František (12.4.2006 21:33:26)
Ale je vidět, že ta kombinace ADSL + TELEFON STANDARD se v praxi vyskytuje a nikomu (patrně jsem výjimkou potvrzující pravidlo) to nevadí.
To předčasné zveřejnění nových tarifů by vysvětlovalo některé zmatky. Ale není to poprvé, naposledy byla "předčasně" zveřejněna prezentace ke "zrychlení" ADSL. Ještě ten zmatek neskončil a už je tu další.
Nicméně to, že ČTc zdraží paušály jsem odhadl (z něčeho se ty "akční" dumpingové ceny za zřízení linky a volné minuty nalákaných nových zákazníků s úpisem musí uhradit, a stávájící zákazníci jsou jako dojná kráva po ruce). Proto také pracuji na tom, abych se závislosti na ČTc postupně zbavil.
Nejhůř na tom budou ti poslední zákazníci ČTc (kteří nebudou mít žádnou jinou alternativu). Nerad bych se ocitl mezi nimi.
Heady (12.4.2006 21:44:59)
kazda mince ma vzdy dve strany... Na jednu stranu si vazim Vasich argumentu, pze osobne mam zkusenost takovou, ze 9 z 10 lidi nadava na CTc a kdyz se toho devateho zeptate proc, tak vam odpovi, ze prece nadava tech predchozich osm... Naprosto se nedivim lidem, kteri ted odhlasujou linku, pokud z ni nevolaji, tak prosim, at ji klidne zrusi... bohuzel je tez pravda, ze ceska natura nema ve zvyku chvalit ;-)
František (12.4.2006 23:48:38)
Problém u ČTc je třeba v komunikaci se zákazníky. Narazím-li na zákaznické lince na studenty, kteří si tím jen přivydělávají a neumí nic jiného než naučené odpovědi z manuálu, je komunikace brzy u konce, protože rychle zjistím, že dotyčný o tom tarifním/technickém problému ví měně než já. On můj problém někam zapíše či postoupí, ale já nevím, co přesně tam zapsal, komu jmenovitě to postoupil, co s tím udělali a s jakým výsledkem atd. (= naprosto nefungující zpětná vazba).
Když se na to ptám podruhé, dostanu se na jiného operátora a kolotoč začíná znovu. Navíc na stejný dotaz dostanu jinou odpověď (použil jinou část mauálu?).
O moc lepší to není s on-line formuláři na webu ČTc (stížnosti, reklamace, ...). Pokud vůbec fungují, je reakce pomalá (týden žádná lhůta) a odpovědi typu "ptejte se na co chcete, já na co chci odpovím".
Takže zbývá e-mail na konkrétní osoby (ale ty ČTc nezveřejňuje). Třeba na TECHHELP IOL mi konkrétní člověk e-mailovou korespondencí pomohl s nastavením protokolu PPPoE u ADSL modemu od Nextry, což jsem ocenil alespoň poděkováním.
Neštěstím ČTc jsou callcentra plná univerzálních neodborníků.
Z hlediska komunikace stavím nejvýš IOL TECHELP (ale ne všichni), WEBHOSTING IMAGINET, horší už je to s IOL ADMINHELP (na poslední dotaz, jestli mohu mít A, odpověděli že mohu mít B). Úplně na konci právní odbor (jejich poslední odpověď zcela ignorovala podstatu problému, "já o voze, oni o koze").
Nechápu například, proč ČTc nemá v nabídce pasivní linku (jen pro příchozí volání, z odchozích jen tísňové/bezplatné linky) za paušál cca 125 Kč a s možností ADSL (příkladmo nynější Impuls za 475 Kč). To by bylo optimální řešení např. pro mně. Měl bych relativně kvalitní časově neomezené připojení k Internetu, číslo pro příchozí volání (odchozí volání přes mobil nebo IP telefonií). ČTc by měl kromě telefonního a ADSL paušálu ode mně (600 Kč) i výnos z příchozích volání od volajícího nebo z propojovacích poplatků. A linku by měl hlídanou, každou poruchu bych mu hlásil.
Takhle se jí zbavím, telefonní pár bude hnít nezapojený v kabelu a až jej bude ČTc chít využít pro jiného zákazníka (nebo pronajmout jinému poskytovateli), zjistí že je neopravitelný.
Co bude mít ČTc z toho, že mi přes jejich síť nezavolají ani otravní nabízeči čehokoli, či anketáři typu "posloucháte rádio XY"?
Co bude mít ČTc z toho, že bude bude mít stovky tisíc (ne-li miliony) mrtvých (nevyužitých) párů/přípojek na ústřednách - náklady na provoz a údržbu a provoz rozúčtuje do paušálu těch posledních zbylých zoufalců.
Vím, že vy to neovlivníte, ale tyto diskuse lidé z ČTc čtou, a třeba se někomu výše postavenému rozsvítí v hlavě a uplatní to jako svůj nápad.
Heady (13.4.2006 08:34:05)
Samozrejme, napady to jsou jen dobre, jenze nikdo se nema k jejich realizaci...alias co neni z Prahy, nema sanci na uspech, i kdyby ten napad byl sebelepsi.. S tou komunikaci mate naprostou pravdu
Anonym (14.4.2006 14:17:43)
No tak jako já ted jen valím bulvy. Já mám totiž taky telefon standard + adsl, ale to pro, že loni mě automaticky převedli z mini na standard... a v době toho převodu tam byl přiloženej leták, že převádějí z mini právě na standard, tak jaká pak chyba?
František (14.4.2006 15:25:38)
Re to: Anonym 14.4.2006 14:17
Když jste svolný s TELEFON STANDARD k ADSL (máte dražší hovory a dial-up než s TELEFON EXPRES), tak proti ceníku to není (jen proti zdravému rozumu). Potvrzuje to jen můj názor, že "chyby" ČTc napraví, jen když si dotyčný stěžuje/reklamuje.
Proto pozor na automatickou migraci k 11.5.2006 - "chyby" určitě budou.
Heady (14.4.2006 15:58:27)
Dd,
Dneska jsem se dival jak to je u mini, myslim, ze jste se na to ptal.. Tak hovory s 5 kc priplatkem jsou vsechny, krom linek 800,1180,13129 a veskerych 9xx... linek tam bylo vice, ale tusim, ze to vypadalo tak jak pisu, tzn.. hovor s pripatkem je jenom ten veden do pevne linky,mobil... nikoliv sluzby, pokud tak barevne linky muzeme nazvat.
František (14.4.2006 16:41:59)
To Heady:
To mi stačí (zůstávají bezplatná 800 xxx xxx a tísňová volání, jiné mě nezajímají).
Ještě mě zajímá, zda se ten "spojovací polatek" z TELEFON MINI/TELEFON EXPRES MINI stanice bude účtovat i za volání přes TELEKONTO (na účet a podle tarifu jiné stanice). Pokud ano, tak komu bude účtován (na účet TELEKONTA nebo MINI). To by mohlo zajímat i další uživatele TELEKONTA, dosud za volání z MINI přes TELEKONTO držitel MINI neplatí nic, takže chci vědět, jak to bude od 11.5.2006 .
Dík za snahu, fungujete líp než tiskový odbor ČTc, ten tyhle důležité informace pro volbu "nového" tarifu dosud nezveřejnil.
Anonym (14.4.2006 16:42:33)
Nemám dražší nic, protože můj účet od telekomu obsahuje pouze položku "měsíční paušál" a "pronájem přístroje." Hovorné tam bylo myslím někdy v prosinci, necelý tři koruny.
Heady (14.4.2006 17:00:51)
Jj, tak pokud Vas zajimal 800 x a tisnovky, to je zdarma na 100%. jenom bych upozornil ostatni, kteri pouzivaji vytaceny internet a Tel.Mini, ze vytaceny internet = vytoceni cisla 971 xx xxx je vlastne taky hovor, takze za kazde spojeni na net se taky bude platit 5 Kc,-
Rpl Telekonto... Priznam se, ze 100% to nevim, ale domnivam se, ze to bude probihat tak, ze poplatek samozrejme pocitan bude a bude fakturovan na lince, ke ktere Telekonto prislusi. Jinak migraci kterou jsem tady naznacoval, tzn 1-10.Standard 11-31 novy Standard muzete brat za 100%. Dneska jsem si to overil.
Co se migracniho schematu tyce, tak bude nasledujici... Mini = nove Mini, Standard = novy Standrard, Volno = nove Volno,..... Zadne "psi kusy" by nastat nemeli.. Zmena tarifu jak jste psal, ze musi byt 10 dnu, je to ofic infomace, ale da se zmenit i pozdeji, myslim, ze 3-4 pred zacatkem noveho zuct.Vam to kdokoliv zmeni bez reci...
ted vcelku mimo tema, teda nevim jak vas, ale me osobne tento styl fora velice nevyhovuje :-( neprehledny, prakticky neumoznuje zadnou registraci... podivam se na forum v praci, proctu, podivam se doma a uz nevim co jsem cetl a co ne.. :-/ Mensi prekop by snad neskodil :-)
František (14.4.2006 17:29:25)
To Anonym 14.4.2006 v 16:42:
Za to, že nikam nevoláte, vás ČTc od 11.5.2006 potrestá automatickým zvednutím paušálu z 329 Kč na 403,41 Kč.
Pan Heavy vám upřesní, jestli to bude na "nový" TELEFON STANDARD (když máte teď ten hlasový TELEFON STANDARD) nebo TELEFON EXPRES STANDARD (když k tomu máte ADSL).
No, ale na vašem místě (když teda nikam nevoláte) bych si včas požádal o změnu na TELEFON EXPRES MINI, to bude trest nižší - zdražení paušálu "jen" na 355,81 Kč. Samozřejmě, pokud nemáte možnost utéct od ČTc.
To Heavy:
Tady vidíte, jak je důležité, aby zákazník to "automatické" migrační schéma včas znal.
František (14.4.2006 18:03:12)
To Heady 14.4.2006 v17:00:
To s tím dial-up Internetem k MINI je to bezva trik, normální člověk to pokládá za datovou službu a až mu spojení párkrát spadne, bude za nekvalitní dial-up potrestán opakovaným spojovacím poplatkem (to v tiskové zprávě ani v cenících není, že "hovor" je i dial-up).
To byl také důvod, proč jsem se ptal na ten vytáčený Internet za paušál (t.č. ve zkušebním provozu) k MINI. Ten zkušební provoz je do 15.6., takže se to bude přes měsíc překrývat, ale dosud nešel objednat k MINI. Půjde to od 11.5.2006?
K fóru na DSL.CZ:
Když ČTc nemá dost morální síly, aby spustil necenzurované dokonale organizované fórum na svém vlastním serveru, musí mi stačit to nedokonalé na DSL.CZ.
Anonym (14.4.2006 19:13:08)
Hehe, a je zajímavý, že přes webový rozhraní jdou nastavit všechny tarify krom toho telefon express mini co doporučujete. já v tom čichám od telekomu zase nějakou lumpránu...
přesně jako to, že mě tehdá nepřevedl na expres ale na standard, já myslím že to nebyla chyba, ale záměr.
Heady (14.4.2006 20:43:34)
2Frantisek... - uz by to chtelo novy thread :-) neco jste tady uz naznacoval..
Mini a vytaceny internet je past, jsem presvedcen, ze velke procento zakazniku netusi, ze dial up je prakticky jen vytoceni tlf.cisla ( kdo neveri, muze si klidne zvednou sluchatko a nejake cislo 971 xxx si vytocit :-) ) takze v tomhle ja osobne cekam neskutecny zadrhel... :-/ a doufam, ze je na to mysleno.. !
btw..ted jsem videl tu novou reklamu na nove taridy.. Jak tam Kraus prodava ty noviny... Teda myslim si, ze kouzlo nechteneho je slabe slovo :-D p.Kraus prijde, pomoci lzi proda noviny, necha si penize co za ne dostal a jeste se smichem odchazi.. nevim, nevim... Mohlo s tou reklamou pockat az po migraci :)
Hm.. co se balicku na dial up tyce, neni to presne oblast meho pusobeni, jak v praci, tak jinak.. Jiz tretim rokem mam IE, takze trendy v oblasti dial up ( vim, ze je nejaky balicek digi, nonstop... ale presne zneni, ceny ( +- 500 ? ) ani od pasu nestrelim.... ) ale mohu se zeptat.. V pilotu ale je
František (15.4.2006 01:14:20)
To Heady 14.4.2006 v 20:43:
Nové vlákno jsem založil, bohužel mi to sežralo titulek a místo něj nacpalo začátek textu (nemá to náhled před vložením).
Ta reklama s tím J.K. je podle mně vůbec ta nejlepší co natočil - je to apokryf na obchodní politiku ČTc. Chtěl jsem si ji stáhnout z jeho webu, abych mohl křičet s tím kamelotem "A peníze?", ale ještě ji tam nemá (poslední je s tím kontejnerem a korunou na provázku - Pevná za 1 Kč, to je přece taky apokryf).
Nevíte náhodou, co je to zvířátko na vodítku (lasička?) jménem Matylda?
Heady (15.4.2006 09:39:40)
Mno co se matyldy tyce, tak to fakt nevim :-D nejsem zoolog, ale neco jako lasicka, kuna, myval ? to asi bude :-)
František (15.4.2006 16:42:36)
To Heady 15.4.2006 v 09:39:
Ta šelmička Matylda je další jinotaj toho apokryfu.
Wikipedia:
"Kuna je české jméno pro zástupce dvou rodů šelem z čeledi lasicovitých. Jsou to malé, štíhlé šelmičky, které aktivně loví malá zvířata, většinou hlodavce. Nepohrdnou ani ptáky a jejich vejci. Kuna rybářská se živí rybami.
Na území ČR žijí dva druhy, kuna lesní a kuna skalní."
Ta reklama má přece také za cíl někoho ulovit.
Eda (15.4.2006 22:53:20)
no jo ale nezapomente ze by na tom tolik nevydelali
František (16.4.2006 00:17:56)
To Eda 15.4.2006 v 22:53:
To je tendence zbavovat se "cenově citlivých zákazníků", kterých se dotkne zdražení paušálu o několik desetikorun (většina rezidenčních zákazníků, drobní podnikatelé).
Účelem je vytvořit si kmenovou korporátní klientelu (velké a střední firmy, úřady), která se obhospodařuje nikoli callcentry s univerzálními neodborníky (= většina současných problémů v komunikaci s ČTc), ale individuálně. Ta si zdražení promítne do nákladů a prostě zdraží své produkty a služby.
Tuto tendenci jsem zaznamenal i u bývalé Nextry nebo u ČRa (v krajském městě pokrývá Bluetone administrativní a průmyslová centra, ale ne sídliště s 20 000 byty).