:52:48)

od zjisteni ci nahlaseni

Anonym (7.5.2006 08:23:37)

Od doby nahlášení, pokud za závadu odpovídá ČTc. Tj, když si blbě zapojíš dráty, chybně nastavíš modem, PC, a nebude ti to fungovat měsíc, tak můžeš jen nadávat - na sebe. A takových problemu je naprostá většina.

Vláďa (4.5.2006 23:16:45)

Nechápu Váš údiv. Opravdu jste nikdy neviděl pojem ani ceníky garantovaného připojení k internetu? V ceně ADSL ani kabelovek prostě žádné garance neplatíte. Asi by to chtělo číst také něco jiného než letáky Telecomu "internet za 1 Kč" a kouknout se třeba na www.praha2.net

čtenář (5.5.2006 08:14:28)

Autor článku si zjevně plete pojmy a myslí si, že když bude platit pár stovek měsíčně, tak bude mít garantované připojení se servisem do pár minut. Nějak nepochopil, že ceny za garantované služby jsou o řád vyšší. Bohužel typický Čech, pokud možno vše zadarmo, ale chce prvotřídní kvalitu.

někdo (5.5.2006 13:31:55)

já zas nechápu tyhle pseudonadávky "typický Čech". Snad každej chce za svoje peníze službu/statek FUNKČNÍ, ne? nebo vy si objednáváte věci s tím, že budou nefunkční? I kdybych zaplatil 10 korun, furt chci mít jistotu že to bude fungovat... Jsou to moje peníze a za ně jsem si zaplatil službu FUNKČNÍ a ne NEFUNKČNÍ

Anonym (8.5.2006 22:10:17)

Vy jste asi pán dokonalý, že? Ruku na srdce, také pokaždé odvedete 100% svoji práci (službu)

Anonym (5.5.2006 09:38:17)

Cituji: Nevím jak ostatní na sídlišti, my jsme obětovali necelé dva tisíce, koupili si DVB-T set top box pro příjem digitální televize, a kabelové televizní služby odhlásili. A přes co máte připojení na internet teď? Bezdrátové, ADSL, EDGE ....?

Zajda (5.5.2006 10:40:12)

Hmm. A kolik vám toho asi DVB-T pokrývá? Není lepší pořídit DVB-S? Máte tam i FTA zahraniční programy které dává jinak kabelovka v rozšířených placených nabídkách.

Jan Lipšanský (5.5.2006 10:18:50)

Tak jsem si pročetl reakce. Zajímavé. Soudě tedy podle "normality" a standardů v ČR, tak se může třeba stát, že přijdu ke kadeřníkovi, on mi ostříhá půl hlavy a pak odejde a nechá mě být s tím, že jeho služba není garantovaná. Na můj dotaz, co všichni diskutující dělali, kdyby jim na 17 hodin vypadl signál mobilního operátora, také nikdo neodpověděl. Myslím, že to by žádné "Bóže, to je normální", nebylo. Jaké služby tedy člověk má garantované?

Anonym (5.5.2006 11:37:50)

Takové kdy je garance dána smlouvou.

Anonym (5.5.2006 11:44:12)

Služba je služba. Když mě kadeřník neostříhá, nebo blbě, kašlu na garance a jdu jinam. Jenže holt v Česku není tržní prostředí.

Anonym (5.5.2006 11:47:59)

Pořád nechcete příjmout, že i kabelovka by vám uměla zajistit perfektní servis a garantované připojení, jenomže by vás to stálo mnohem více peněz a to není to pro kabelovku prioritou, mít takové klienty, je potřeba si vybrat. Mimochodem jít jinam klidně můžete a najít si operátora, který uspokojí vaše požadavky.

Anonym (5.5.2006 12:09:07)

Ale proč by si člověk měl připlácet za něco, co má být normální nabídkou služeb? V oné analogii - proč bych si měl u kadeřníka připlácet, aby mi ostříhal i druhou část hlavy? Že mi ostříhá celou hlavu, se zde zdá být naprosto normální, proč by nemělo být normální, že i u jiné služby člověk vyžaduje něco v podstatě normálního? (Tedy aby mu fungovala, když si ji platí.)

Anonym (5.5.2006 12:17:57)

spojování s kadeřníkem nemá logiku .. ten totiž nemá výrazně zvýšené náklady s tím, že vám bude moci garantovat ostříhání celé hlavy.. jak jsem psal - proč si nepořídíte garantované připojení? nebo se aspoň nepodíváte do ceníků takového připojení?

Anonym (5.5.2006 12:35:55)

Jasně že má zvýšené náklady - za větší opotřebování nůžek, vyplácání více vody, krému, spotřebu energie na holicí strojek. Proč bych měl chtít garantované připojení, když normální by měla být fungující služba? Co to je za dělení na garantované a negarantované?

Anonym (5.5.2006 12:51:21)

To nejsou zvýšené náklady co píšete. To ho vždy bude stát když vás ostříhá.... Dělení na garantované a negarantované připojení naštěstí existuje, protože by jinak běžné domácí připojení (ADSL, kabelovka, bezdrát ...) mělo mnohonásobně vyšší měsíční paušál, než jaký má. Ta garance totiž - což si evidentně neuvědomujete - stojí peníze i operátora, kterému se zvyšují pořizovací náklady. Bavíme se o pposkytovateli připojení k Internetu, ne o mobilním operátorovi nebo kadeřníkovi, protože u těch je to podstatně jiné.

Anonym (5.5.2006 13:39:04)

Ale to mně, jako platícímu zákazníkovi, je přece jedno, jaké má, nebo nemá poskytovatel problémy. Až po mně bude chtít pravidelnou měsíční úhradu, také ho nebude zajímat, že zrovna teď mám nějaké finanční problémy. Leda by se mnou podepsal garantovanou platbu z mé strany.

Anonym (5.5.2006 17:43:01)

To ale nejsou problémy poskytovatele. To jsou jeho náklady, které si započítá do koncové ceny. Takže buď bude mít uživatel zájem o garantované připojení a bude respektovat vysokou cenu, nebo se smíří s kabelovkou, možností výpadku na 17 hodin a ta cena bude desetinová. Záleží jenom na uživateli. Když si ale uživatel vybere pro připojení kabelovku, ale chce a vynucuje si servis a péči, kterou může mít zajištěnou jen u služby, kde by platil cenu desetinásobně vyšší, tak je to o něčem jiném. Je to podobné, jako kdyby si někdo zaplatil jízdenku do vlaku II. třídy, ale chtěl podmínky přepravy, jaké by mu bylo možné poskytnout jen kdyby si objednal k přepravě soukromý vrtulník. To je to tak těžké pochopit? :-DD

Anonym (5.5.2006 19:45:38)

Ale já tu tezi chápu :-) Jen mi nesedí. Když se přidržím analogie s vlakem - jak platící 2. třídy, tak platící 1. třídy platí za jednu základní věc - že je vlak doveze na místo určení a včas - že prostě vůbec pojede. Když má 45minutové zpoždění, jak 2. třída, tak 1. třída si mohou vyžádat část jízdného zpět. Tohle tady nefunguje - připojení je zde bráno jako nadstandard, něco jako kafe zdarma a polstrované sedačky v 1. třídě.

Jindra (5.5.2006 21:11:18)

Heleďte,a není to všechno nějaký fór....?Jestli ne tak už teď sem se začal bát víkendů :-))

Anonym (5.5.2006 22:59:35)

Ne, tu tezi jste nepochopil..

Anonym (6.5.2006 18:56:06)

smarja tak jezdi vlakem a nelez na internet...

Anonym (7.5.2006 08:14:18)

Ale v'zdiť to je normální, přečti si smlouvu, přečti si kolik budeš platit, přečti si jaká máš práva, přečti si jaké máš povinosti, souhlasíš - tj je to dle tebe normální - podepiš.Neslouhlasíš - neni to podle tebe normální, nepodepisuj. Nenašel jsi normální podmínky u tebe v lokalitě - přiveď si optiku - 10Gbps(raději 4* každý jinou technologií. - zaloha je zaloha) bude (možná) stačit pro 1000 zák s 10Mbps, nabídni za normální cenu(1000Kč - ale raději míň), sežeň 200 mechaniků, kup jim kolečkový brusle, každeho vyvav 5*zařízenim pro celou službu, postav je ke všem zařízenim, dej jim pokyn aby trvale kontrolovali zda je vše ok. PS: já bych u tebe jako mechanik za 2000Kč. nepracoval, ale službu by jsi mohl zajistit solidně- pokud najdeš mechaniky.

moravák (5.5.2006 11:52:43)

pane plně s Váma souhlasím, 15 let po revoluci a pořád jsme línej národ jak prase udělat něco rychle a ke spokojenosti jinejch za co mě platí

Anonym (5.5.2006 11:55:49)

je to o penězích .. zaplať a máš ..

B.S. (8.5.2006 00:29:25)

Tak na tych 17 hodin vypadku u mobilneho musim reagovat lebo je to uz prilis stupidne prirovnanie... Prva vec je ze siet mobilneho opratora vyuziva niekolkonasobne viac ludie nez kablovku, to znamena niekolkonasobne viac penazi na udrzbu servis atd... Druha nemenaj podstatne vec je ze existuje takzvany SLA - Service Level Agreement ktorym mobilny operator tlaci na svojho vendora aby vsetky sluzby bezali nonstop a vypadky boli riesene OKAMZITE radovo v minutach. inac Platia penale dodavatelia technologie.. (ak je to technechologicka porucha) No a tretia asi najpodstatnejsia vec ktory mily pan do uvahy akosi nebral je.. ze operator kablovky o peniaze neprichadza... kdezto kazda minuta vypadku u telefonnej spolocnosti... ich stoji tisice a tisice korun.. to je asi najvacsia motivacia na okamzitu napravu... Inac treba sa aj vzit do situacie technika ktoremu o polnoci niekto zavola aby liezol niekam na strechu , hladal s baterkou chybu a hned ju aj napravil... Kto si to neskusil asi nepochopi , len bude nadavat... bohuzial.

Vlkoun (5.5.2006 16:01:35)

Taky mě mrzí, když mi nefunguje internet. To nepopírám. Ale člověk, který kvůli 17 hodinovému výpadku musí psát takovýto článek a kupovat reciever aby mu neutekla ani jedna telenovela by se měl někde léčit :o( Uděláte lépe, když dětem vysvětlíte, že jsou i další věci kromě televize...

Zajda (5.5.2006 16:27:23)

Napriklad ja se na televizi uz nedival kdyz se tak 4 mesice. No a ted stejne nebudu doma. Diky receiveru si delam takovou nahradu VoD:) Nejsem otrokem televize. A z 99% hnoje co je v tv vyfiltruji 1% koukatelneho obsahu na ktery se podivam kdyz ja chci. Navic nemusim vstavat od pocitace a nemusim si namlouvat ze na VHS se da koukat.

Kovis (6.5.2006 10:33:24)

Offtopic - na VHS se skutečně dá dívat, protože jinak by tento systém nemohl přežít 30 let v praxi, přestože již v té době byly dostupné kvalitnější technologie.

Anonym (5.5.2006 21:26:35)

To je přímo neuvěřitelné, jak se mohou najít lidé typu autora článku... Chtěl bych vidět, jak to bude chytrolínek řešit, když mu jeho set-top-box klekne a podle zákona je 30-ti denní lhůta na opravu...

Eldenor (6.5.2006 17:52:31)

Hmmm presne tak , mas pravdu ze reakce na nahlasenou chybu je pomala a od operatora nezodpovedna, ale na druhou stranu ty woe neni nikde chyba , kdyz cela tvoje rodina je zavisla na netu a TV ze 2 dny vypadku a uz to cpes na stranky DSLka =) (taky travim 10h v praci na server terminalu, ale toto ?)

Jiri S (5.5.2006 23:58:13)

Souhlasim s autorem clanku, UPC ma response time na opravu nahouby .... Ja osobne jsme misto UPC TV poridil satelit, ale internet naopak od UPC, protoze maji proste lepsi cenu. JInak ADSL co jsem mel je asi tak 100% spolehlivejsi nez UPC (mel jsem nextru) ale bohuzel ted jsem se vratil k UPC kvuli cene 4096/1024 vyjde o 600 kc mesicne levneji nez ADSL s pausalem a jeste je to rychlejsi. Ale mam to mesic a uz to 2x vypadlo, slovo vypadek jsem u Nextry neznal ....

Anonym (9.5.2006 17:38:42)

No tak to máš asi hold smůlu, já mam UPC přes rok a půl a za celou dobu jsem měl jen jeden výpadek o kterým jsem věděl už měsíc dopředu a výpadek spočíval v tom že mi internet nešel jen pár hodin asi 3x v tomto týdnu. Jednalo se o týden kdy prováděli měření. => Informace od UPC jsou naprosto dostačüjící a to za cenu o které se mi u všech ADSL může jen zdát...

Bigam (6.5.2006 11:50:53)

Hm dva dni na opravu, neslychane :B. Mam DSL od telekomu, 18.4. nastal vypadek, rikal jsem si nebudu to resit asi nejaka drobna chyba, 19.4. jsem uz volal telekomu ze nejede net. Opereatori zdvorili ale naprosto nemohouci a nekompetentni osoby, krom zaregistrovani problemu a preposlani technikovi nemohou delat nic, nemaji zadne informace ani pravomoce. Ke konci tydne nasledovaly urgence pres operatora stale nic, nikdo nic nevi, netusi kde je problem. 24.4. jdu na Haviřovsky telepoint, reakce pani je ze s reklamacemi nemaji nic spolecneho at se obratim na help line, a ze nejsem v Haviřově jediny komu to nejede, ze je snad neco s ustřednou (vida konecne nejaka kloudna informace). 25.4. vola technik za byl skutecne problem na jejich strane a ze by to uz melo byt v poradku, bohuzel nebylo. Opet telefonat, urgence.... nedeje se nic. 4.5 vola technik prochazime nastaveni, logy modemu, dochazi k nazoru ze skutecne problem neni u mne a ze je zrejme nekorektne nakonfigurovan DSLam, 5.5 00:20 jeste jentak rutine kouknu do logu modemu a vidm IP prirazena spojeni vytvoreno. Opravdu ti pristup UPC pripada tak otresny ?

Bigam (6.5.2006 12:08:12)

Aby to nevyznelo jinak nez jsem myslel, souhlasim s tvym nazorem, pristup nekterych operatoru ke svym sluzbam stale jsete neprekrocil rok 1989 a zijou v predsatvach ze 90% dostupnost sluzby je normalni a akceptovatelna, s resenim problemu neni treba spechat, protoze co se vlece neutece. Chapu ze vypadky jsou normalni ale nechapu takto laxni a liknavy pristup k reseni poruch, telekom na svych linkach dela ze zakazniku blbce a poskytnout korektni informaci o stavu poruchy je pro ne zrejme neprekonatelny problem.

Bumbes (6.5.2006 19:02:02)

Kazdy ISP nabizi dva typy sluzeb - Extremne levne se spatnym servisem, opravy trvaji dlouho a pod. To je dano tim ze tlaci ceny dolu za cenu snizovani svych nakladu, maji tedy malo techniku atd - Drahe, garantovane s vytecnym servisem, dohledem funkcnosti pripojky 24/7 a proaktivnim resenim poruch. Proste luxusni sluzba za kterou si narocny zakaznik rad priplati No a potiz je v tom ze kazdy chce sluzbu druheho typu, za cenu sluzby typu 1. A to je zjevne blbost.

Anonym (7.5.2006 20:58:32)

Úplně by stačilo, kdyby se našel operátor, který by za cenu někde mezi "extrémně levné" a "drahé" poskytoval SLUŽBU, která slouží. Tedy slouží zákazníkovi, ne firmě k napakování se na lůze, kterou pohrdá - viz ČTc (v čele pelotonu ostatních).

Anonym (7.5.2006 21:51:50)

dalsi hlupak ktery nevidi za uroven sve klavesnice

Anonym (8.5.2006 08:18:59)

Čau telekomáku! Ty musíš brát tučný prémie za loajalitu k tomu shitu, že jo! Tak až vystrčíš hlavu z té své hromádky, rozhlédni se po okolí. A nemusí to být okolí jen v české kotlině, zkus dohlédnout i dál.

bigam (8.5.2006 19:03:27)

1300 mesicne mi nepripada jako extremne levna a "podsluzba"

Tiger (8.5.2006 20:01:59)

Tobe to mozna neprijde, ale koukni se kolik stoji garantovane pripojeni o rychlosti jakou mas za tech 1300.

Bumbes (9.5.2006 18:06:38)

Zkus se zamyslet (ja vim ze to asi nedokazes) jake pripojeni by za tyto penize bylo minuly rok a jake predminuly rok. A garantovane sluzby s SLA proaktivnim monitoringem te vyjdou tak za 20k a vys, koukni se napr sem: http://www.telecom.cz/web/cz/firmy/internetove_pripojeni/pevne_pripojeni_k_internetu/internet_fixed/internet_digital.html A pozor na vlozene mezery

Bigam (10.5.2006 00:28:18)

prekvapive dokazu ty moulo, neustale tady mavas garantovanym pripojenim za xx xxx tisic, vporadku, ale ja mluvim o pul mesicnim vypadku, ne o nutnosti funkce 24/7/30/365

Emppu (6.5.2006 20:09:12)

Musim se smát a to opravdu nahlas ... celých 17 hodin jste musel cekat, hahahaha. Mno ale jestli chcete cekat mene tak si poridte absolutne garantovane pripojeni 128/128kbit za 4000Kč/měsíc, které vám opravdu vypadne maximalne na 5 minut a kdyz se to stane tak vam 2000 vrati :))). Ano i takové typy připojení jsou dispozici a říká se jim profesionální ...

Simir (6.5.2006 21:29:49)

"Nedalo mi to však a napsal jsem přes internetový formulář dotaz, zda dojde k nějakému snížení měsíční platby, a pročpak nešlo opravit poruchu rychleji? Odpověď mne poněkud uzemnila." - kdybys četl co podepisuješ, tak by ses nedivil!!!

Anonym (6.5.2006 22:36:29)

No a votom to je: Podepsat smlouvu můžeš, ale přečíst si jí musíš. Pokud nečteš smlouvu a všeobecné a jiné podmínky před podepsáním, tak se nediv.

Anonym (7.5.2006 22:21:38)

Proč píše na dsl.cz články někdo, kdo se neorientuje v oblasti nabídek připojení k Internetu v ČR a nezná ani smluvní podmínky u svého domácího připojení? To je na tom dsl.cz tak špatně?

AB (8.5.2006 04:05:00)

Taky mi ten článek připadá trochu legrační a autor zřejmě nechápe, jak funguje poskytování Internetu v ČR. Já mám kabel internet od UPC a můžu je maximálně chválit za vynikající rychlost (vzhledem k ceně) a za vynikající servis. Proboha, co to je, že Ti nejede internet 1 den a navíc přes víkend za těch pár korun, co platíš? Za prvé - si máš přečíst smlouvu, kterou jsi podepsal a souhlasil tak s těmi jejich podmínkami (neříkám, že jsou košer, ale co je tady v ČR = Kocourkově). Když se ti nelíbila doba odstranění závady v podmínkách, tak jsi měl jít k jinému poskytovateli. Za druhé - já bych je naopak pochválil za rychlé odstranění závady a ne ještě vykřikoval, viz příklad: Před UPC jsem měl pevnou dedikovanou linku 512 kbps (zaručená rychlost bez limitu) za 3000,- od nejmenovaného poskytovatele, což mi snížili asi před rokem, kdy jsem platil několik let 6000,- měsíčně. A v případě, že jim v pátek vypadlo spojení, tak mi internet fungoval až v pondělí, až technici laskavě odstranili závadu. A já potřeboval pracovat, stejně jako dnes. Takže nenadávej na nějakého poskytovatele - jsou všichni stejní - ale zařiď si raději jako já dvě nezávislé linky do internetu od různých poskytovatelů. A jestli chceš mít ještě jistotu, když pracuješ přes internet, tak doporučuji ještě mobilní CDMA jako třetí alternativu, kdyby nešlo ani jedno z těch dvou připojení. Někdy mě fakt udivuje, na co všechno lidi nadávaj a ani netuší, že by za něco měli platit, když chtějí kvalitu a jistotu. Hlavně, že mají zahraniční auta, že :-))

Zdeny (8.5.2006 22:06:32)

Celkem se musim bavit kdyz ctu tyto prispevky. nekdo tu breci ze mu par hodin nejde net, nekdo ze je to drahy. Pratele, bydlim 40Km od Praha v obci ktera ma 1.800 obyvatel, neni tu jina moznost pripojeni k netu nez WiFi za totalne nekrestanske penize - symetrická 256/256 bez limitu dat s verejnou statickou ip za 890.- bez DPH. Prsi - nejde to, sviti moc slunicko - nejde to, v loni jsem mel vypadk cca 10 dni, oze nemohli prijit na to kde je chyba..... Vy ani nevite co mate a jaky ve meste mate obrovsky vyber a moznosti. Tak si toho vazte a nebrecte. ADSL u nas bude snad od cervna, takze okamzite s WiFi koncim a prechazim. Jen pro info... moje firma ma v Praze garantovane pripojeni SLA 99.6% WiFi v licencnim pasmu o rychlosti 2 Mbps v cene 18.000 Kc bez DPH mesicne.......

Martin (10.5.2006 12:32:57)

Pane redaktore, Váš článek není moc objektivní. Zřejmě ani Vy nepatříte k nejbystřejším, když vypouštíte takovéto moudra. Zkuste se nad sebou zamyslet. P.S. Nechci se Vás dotknout. Jeďte do světa na zkušenou a s věkem se budete více radovat ze života.

Dannik (10.5.2006 17:48:30)

Dobry den, bydlim v centru Brna a vyuzivam pripojeni pres Karneval. Za dva roky co vyuzivam tuto sluzbu se zvedla jeji rychlost z nejakych 768 kb na 6Mb bez toho, aby jsem priplatil neco navic. Tato rychlost je realna, protoze pri stahovani si rychlost pravidelne merim. Denne travim u Internetu v prumeru asi 10 hodin (pracovne) a za Ty dva roky bylo vypadku tolik, ze by se to dalo na prstech jedne ruky spocitat. Myslim si, ze castka neco kolem 1700 Kc vcetne DPH, 30 programu a pevne IP adresy neni tak spatna. Dannik

Atsepicnu (10.5.2006 18:48:37)

ale mas neverejnou ip adresu ne?

PETR (11.5.2006 20:40:51)

ja jsem taky docela spokojeny s kabelovym pripojenim az na drobne vypadky mam rychlost pripojeni 5000 ale mohly zvednout mesicni limit pro stahovani dat protoze 20giga na mesic se mi zda malo kdys to pretahnu tAK KLESNU NA RYCHLOST 250 A TO JE POTOM ZNATELNY

PETR (11.5.2006 20:46:09)

A CENA JE SUPER 1160 PLUS 499 ZA TELEVIZI

Anonym (10.5.2006 19:16:14)

Ve firme pouzivame bezdratove pripojeni k Internetu 1Mb/s s mesicnim pausalem 9990,- Kc. Cena je solidni, protoze je ve smlouve dostupnost Internetu 99% / mesic, reakcni doba operatora pri vypadku 15 minut a kdyz by byl vypadek delsi nez 5 minut, tak operator vraci penize - cim delsi vypadek, tim vic. Pripojeni od Karnevalu mame jako zalohu, na kterou by se pri vypadku preroutoval provoz. BTW port na switchi ke kteremu je pripojena lajna do Inetu ma uptime 324 dnu.

lachta (10.5.2006 20:52:52)

1 Mb/s? není to překlep? nevyšlo by váš nakonec výhodněji nějaké do adsl pro firmy?

lachta (10.5.2006 21:01:01)

samozřejmě také záleží na tom, co je to za firmu, popř. jak velká je to pobočka, ale stejně ještě se zálohou od karnevalu mi to přijde jako zbytečně moc...

Anonym (10.5.2006 21:29:33)

Pres ten megabit jede komunikace ktera nesmi mit vypadek - pristup do banky ktery je pro firmu zivotne dulezity + VPN k obchodnim partnerum a pres Karneval zbytek - posta, VoIP atd.. ADSL jsme meli - Internet Broadband Profi, ale s Telecom nedokazal vytvorit reverzni zaznam k IP adrese a opakovaly se vypadky, tak je zrusen i s tel. linkama.

lachta (10.5.2006 21:37:09)

aha, tak to uznávám. omlouvám se.

Nargon (11.5.2006 00:06:03)

Je zde i videt inteligence cloveka. Pokud je firma zivotne zavisla na pripojeni tak se neda pouzivat adsl a dalsi nabidky pro "domacnosti". Toto ovsem dost lidi nechape, poridi si do firmy adsl a pak si stezujou ze jim nefunguje. A firma kvuli tomu prichazi o zisk. Holt kdyz chce nekdo usetrit na necem co nutne potrebuje k zivotu...

zviratko (11.5.2006 08:43:33)

Technologie adsl nemuze za to ze u nas na adsl nejsou poskytovany sluzby s tvrdsi garanci. Bo jinak se treba od SHDSL moc nelisi. Ty garantovany pripojky stejne dycky telekram poskytuje an nakym dsl.

Anonym (11.5.2006 08:55:27)

Máš pravdu, ale kdyby měl něco garantovat, tak by musel být i modem v majetku poskytovatele, a uživatel by do něj nesměl zasahovat, a na USB modem by se mohlo zapomenout(jsou velmi závyslé na PC).

Anonym (11.5.2006 09:24:37)

No je faktem že scum dává jako koncový zařízení nějaký jednoduchý Cisco, který je v pronájmu a spravuje ho scum. To je pro ty podnikatele který chtějí mít něco garantovanýho, ale správce sítě je blbej jak tágo a vytahuje se s MSCSE. Protože jinak je operativnější mít dobrý router ve vlastní správě než volat kvůli každýmu uprdnutí scumovi.

Anonym (11.5.2006 09:52:17)

No, vzdyt taky CTc u garantovaneho SHDSL dava k zakaznikum Cisco 878 a k pronajatym okruhum Cisco 1720, vse ve vlastni sprave, pokud zakaznik vyslovne nechce mit router svuj.

Thorough (11.5.2006 11:25:11)

... s tim ze to Telecom neprezentuje jako xDSL, ale pronajaty okruh a vypadek neceka ve fronte na vyrizeni, ale resi se hned.

Anonym (11.5.2006 11:28:51)

Tak tak. Ono vzhledem k tomu ze se jedna o garantovana a neagregovane pripojeni se to skutecne vice blizi pronajmu digitalniho okruhu (IOL Digital) nez beznemu ADSL (Internet Expres)

Anonym (11.5.2006 13:32:27)

Jop. Ale okruh si predstavuju garantovanou linku z mista A do mista B. Pro vetsinu lidi by to bylo k nicemu. Takze je treba jeste dodat k tomu to pripojeni k internetu. Kdezto garantovany pripojeni k internetu je z mista A nekam nevimkam na router telecomu do mista X o kterym nemusim vedet nic. Uz te nezajima kde okruh konci.

Anonym (11.5.2006 13:45:56)

Co se tyže služeb ČTc, tak tam najdeš i toto, samozřejmě zapomeň na 600Kč měsíčně. Najdeš ale i: mezi místy A,B,C,D,E,F,G,H a všichni mohou i do internetu.

Anonym (10.5.2006 22:41:51)

hm ako tak citam tie prispevky o pomere ceny/vykon tak musim len zaplesat, pretoze mne ide internet cez 2Mbps /a to mi uz siel aj 8Mbps/ za necelých tristo sk mesacne- no nekup to:)) neviem ci sa to rata ako internet cez kabel, spolocnost aminet ktorá ma zapájala ma totiz natahanú optiku...ale za tu cenu...parada/ked som cital ze za 1mbps 9000cz -tak kdezeeee preboha

Nargon (11.5.2006 00:01:02)

Ten 1Mbit je garantovana rychlost. Kde je cena tech 10 tisic celkem primerena, plus i garantovana dostupnost atd. Pochybuju ze ty tvoje 2Mbity jsou nejak garantovane, spise tam bude i agregace (ktera se ovsem v praxi nemusi projevit). Ta cena neni jen za koupi maximalni rychlosti, ale za sluzbu jako takovou, ktera nabizi i dalsi moznosti. Jako tu zminenou dostupnost sluzby, rychle reseni poruch atd.