Petr (7.1.2010 00:30:56)
Pod pojmem Jak ušetřit za telefonování z mobilu jsem si spíše představil možnosti "chytrých" telefonů jako je možnost připojist se k internetu pomocí wifi a využívat všechny možné služby.
Pro dítě bych spíš volil nějaký tarif (všechny nepotřebné služby můžete nechat zakázat). Přece jenom se může něco stát, dítě bude potřebovat nutně zavolat a nebude mít kredit...
Rastafak (7.1.2010 05:33:12)
No to nevím, až vám dítko projede kredit za čtyři stovky během dvou dnů, pak nejlépe pochopíte, proč ne paušál. Co se týče volání přes wifi - hezká pohádka, ale někde na odpočivadle na dálnici, na maloměstě v potravinách, tam vám to bude stejně na prd.
PetrH (7.1.2010 11:01:33)
autor Petr měl zřejmě na mysli, že by měla být dostupná služba pro dětský telefon takova, že dítě může na vybraná čísla volat i bez kreditu podobně, jako na 112 a určitě by to šlo řešit i na druhé straně jako přijímaný hovor na účet volaného. Ale to by se nad tím chtělo zamyslet a operátor by musel chtít řešit takovéto potřeby zákazníků.
Petr (7.1.2010 18:32:33)
A proc "nadavate" operatorum?,Ja terba v rodine pouzivam toto https://www.t-mobile.cz/web/cz/Residential/TarifySluzby/Twist/sponzor ale to by take nekdo musel nejdrive cist nez nadavat operatorum,ze nic nedelaji ;-) Hezky den pane Petre
petrvlk (11.1.2010 17:53:29)
:)
Od té doby co mám G1 tak mi platby za telefon klesly z ⌀1000 na ⌀300 a to právě tím, že v práci i doma mám wifi ;)
Ano těch tři sta pořád ještě budu platit, protože jak říkáte "někde na odpočívadle na dálnici, na maloměstě v potravinách" je mi to na prd. Ale kolik času trávím na takovýchto místech? Moc ne :)
BTW: A když už jedu na chalupu nebo dovolenou tak si stejnak už několik let mobil natvrdo vypnu - chci mít klid :)
Petr (7.1.2010 10:51:46)
Článek je dost dobře napsán a také přehledný. Jen co se týče Vodafonu tak službu pro studenty nabízí pouze těm, kteří studují a je jim od 15 do 26 let. Ti, kteří nestudují, mají smůlu, i kdyby jim bylo třeba jen 20. Proto pro tuto skupinu pak vychází asi nejlépe T-Mobile, protože u tarifu Bav se je závazek pouze na 12 měsíců .Účtování u tarifu Bav se je 60+1 a to je opravdu skvělé a ceny jak bysme. Pak je tu ještě jeden paušál od T-Mobile a to je Bav se s Mých 5, ale ten je bez volných minut či sms a mms. Konkurence nabízí sice tarif O2 kůl, ale trochu mě mrzí, že se závazkem na 24 měsíců. Kdyby to bylo bez závazku a tak to beru a to samé platí u T-Mobile. Ale operátorům radit nemůžeme. Že ano.
riso1 (7.1.2010 12:24:25)
Napsan je celkem dobre, pokud jde o prehled variant, jen ceny u T-mobile a Vodafone neodpovidaji roku 2010 - neobsahuji zvysenou DPH 20% ale pouze 19%. Jediny moloch O2 ma ceny spravne, protoze si snizil zakladni ceny a ceny s DPH jsou stejne v roce 2010 stejne jako v 2009.
Na obhajobu lze uvest, ze T-debile uvadi na webu ceny se starou 19% DPH, ale pro objednani na e-shopu uz se najednou objevi spravne s 20% DPH.
U Vodafonu uz jsou ovsem opraveny, autor to nevzal na vedomi.
Klára (8.1.2010 13:44:45)
Nejlépe ušetříte, když dítě mobilní telefon nemá. A když má, tak zablokovaný jen na určitá čísla. Úplně mi stačí, když dojde do školy a prozvoní mne, to samé, když ze školy přijde a je to zadarmo. Hovory typu "jak se máš, dobře, a jak ty, no taky dobře, práve jdu ..." na ty nepotřebuje mobil. A vodafounův "Odepiš" za 12,- Kč mu stačí na posílání sms, pokud je něco opravdu nutné.
Honza (8.1.2010 17:14:54)
Nejvic clovek usetri, pokud si trochu pogoogli a zvoli nejakeho "alternativniho" operatora, ktery ma vyhodne firemni tarify a "preprodava" sluzby. Napada me treba Emea, ktera preprodava sluzby v siti o2, ale neni zdaleka jedina nebo nejlevnejsi. Bohuzel se tyto sluzby nikde verejne neinzeruji, protoze se to nesmi verejne nabizet. Muzou za to sami operatori, protoze maji v podminkach pro firmy "obchodni tajemstvi" a nelibi se jim, kdyz jejich vlastni zakaznici, na kterych maj rejzi 200%, utikaj k preprodejci jejich vlastnich sluzeb, kde maji zisk treba jen 5%. Pokud ma clovek kliku a nekde na diskuzi zrovna trefi na "tajemneho" dealera, muze volat zcela bez pausalu za 2.50kc do vsech siti...
Radana (3.2.2010 08:18:11)
Z mé zkušenosti, jak soukromé, tak firemní, je pohrozit odchodem k alternativnímu operátorovi. Momentálně jsem toto řešila s telefonem mé téměř osmdesátileté babičky - operátor jí zavolal a automaticky jí prodloužil pro ni (podle provolaných minut a SMS) zcela nevyhovující smlouvu. Druhý den jsem smlouvu zrušila s tím, že je to nekorektní a chceme si projít nabídky konkurenčních operátorů a ať tedy jejich obchodní oddělení zváží, co nabídne. Do dvou dní volali, že za původní cenu (podotýkám 220 Kč s DPH, kde měla babička původně 30 volných minut) nabídli 80 volných minut a 50 SMS. Výrazný rozdíl, že? Operátoři vědí, že je těžké získávat nové zákazníky, protože v dnešní době ten boom zákazníků není tak velký a snaží se za každou cenu zákazníka udržet, a tak se "smlouvání" určitě vyplatí.
joeedit (8.2.2010 22:06:36)
nejlepsi reseni najdete tady: http://jakusetrit.ic.cz/