nespokojená zákaznice (26.3.2010 14:21:52)
ráda bych se s vámi podělila o čerstvou zkušenost s mobilním operátorem Ufon, která překračuje všechno, co jsem jako spotřebitel na českém trhu dosud s dodáním jakékoli služby absolvovala.
rozhodla jsem se z různých důvodů pro využívání mobilního připojení od firmy Ufon. protože jsem chtěla dodání uspíšit, rozhodla jsem se pro výběr jedné z autorizovaných prodejen a vyrazila jsem do ulic hlavního města Prahy. v první nejmenované prodejně mi prodavač nabídl jediný zde dostupný modem s anténou přímo z výstavní skříně, který na mě působil velmi nedůvěryhodně, protože měl na sobě zaschlou stopu po přetření hadrem s nějakým čisticím prostředkem. vzhledem k tomu, že podobně nedůvěryhodně vypadalo zařízení celé prodejny a nelíbilo se mi příliš ani uskladnění materiálu (v naprostém bordelu, který zde není dokonce ani před zákazníkem nijak skryt), rozhodla jsem se, že zde modem pořizovat nebudu.
v následujících dvou prodejnách, kde by mělo být dle informací na ufoní internetové stránce možno podepsat smlouvu (tedy nejenom internet dobít při placení nikoli přes paušál), již ovšem podepsat smlouvu možno není - patrně to - dle reakcí prodávajících - není zase až taková novinka, ale to víte, kdo by mohl od poskytovatele internetového připojení chtít, aby včas updatoval informace na svém informačním serveru, že.
zbývala mi tedy možnost objednání přes internet. zde se vše zpočátku tvářilo velice jednoduše. vyplnila jsem všechna patřičná políčka, odeslala objednávku, přišlo mi potvrzení objednávky, a tak jsem čekala na doručení. dle informace dodavatele měl být modem doručen do 24 hodin po odeslání objednávky, pokud byla objednávka odeslána do 16ti hodin téhož dne. protože jsem objednávku učinila zhruba v 16.20, čekala jsem bez jakéhokoliv neklidu dalších 48 hodin. modem však na uvedenou adresu nedorazil, PPL kurýr nevolal.
ufon má velice zajímavou strategii zákaznické podpory. jediná možnost, jak je možno je kontaktovat, je zadat na internetu do předpřipravených políček své telefonní číslo a čekat, až vám pan dodavatel sám milostivě zavolá. nezavolá. jelikož jsem se nedočkala žádného telefonátu, odepsala jsem na adresu, z níž mi přišlo potvrzení objednávky. byla jsem velice překvapena, že mi z tého adresy skutečně přišla odpověď. ne sice okamžitě, ale světě div se - dokonce ještě týž den, kdy jsem svůj dotaz posílala.
paní zaměstnankyně ufona mě stručně odepsala, že objednávka byla vyřízena a že modem bude distribuován další den. tedy nikoli 24 hodin ani 48 hodin po odeslání objednávky, ale celé 4 dny. v textu, který mi od ní přišel, nebylo ani jednou zmíněné slůvko "omlouváme se", nebo některé, které by toto jen zdánlivě připomínalo.
nicméně mě to uspokojila a čekala jsem do dalšího dne na přijetí služby. odpoledne volal kurýr. jel na úplně jinou adresu, než kterou jsem řádně, ještě navíc se speciálním upozorněním v poznámce, při vyplňování objednávky uvedla.
samozřejmě jsem modem s díky odmítla převzít. 4 závažná pochybení ze strany zákaznického servisu ufoní firmy mi opravdu bohatě stačí. nedokážu si představit, jakým způsobem by se mnou jako se zákazníkem kdokoli z ufona řešil jakýkoliv problém, který by při užívání připojení od ufona mohl nastat. bylo by sice možná velice veselé, zábavné a vtipné vstupovat do spotřebitelských svazků s dodavateli něčeho, co si platíte, zkrátka proto, protože při tom musíte vyvinout značnou aktivitu, ale zase až tak se nenudím, abych hledala povyražení touto cestou.
a proto navždy do budoucna říkám ufonu opravdu veliké NE.
fox (15.6.2010 16:31:59)
Ufon by musel nabídnout 3G internet za 1GB stažených dat(denní FUP) za 29,- Kč;
pak bych to teprve považoval za seriozní nabídku a toleroval do jisté míry i pády rychlosti pod 100 kb/s.