kokoska (8.2.2010 17:11:41)
Obchodní praktiky O2 Bude řeč o placené technické podpoře O2 na lince 14141. Společnost O2 zavedla tuto linku jako speciální technickou podporu zákazníků zpolatněnou 6 Kč/min. A teď konkrétní příklad. Objednali jsem si službu O2 mobilní internet. Modem už jsme měli takže šlo pouze o spárování modemu a nové služby. Bohužel po správném zadání přihlašovacích údajů nedošo ke spojení modemu ze sítí. Volali jsme proto na linku pro korporátní zákazníky. Slečna na lince s námi ověřila údaje a po ověření nám sdělila že technické záležitosti musíme řešit přes placenou podporu. A tečka !!! Volám tedy na číslo 14141 (dovolám se hned ! Toť budiž O2 ke cti.) Po nahlášení všech možných a nemožných údajů mi ale technik řekne že problém je u nich. A že to vyřeší a zavolá mi. Opravdu zavolal a světe div se, ani ne za 5 min. Problém prý je že jsou k modemu zavedeny účty dva a mám volat na obchodní ať to napraví tam. A tečka !!! Pointa je ovšem v tom že hovor trval 4.5 minuty tudíž jsme zaplatily 27 Kč za chybu způsobenou v O2 !!!!! Někteří z vás namítnou že jsem mohl zajít na prodejnu O2 a měl bych to zadarmo. Ovšem v tom je taky zádrhel. Jako korporátního zákazníka nás na prodejně pro koncové klienty dle vnitřních instrukcí O2 neobslouží !! Musíme se se vším obracet na linku pro korporátní zákazníky nebo na přiděleného obchodního partnera. V našem případě je náš přidělený obch. partner vzdušnou čarou 200 km od našeho sídla firmy. Takže taky nic !! A i kdyby to na prodejně šlo tak ztratím min. jednu člověkohodinu což v naší firmě představuje cca 500 Kč + 16 km á 5.70 takže celkem by mě tato paráda přišla na pěkných 591.12 Kč za chybu kterou zavinila společnost O2. Ale vraťme se k hovoru na linku 14141. Pominu li čas který jsem strávil voláním budu hovořit o zajímavé statistice. O2 má dle officiálních informací k 31.12.2009 celkem 6.2 mil zákazníků v ČR a na Slovensku. Když každý druhý zákazník zavolá dvakrát za rok na placenou linku a jeho hovor bude trvat jen 5 minut, a troufám si říct že jsem tyto vstupní údaje nijak nepřehnal, zajistí si O2 spolehlivý zisk ve výši 186 mil. Kč za rok. Pěkné číslo že !!!! A pokračujem dále. Jelikož někdo namítne že má O2 také nějaké náklady, budu tedy počítat dále. Lehce jde zpočítat že na provoz technické linky s výše uvedeným počtem volajících zákazníků bude stačit 101 pracovníků. Ti budou stát firmu max 500 tis na osobu a rok a to jsem hodně nadsadil, takže vychází suma 50.5 mil. Odečtěme ještě náklady na provoz, řekněme 2 mil Kč a výsledek je 133 mil Kč. Takže když to shrnu. O2 si pěkně přilepší, zákazník zaplatí ( v našem případě za chybu O2). Radši už ani nebudu spekulovat nad tím jak je snadné vyrobit chybu v nastavení zařízení nebo v systému jako se to stalo nám. O tom si už udělejte jasno sami !!