Do diskuse momentálně není možné vkládat příspěvky. Děkujeme za pochopení.
Úvod > Diskuse > Obecná diskuse > IE a veliké kolapsy rychlosti...

IE a veliké kolapsy rychlosti...

Black_Arrow_CZE (16.3.2005 15:43:48)

Zdravim, dneska ráno okolo 6 hodiny zapnu pc... Jdu na net a říkám si že je to nějaké pomalé. Jdu na DSL.cz, změřim rychlost a hodí mi to okolo 50 kbps... Tak si říkám, asi sem přetáhl stahování a zapli mi FUP... Toho ale trvalo tak do 10 hodin odpoledne a pak zase rychlost vyskočila na 890 kpbs(což je můj standart IE Optimal)... Mrknu na iol.cz, kde jsou info o tom, kolik sem sosal a mám tam přes 5 gb... Tak se tomu nějak divim, že by nějaký kiks ze strany Telecomu? Nesetkali jste se s něčim podobným...??? PS: Lokalita- Severní morava - okres Opava - Štěpánkovice...

Mates (16.3.2005 18:58:25)

Vypli FUP,protoze blbne ping a technici se v tom asi rypou,mel sem fup ted nemam, ale ping na hov..

pig (16.3.2005 19:01:44)

to je desny dneska, koukam ze mi taky vypli fup a mam pingy pres 100!!! HRUZA!!!

Achív Kedar (18.3.2005 04:38:34)

U mňa rychlost celý den okolo 850 kpbs, ale pingu nad 200.

Basta-Reins (18.3.2005 04:39:54)

tak snad to brzy daj do kupy, včera a předevčírem pingy okolo 150 - 300... a to mám normálně okolo 30. Rychlost dobrá... PS: Lokalita: Ostrava Michálkovice

Turrican II. (18.3.2005 04:44:07)

V posledních dnech to nějak jebe... Rychlost hodně kolísá... okolo 100 - 860 kpbs.... Pingy jsou hrůza.. nad 150 . Jsem od... Teda Lokalita: Náměšť nad Oslavou

Anonym (22.3.2005 18:12:00)

Co si stezujete na broadbandu uz to mam 5 dni :(

George Couser (17.3.2005 00:35:41)

No me spis dneska vyskocily pingy na >150 ms :-/ (Jen pro info: Hnevosice, takze kousek od Tebe)

Black_Arrow_CZE (17.3.2005 01:29:11)

Dneska: od 15-17 hodiny normal. rychlost okolo 870kbps.. 17-20 hodina propad na 286 kbps... 20-23 hodina okolo 60 kbps a od 23 do teďka opět okolo 850-890 kbps... Jsem z toho jelen... PS: jinak Palestina zdraví hněvošice... :-)

Anonym (17.3.2005 17:54:48)

No tady se to uz taky celkem vzpamatovalo, bohuzel na NetBox co mam v Brne to stale nema :-/ P.S: Zdravim Zapadni breh Jordanu (nebo pasmo Gazy??? :-) )

Kasparov (18.3.2005 04:37:17)

Včera, 10-16 hodina okolo 150 kbps, 16-18 hodina 60 kpbs!!! a od 18 hodiny 870 kpbs.. mám IE Optimal 1024/256 .. Lokalita: Praha Nusle

RolenzoFAMAS (18.3.2005 04:42:08)

Dneska od půlnoci rychlost cca 70 kbps a to právě dneska je restart servru a mělo by to jel opět 1024/256... Snad to vyleze, čekám. Lokalita: Sev. Čechy, Ustí

Jirka (18.3.2005 10:22:09)

No a co byste chtěli? garantovanou vyhrazenou linku za cenu agregované? Si uvědomte, že to je agregace 1:50, teda že z těch 890 kbps jede 50 počítačů. To je jak kdybych si koupil ojetou stodvacítku za deset tisíc a pak nadával že mi nejezdí jako auto za půl milionu, ikdyž bylo v momentu nákupu jasné, že to tak je a bude...

Anonym (18.3.2005 16:17:40)

...ehm no ale ono to jelo a prestalo....

Darius (22.3.2005 15:22:49)

No, mě to taky jelo a poslední týden to kolísá jak chce.... jednou to jede 890 kbps, za hoďku jen 59 kbps.... Děs. Snad s tim něco udělaj. Lokalita: Dolní Benešov

Anonym (18.3.2005 17:06:11)

Ty se nauc vysvetlit agregaci¨protoze se neagreguje tvoje pripojeni ale bunka a bunky jsou deeny na 2048 kbit sekce a tyto sekce jsou agregovany ale dnes ma kazdy 1 megabit tak by toto mely prehodnotit !!

Jirka (18.3.2005 21:31:46)

Já myslím, že podstatné v mém příspěvku bylo něco jiného. O tom, jak si to telekom agreguje (poslední míle, páteř, konektivita do inetu) tu můžem jen spekulovat.

Anonym (19.3.2005 09:59:57)

Jsi fak neznaly agreguji se body atich neni moc treba praha Brno atd. To jsou agregacni boty Mel bys vice cist a zajimat se o problematiku a kdyby nekdo zvedl tellefon a zavolal na sravne misto tak by se dovedel ze jim kolabuje pretizene vystupy z patere iol (CTc) protoze nestacej to upgradovat lidi pribejvaj rychleji nez oni delaj a taky tim ze vlastne 90% vsech IE preslo na Optimal to je jako ty lidi vynasobit 2x kdyz maj 512 ale oni se zvedaj i ty 256 protoze jsou stanoveny nove vzdalenostni limity a ty jou az na 8,5 Km

Anonym (19.3.2005 11:27:15)

A ty,kdyby si dával ve škole více pozor, možná by tě tam naučili skloňovat ?Nejdřív si zaměť před vlastním prahem a pak dávej moudra ty chytráku .V tom tvym příspěvku aby se prase vyznalo

Jirka (19.3.2005 13:53:20)

A ty taky si asi myslíš, že jsi snědl inteligenci z celého vesmíru. Bohužel mi je tě taky líto, že nedokážeš pochopit JAK se to agreguje. O tom KDE se to agreguje tu nemluvím. Navíc plácáš nesmysly...

Pavel (19.3.2005 14:08:46)

Jediný kdo tady plácá nesmysly jsi ty, trochu se nad sebou zamysli jestli to svedeš. Anonym má ve všem pravdu.

Jirka (19.3.2005 14:14:32)

Kašlu na vás... časem oba pochopíte...

Anonym (20.3.2005 16:02:41)

myslim ze stou agregaci to poznate az spustej digitalni televizy pak to poznate

Sergey (19.3.2005 21:05:25)

Agregacni body existuji, ale agreguje se uz na urovni DSLAMU (nevim presne jak moc). Ono to taky jinak nejde, dovedes si predstavit, ze by Telecom mel do agregacniho bodu kazdou linku transportovat v plne rychlosti? To by kazdy vesnicky DSLAM, kde je 100 ucastniku musel byt pripojen 100Mbit linkou a to neni !!!

Anonym (20.3.2005 11:53:46)

Budeš se divit,ale všechny DSLAMy jsou připojený optikou a tam těch tvejch 100 Mbit/s není žádná míra.

Anonym (20.3.2005 14:19:00)

obávám se, že nemáš pravdu, skutečně se neagreguje každý DSLAM, ale jsou po celé republice tušímže 4 agregační body a to rozdělené topograficky. Na těchto bodech se teprve vytváří jednotlivé fronty pro každý agregační poměr a každého ISP. DSLAMy jsou skutečně spojeny ATM optikou do IP sítě telecomu a až tam se ona agregace provádí

Jiný anonym (20.3.2005 14:19:14)

obávám se, že nemáš pravdu, skutečně se neagreguje každý DSLAM, ale jsou po celé republice tušímže 4 agregační body a to rozdělené topograficky. Na těchto bodech se teprve vytváří jednotlivé fronty pro každý agregační poměr a každého ISP. DSLAMy jsou skutečně spojeny ATM optikou do IP sítě telecomu a až tam se ona agregace provádí

Samanta FOX (19.3.2005 01:39:46)

No, agregace je jedna věc a druhá věc je to, že to asi 2 měsíce jelo v poho, to znamená že nějaké kolapsy veliké nebyly až teď... A ti lidi, co sem píšou, ten problém maj asi taky, tak tady sem nepleť nějakou agregaci ty tupoune. kdyby to bylo tím, dělalo by to od počátku a tahle diskuze by tady asi nebyla.... Jinak, já sem od Plzeň

Anonym (19.3.2005 01:51:35)

Nemuselo by to delat od zacatku,ale az po dosazeni hranice kapacity stoupo.

Jirka (19.3.2005 08:46:47)

Jasně, jasně... Máš službu s šíleně vysokou agregací, ale nebudeme ji sem plést - to je jen nějaké nedůležité něco, co v kvalitě služby vůbec nehraje roli. Dva měsíce mi to jelo jako garant za dvacetinovou cenu, tak proč by to tak nemohlo jet i nadále, že ??? :-))) Promiň mi, ale vážně se už musím smát...

Anonym (19.3.2005 11:49:15)

Ty jsi ale blbounek, agreguje se celkovy pocet pripojek. Cim vic je uzivatelu, tim se agregace mene projevuje. Napsat, ze u ADSL se deli o jednu 1024 linku 50 pocitacu, muze jenom naprosty diletant, ktery nevi ktera bije.

Anonym (19.3.2005 12:04:46)

Nehadam se s vama jen se bavim ale ted ses uplne mimo ty.

Jirka (19.3.2005 13:45:03)

Hochu hochu, měl by ses zamyslet nad tím co jsi ted napsal. Je mi tě líto, že i takové jednoduché záležitosti jsou mimo tvé chápání.

Anonym (19.3.2005 14:19:45)

Dobre, tak aby konecne pochopili jak agregace funguje i ti mene inteligentni jako je Jirka, pokusim se mu to vysvetlit co mozna nejjednoduseji: Takze Jirko, agregace je trosku slozitejsi nez sis dosud predstavoval. Funguje totiz podle teto rovnice (napr.1:50): Pocet uzivatelu*rychlost pripojky/50. Tedy napriklad volne pasmo pro linky 512 je: 512*pocet vsech uzivatelu/50 . To znamena, ze cim je vic uzivatelu, tim ma agregace mensi dopad. Proto uz se napr. u Telecomu uz davno vubec neprojevuje. Zadne deleni 1024 ani 2048 padesati se samozrejme nekona, to je naprosta hloupost. Prosim, priste nez tu zacnes sirit sva moudra, aspon trosicku se nauc zakladni informace.

Panther (19.3.2005 14:26:11)

No konecne to nekdo spravne vysvetlil! To co psal "Jirka" je naprosta silenost - aby se o 1024kb delilo 50 uzivatelu :-))))))

Anonym (22.3.2005 16:47:32)

Jo a to ze se o 64kbit deli sto pocitacu to jako silenost nikomu nepripada? Je to silenost placena statem.

Jirka (19.3.2005 14:48:07)

Ano, tak to je, tohle není nic nového, ALE OPĚT ZASE A TUDÍŽ OPAKOVANĚ píšu, že je jedno co a jak se podle tohoto vzorce dělí, výsledný poměr vyjde vždycky stejně a když se přehoupne poměr cucačů a necucačů přes únosnou mez, tak to začne brzdit. Vezmi si papír, přepočti si pár příkladů s různým počtem uživatelů a uvidíš sám. Že se s CELKOVÝM počtem uživatelů NA JEDNOM SSG zmenšuje vliv agregace je pouze jedna z možností, protože ono totiž záleží na jejich chování a to velmi podstatně. Proto má každej ISP takové drsné FUP, protože při tak šílené vysoké agregaci to ani jinak nejde. A co dělá FUP? Ano, upravuje výše zmiňované chování uživatele.

Anonym (19.3.2005 14:01:24)

S tou agregací nemáš pravdu, 50 počítčů se na ústředně dělí o 2048kb.

Jirka (19.3.2005 14:17:27)

A není celkem jedno jestli se padesát počítačů dělí o jedno mega nebo o dvě mega když si každý z těch 50 platí megovou linku? Myslím, že při současných poměrech to je i tak docela humus.

Anonym (22.3.2005 16:33:52)

Megovou linku za tisicovku mesicne? Hochu hochu nemas horecku? My za ni platime 14 548Kc vcetne dane. Vis o cem ta agregace je?

Anonym (22.3.2005 16:50:22)

No prave proto by te to asi hodne nas..lo kdybych mel doma 1Mbit lajnu za tacek, co?Pokud ve vasi firme delaji sami takový jako jsi ty tak bych nechtel byt vasim zakaznikem lol

Sergey (22.3.2005 17:31:51)

Panove, kdyby byl IE Optimal garantovana a neagregovana 1Mbit linka s plnym servisem 27/7/365, myslite, ze by si firmy za totez platily 15k? Drive jsem prodial-upoval litr mesicne, pak jsem presel na GPRS data nonstop za cca 800 a chrochtal jsem si blahem, ze mam internet za pausal, ted jsem na ADSL a uz bych se z5 nevracel ani za nic. Fabii se taky dostanete z bodu A do bodu B, dokaze jet 130km/h, coz je u nas max. povolena rychlost. A prezto si lidi kupuji BMW. Mercedesy a pod. Jenze nekteri by chteli za cenu Skodovky Porsche. To by se mi taky libilo, ale stojim nohama na zemi a doufam, ze se to bude postupne zlepsovat.

Sergey (22.3.2005 17:33:23)

Sorry, den ma samozrejme 24 hodin. :)

MilanK (22.3.2005 17:41:18)

To tvé přirovnání dost pokulhává. Situace se má totiž tak, že u nás chceš automobil a nabídnou ti škodovku v nejzákladnější výbavě. Ve světě (třeba v té Francii jak psal Doc) ti za stejnou cenu nabízejí porsche a ještě k tomu dodávají klimatizaci a plný servis...

Sergey (23.3.2005 00:22:21)

Srovnavat s jinymi staty je o nicem, my jsme v Ceske Republice. Myslim si, ze v CR se to posledni dobou s internetem docela pohlo k lepsimu (tim nerikam, ze bych to nesnesl jeste lepsi) S tim Porsche s klimatizaci jsi to teda trefil, za stejnou cenu jak u nas Skodovka, to jo, a pak jsi se probudil s rukou v nocniku.

Petr (23.3.2005 06:59:51)

Bych to trochu poopravil, my už nejsme v České Republice ale v EVROPSKÉ UNII, přebíráme její normy, její, zákony, jejich ceny (bohužel pouze některé) a nepřebíráme třeba mzdy.

Anonym (23.3.2005 08:18:18)

ADSL dle vyjadreni Ministerstva informatiky nema v unii zadnou presnou specifikaci.Treba kecaly ale ja potom uz dal nepatral.

Sergey (23.3.2005 08:21:29)

Jejich ceny (nektere) uz jsme prevzali davno. Ze nejsme v Ceske Republice je pro mne novina, ja tam jsem a budu porad. Je zajimave , ze vsichni srovnavaji s ostatnimi staty, jak tam to ci ono maji lepsi, ale to co tam maji horsi uz nikdo nesrovnava a nechce abychom meli tady taky.

Anonym (23.3.2005 08:28:05)

Nenapada mne co horsiho by mohly mit jinde.Maji jinde vic polistu kteri si kriminalni cinosti prvydelavajik k platu,maji vice politku jejichz chovani je horsi nez tech nasich,maji jinde misto tankodromu kterym rikame silnice mesicni kratery atd..?Ale tady se bavime o ADSL tak jeden priklad z VB: UK Online patrí pod krídla Easynet, ktorý postupne nasadzuje na telefónnych ústredniach vlastné DSLAM-y vďaka sprístupneniu miestnych vedení LLU (Local Loop Unbundling). Služba Broadband 8000 je 8 M/400 kbps ADSL pripojenie bez obmedzenia na objem prenesených dát. ISP si však vyhradzuje právo zasiahnuť voči tým, ktorí budú ADSL prípojku nadmerne využívať, čo v ich ponímaní znamená viac ako 4 GB za deň. Mesačný poplatok za túto službu je síce 39.99 GBP (1780 Kč)

Anonym (23.3.2005 08:30:57)

Abych jeste okrikl ty co ti budou vykrikovat ze to funguje jen za roh tak na tu 8M/400 kbps je to do 2Km dal to pusti taky ale jen stim ze to pojede co to pude.

Doc (23.3.2005 08:30:09)

To možná proto, že toho moc není :o) Jinak k těm srovnáním cen s okolními státy. Vzhledem k faktu, že u nás je většina spotřebního zboží předražená je myslím v zájmu nás všech bojovat jakýmkoliv způsobem proti neopodstatnětelnému zdražování. Tím spíše v oblasti moderních technologií na jejich základě je postavena řada výdělečných činností.

Sergey (23.3.2005 09:33:55)

Ale ony prave ty nove technologie urcite nejsou zadarmo a strasne rychle zastaraji. Pro prirovnani bych pouzil pocitace, taky jsem pred 4 rokama koupil PC za 50k a vcera jsem byl rad, ze jsem za ne dostal 5k takze me to vlastne stalo 1k mesicne. Telekomunikacni firme kdyz zastara technologie, pravdepodobne uz ji neproda vubec a akorat ji muze nechat sesrotovat. Nic neni zadarmo a bud to chci a mam na to, tak si to poridim, nebo na to nemam a nebrecim.

Anonym (23.3.2005 10:03:43)

Nechtěl on náhodou říct, že pokud náklady na připojení do internetu jsou ve všech státech okolo nás poloviční (nemluvě o omezení uživatelů), tak je asi něco v nepořádku u nás a ne v technologii.

MilanK (23.3.2005 10:11:29)

Opět ti to srovnání pokulhává. Dobrým příkladem může být například nedávno zveřejněný čistý zisk CTc - 5,5 mld Kč je po odečtení nákladových položek velmi slušná částka. Částka, kterou si CTc vydělal předraženými službami a svým stále ještě monopolním postavením na tuzemském trhu.

Anonym (23.3.2005 10:34:24)

Jasne Sergey nejsou zadarmo proto se kupuje technologie ISDN v dobe kdy ve svete funguje ADSL,ADSL kdyz se prechazi ve svete na rychlesji ADSL.To je zakladni chyba vsech ..... kteri doufaji ze timto usetri ale naklady v zaveru jsou mnohonasobne vyssi!Nejsem bohaty beru 8K pod prumernou mzdu a presto kdyz si jdu kupovat nejakou technickou vec snazim se koupit lespi stredni tridu a ne to nejlevnejsi co je natrhu protoze to levne nema ty vychytavky co ma drazsi vec a technologicky ji muzu pouzivat i do budoucna.

Anonym (23.3.2005 10:39:24)

O ISDN hovorim v souvislosti s internetem ne z pohledu telefonu.

Zajda (23.3.2005 11:24:01)

Stará telekomunikační technologie se většinou pronajímá zákazníkům;)

Doc (22.3.2005 16:56:48)

Tím bych se moc nechlubil !! Jak dlouho ještě musíme číst zprávy typu "Francouzský alternativní ISP poskytuje ADSL 8Mbps/800kbps včetně 40 TV programů za 20,90 Euro měsíčně.", aby si lidi u nás uvědomili, že internetové služby u nás jsou stále silně předražené ?!!

Fang (22.3.2005 17:26:46)

No tak nevim ale kupujete to od nekoho kdo na vas hrabe a ne malo. Treba tady na www.net4net.cz (byvaly TansGasNET) ma velkou vykonou sit (v radech GB/s) a ted na bizi sluzby daleko levneji nez telecom s jeho 2 Mbps za 40 000 apod. Nerykam ze jste v dosahu jejich site , ale treba muj ISP od nich bere tech 100 Mbps za 100 KKc (bez dane, s tim ze to tlaci po nekolika 5 - 10 GHZ spojich do ruznych lokalit kde ma sit) no a pak nabizi takovy sluzby ze se telecom muze jit vycpat s jeho ADSL.

Anonym (22.3.2005 19:35:46)

To teda mažete hodně, já ji mám za 4000,-

Anonym (22.3.2005 21:18:03)

Jojo, tady je taky garantovaný megabit za 5000 včetně daně. Nechápu, jak někdo může v současné době platit 15k. To bylo tak možná před rokem a půl...

Doc (22.3.2005 21:27:26)

Osobně si myslím, že to je jeden z mnoha důvodů, proč se cena internetu u nás snižuje jen velmi pomalu... Nezájem o ceny připojení ve světě a bezmyšlenkovité cálování přemrštěných účtů.

Anonym (22.3.2005 22:25:15)

Ono je tom o tom ze FUP ti nedycha n krk a nejsi v nicem omezovan.Proto se plati tolik za luxus uzivat internet tak jak by se mnel uzivat.

Anonym (23.3.2005 10:55:11)

Takže znova. Na garantovaném nolimitu žádné FUP není a nejsem v ničem omezován. Garantovaný nolimit (ten výše zmiňovaný megabit) se dá pořídit za 5000/měs včetně dph. Tedy za 5k měsíčně mi nedýchá na krk FUP ani jiná omezení. Ale proč platit 5k, když můžu platit 15k a ještě se tím chlubit, že???

Anonym (23.3.2005 11:10:59)

C Bezdrat Eri-Ethernet Line IP 1024/1024 Kbps http://www.cbezdrat.cz/cenik_dmo.html 16.990,- Kč 1536 Kbps - FWA 26 GHz garantovana http://www.cbezdrat.cz/26/cenik.html 14.999 - 16.999,- Kč --- Od COLu nedavno dva megabity za 12,000Kč bez DPH .Bohužel u nás nemá vysílač.

Anonym (23.3.2005 10:52:41)

Máš opravdovou garanci? Ja bydlím v Ostrově nad Ohří a konektivita k nám jde asi z Varu přes dráty telecomu. Jinak níž se nedostanem. Napsali jsme pěti ISP a ropzdíly cen byly maximálně 1500Kč. Jinak platit pětistovku za limitovaný připojení u místní kabelovky se mi nechce.

Anonym (23.3.2005 10:58:55)

No a právě že to jde přes dráty telekomu navyšuje cenu na tak šílenou pálku. Zkuste telekom vynechat, najít alternativu a máš to samý za třetinovou cenu. Když se chce, tak všechno jde. Jenže zdejší (myšleno obyvatelé čr) si to napíšou na firmu, takže je nebolí platit takové sumy a telekom si jenom mne ruce, aniž by byl nucen snižovat ceny a zvyšovat kvalitu.

Anonym (23.3.2005 11:20:46)

No přípojení neni od telecomu ale od Tiscali. Jenomže oni se k nám nemohli dostat vlastní technologií a tak to muselo jít přes telecom. Stejně tak COL nemá vysílač. Ve varech je dvoumegabit už za 12000 to je pěkná cena ne?

Anonym (1.4.2005 03:54:57)

no, mi to robili tež to samé a asi tři dny v kuse....

Anonym (19.3.2005 19:24:27)

2 Black_Arrow_CZE No tak ty uz nefukej stary. Ja sem mel jeden den doma favorita a druhy den sem se chtel projet a kua mam pred barakem 120ku. Tak to sorry ale to neni dobry biznis.

Anonym (22.3.2005 15:38:01)

Aby telecom poskytoval služby v kvalitě Netboxu za nižší ceny, než má netbox. Proč? Protože je větší a má i větší objemovou slevu než netbox. A že telecom nechce? Kopat jej do zadnice, kopat a kopat.

Anonym (23.3.2005 19:49:31)

a co takhle kdyby Netbox poskytoval za stejnou cenu pokrytí všude po celé republice? Ale to by asi nezvládl co? Nebo myslíš že by pomohlo kopání do zadku?

Anonym (1.4.2005 09:22:52)

Je to jen o penězích. Zařiď stejné úvěrové možnosti pro Netbox, jaké má Telecom a do dovou let máš pokryta všechna okresní i krajská města :-)

Anonym (19.3.2005 13:56:22)

zaplať si za data a rychlost je konstantní (možná že žluťáci se v tom rejpali a zapoměli ti pustit žilou )Ha Ha

Anonym (3.4.2005 10:46:35)

:)