Anonym (23.2.2008 00:35:51)
Tomuhle bych se nebránil. To s tou obědnávkou ruk pro dělníky je trošku přehnané. Vždiť to mužou postavit roboti. Proč si práci neulehčit. Co je lepší, být na stavbě a makat do zblbnoutí, nebo sedět doma u pc, mít nasazené senzory a jen máchat rukama v prázdnu anebo dokonce jen zadat program a o nic se nestarat.
z češtiny "za tři", ale... (23.2.2008 10:47:38)
A ti dělníci těma rukama budou dělat co? „Objedvat" či snídat?
Anonym (23.2.2008 11:26:19)
Proč stavět matrix v matrixu ? Lidé jsou postradatelní a slouží jako prostředek k hromadění majetku . Pokud budou vládnout ekonomové , obchod a spekulace zůstane hybnou silou veškerého průmyslu můžeme s klidem zsapomenout na dělníka s virtuálními rucemi a dělníka s náhradními orgány- utopie je v rozporu s momonem .
Anonym (23.2.2008 11:28:22)
Čeština nás neuživí ....
Anonym (23.2.2008 12:19:47)
Mas pravdu...jdu se ucit cinsky
Anonym (24.2.2008 19:14:28)
No tebe, kamaráde, určitě ne..
radek (23.2.2008 09:30:23)
S tim 5x psat jedno pismenko se mi taky jedno stalo. Jednalo se o q(maly psaci Q) a stalo se mi to v 6.tride na zacatku noveho skolniho roku. Dneska jsem v tretaku a pomalu psani prestavam resit, 60% si pisu do notasu-je to rychlejsi a navic pri tom zvladam psat na icq apod
Anonym (23.2.2008 11:11:39)
Hmmm ,jak se tyhle utopické představy vztahují k ČR ? To že se věda i armáda o nastíněné věci snaží neznamená , že by byly globálně dostupné . S klonováním orgánů jsme stále na teoretické rovině - několik svalových buněk opravdu funkční srdce ještě dlouho nenahradí .
PC gramotnost již dávno přešla z úrovně + do nutnost . Pokud bychom mluvili o restrukturalizaci základního školství a reálné výuce základů nutných pro přežití v dnešní době ,postihly by rapidní změny všechny vyučované předměty . Školní osnovy s pevně určeným obsahem pomáhají udržovat pomyslné standarty výuky , ovšem obsahem jsou archaismem . Podobné lpění na teorii bez praktické odezvy se dají vysledovat v celém spektru našeho školství . Ne náhodou je promovaný inženýr králem teorií , které v praxi uplatní málokdy . Úsilí věnované výuce sezpravidla zbytečně dopodrobna orientuje na mrtvé předměty a díky prakticky neuplatitelným znalostem je získaný akademický titul spíš než etalonem schopností ukazatelem přizpůsobivosti jedince .
Tinker (23.2.2008 14:43:41)
Pestrost povolání možná začne mizet ale nevymizí úplně - zajímalo by mě, jak bude člověk bez elektriky opravovat po internetu elektrárnu :D
Lapin (24.2.2008 21:40:18)
Pozor, vážení, toto začne být velmi brzy vážný problém. Také už deset let píšu v práci do klávesnice a když mám něco spočítat, sáhnu po kalkulačce, a přistihl jsem se při tom, že nevím kolik je 4 krát osm, jen tak střelit, bez přemýšlení ! ano, jakmile zapomeneme malou násobilku, je to začátek konce. A to jsem obchodník na plný úvazek. Můj bývalý šéf počítal většinu věcí na papíře, a hlavně z hlavy, pro nás pětatřicátníky to začíná být problém a dnešní teenaegeři budou bez nutnosti trochu hlubšího přemýšlení pěkně hloupnout, ať už to budou specialisti na cokoliv.
Laik (25.2.2008 00:11:11)
Lapin: Naprosto s Tebou souhlasím. Ten trend ve školách nemuset se učit, ale že stačí umět si informace najít je veliká blbost, která se velmi brzy vymstí. Co když najednou někdo/něco jim ten přístup k informacím (pravděpodobně na netu ) odřízne? Budou v "pr*eli jak Baťa s dřevákama". Ale on to je věřím záměr, udělat takto elegantně z lidí v této kotlině postupem času negramoty a tudíž levnou pracovní sílu. A nikdo mi nevymluví, že to tak není.
wikx (28.2.2008 11:15:11)
To si pis ze to zamerem neni. Nikdo totiz hlupaky do prace nechce.
aaa (29.2.2008 11:57:58)
Nemuzu nez souhlasit. Je mi 21 takze to neni zas tak davno co jsem navstevoval zakladni a stredni skolu(vysokou nepocitam protoze a)princip studia je naprosto odlisny, b) jeste ji nemam za sebou .) ) a muzu rict ze me tato novinka uz castecne zasahla. Ano, bylo by velmi prijemne kdybychom misto uceni se napr. jmen vsech hlavnich mest sveta a jejich umisteni naucili jenom ze "to" najdem v atlase, ale myslim ze v soucasnem systemu vzdelavani nejde o to vychovat mlade lidi, kteri znaji vsechno co se naucil)(Ruku na srdce kdo si pamatuje VSECHNA vyjmenovana slova, tak jak jdou po sobe?), ale o lidi schopne se ucit, schopne resit zdanlive neresitelne ukoly a nebo i lidi, kteri si uvedomuji ze nahoda muze sehrat podstatnou roli.
Na zaver bych jeste zminil ze uceni se neceho nazpamet je celkem efektivni zpusob jak procvicovat mozek - proto starsi lide(nemluvim o duchodcich) maji takove problemy s novymi technologiemi...
Laik (3.3.2008 12:44:21)
aaa: Budeš se divit, ale ta vyjmenovaná slova si pamatuji dodnes .... a to je mi přes 50 let. To samé definice z vysoké školy, např. definice logaritmu a pod..
wikx (28.2.2008 11:23:56)
imho "Hloupnout" budeme ale jen v urcite oblasti ktera treba v budoucnu nebude tak potrebna jako nyní a naopak budeme stale chytrejsi a chytrjesti v oblasti jinne pro tu dobu dulezite. V autoskole vas v dnesni dobe take uz neuci jak zatopit pod parnim kotlem aby jste odjeli (drive to bylo nutne a kdyz jste to neumel tak jste byl povazovan za "negramotu" - dnes to neplati a myslim si ze v tomto stylu se lidska inteligence bude menit dal)
Hele (25.2.2008 08:25:18)
Opravdu zajímavé téma. Některé věci vypadají dost utopisticky, ale kdo ví :-).
Ladia (26.2.2008 00:05:42)
Soudě dle pravopisných chyb v článku, autor už je gramotný dost :-)