Tetrev (1.3.2014 16:26:40)
No ty vole, to je zas blábol... Ona výrobní cena smartphonu nedělá jen to, za kolik projede linkou. Ale i to, že ho někdo navrhl, udělal mu reklamu, vymyslel novou technologii, distribuoval ze skladu a tak dále...
OK, ceny novinek jsou vesměs nastřelený a fakt, že jsou nakonec schopni je slevnit klidně o třetinu to jen dokazuje. Jenže i tohle je fér... Pokud někdo chce mít nutně novinku ve chvíli, kdy vjyde, ať si to zaplatí. Je to prostě privilegium. A proč ne? Kdo někoho nutí koupit Lumii 1520 nebo novej iPhone ještě v den, kdy vyjde do prodeje a všem je nad slunce jasné, že ten den půjde cena do astronomických výšin? Ten člověk, tedy zákazník, prostě CHCE. On chce mít telefon s předstihem. Chce říct, že je jeden z prvních.
Stejně tak firma nastřelí cenu proto, aby se model prodával dlouhodobě a ne jen první měsíc. A to je přesně efekt, kterého se dá dosáhnout postupným slevňováním.
No jinak... Ano. Líbí se mi zmínka o tom, že výrobci cpou do mobilů to, co člověk nepotřebuje. 41 MPix foťák je vážně k ničemu (v mobilu) a už jen to, že androidí modely potřebují pro svůj chod alespoň dvoujádro a 1GB RAM je trošku... No. Já být výrobce androida, tak bych se za tohle spíš styděl. Nicméně ano, jestli má telefon dvou, čtyř, šesti nebo osmijádrový procesor, je vlastně úplně jedno. Na výkonu to člověk nepozná... To už spíš pozná to, že "dvojky" i "čtverky" maj "jen" 1GB RAM a to je to, co je nakonec zpomaluje.
Jo a jinak telefony do dvou litrů na trhu jsou... Prestigio, Gigabyte, Alcately, Sencory... Hodně štěstí, až si koupíš něco takovýho, místo "těch předraženejch sraček od hamižnejch výrobců". Pak možná poznáš rozdíl mezi mobilem za pět, osm, deset... a za dvojku. On tam fakt je a není malej. :)