Do diskuse momentálně není možné vkládat příspěvky. Děkujeme za pochopení.
Úvod > Diskuse > Obecná diskuse > Když policie řádí (1)

Když policie řádí (1)

Anonym (13.7.2007 00:00:00)

K hackerství, crackerství a počítačovému pirátství nepatří jen ta „zábavná“ stránka věci, ale i ta druhá, pro aktéry méně příjemná. Podívejme se společně, jak to v poslední době vypadá, když policie dělá razie, soudy odsuzují a pachatelé pykají. A také si řekněme, kolik softwarové firmy pirátstvím ztrácejí...

Byll (13.7.2007 08:13:02)

Nech len SW policia blbne dalej = vysledokm bude hromadny prechod uzivatelov na operacny system na baze UNIXU t.j. Linux, Knopix, Ubuntu,... a MrkvoSoft so svojim WinDownSom odide na smetisko dejin ako socializmus. Tieto represie to chvalabohu len urychluju!!! Freeware Office i Google prehliadac pre operacne systemy na baze UNIXU existuju teda ostava uz iba vytvorit tu Emulator na hry podobny operacnemu systemu Windows.

Anonym (13.7.2007 08:44:18)

To se nestane.

ppp (13.7.2007 09:37:32)

U me uz se stalo. A je mi dobre. Nebranim se nai kupovani softwaru, pokud to bude neco co vyuziju..ale nehodlam platit za blbosti nebo za to co aktualne existuje jako free. Akorat pravda...uz delsi dobu nic nesdilim..typu hudba,film a pod. Prece jen..to uz se bojim. A kolem je takovych vic. Nicmene normalni user skutecne muze zit bez MS produktu, ale vetsinou to nevi. Zatim co MS to vi a proto taky tolik domaci uzivatele neprudi..resp. v pouzivani nelegalnich kopii jim brani jen v presne davkovane mire. Duvod je presne ten, aby se nestalo to co tady popisuje prvni prispevek. Diky tomu na Linux sem tam prejde nejaky zdatnejsi uzivatel, ale nic masoveho. Nejvetsi nocni mura MS je prodej pocitacu s predinstalovanym linuxem a technickou podporou...Nicmene je dobre vedet, ze na to,aby mel clovek pristup ns internet, postu, icq a spol, pracoval s textem, tabulkami, obrazky, fotkami, vypaloval CD, pracoval s MP3 a spol. apod. nemusi krast a dokonce casto nemusi kupovat vubec zadny komercni soft, nebo minimum.

Anonym (13.7.2007 10:32:02)

Linux prostě není Windows a je to dobře, já si třeba legální Wokna koupil a nemám s tím problém. Windows XP používám několik let, ani jednou mi nespadly, ani jsem je neměl nějak zavšivený, teda pokud jsem tam ten vir nenainstaloval sám a dobrovolně. Unixové systémy jsem taky zkoušel, ale nemám čas si s tím hrát. Nic proti nim nemám. Jen mne štvou ty žabomyší války Linux vs. Windows, které nemají absolutně žádný smysl. Na běžné práce taky použivám free programy.

kriskami (13.7.2007 21:25:30)

Přesně! Ty žabomyší války jsou hrůza a děs. Každý ať si používá, co chce (popř. potřebuje). Souhlasím s PPP, já sice používám openSUSE, relativně slušně už ho znám, co potřebuju, to udělám. Rozhodně mne více limitují mé schopnosti, než operační systém. Jsem rád, že existuje možnost výběru a proto jsem si vybral. Nesouhlasím s Paolem, že s trochou štěstí se dá OpenOffice.org používat. Používá ho celá naše firma už od v. 1.1.3 k plné spokojenosti, každé nové PC je již s předinstalovaným Linuxem.

GOS (14.7.2007 11:14:31)

To je to. OpenOffice používá celá vaše firma, takže problém nemáte. Ale kdyby vám někdo z venku poslal nějaký nekompatibilní dokument, tak už problém nastane. Jinak třeba taková Mandriva 2007.1, když se s tím člověk trochu pohraje, tak po vizuální stránce, hlavně co se týče všelijakých 3D efektů, strčí Visty do kapsy a ještě nepotřebuje takový silný hardware. A obsahuje všechno potřebné pro domácnost a řekl bych, že i hodně věcí pro firmy.

GOS (14.7.2007 11:19:30)

A jestli tu bude někdo tvrdit, že je v Linuxu problém zprovoznit korektně nějaký hardware, tak ať si nainstaluje Visty a zjistí, že tam jsou zatím úplně stejné problémy, proto bych dnes řekl, že Windows Vista a poslední distribuce Linuxu jsou už na tom co se týče provozuschopnosti pro obyčejného uživatele, úplně stejně. Kdo trochu více hoví počítačům a už se setkal s Vistama, moc dobře ví o čem mluvím.

Anonym (14.7.2007 12:01:20)

No, to je otázka. Podle mého soukromého názoru (s Vistama se profesně trápím celkem dost) jsou už na tom Visty v této chvíli co se týká HW lépe (minimálně co se nového HW týká) - je tam celkem dost viditelný posun k lepšímu. Problém je v jedné věci - výrobce může Linux celkem úspěšně ignorovat a nepoloží ho to. Když by ignoroval Visty, je za chvíli kaput.

4574 (15.7.2007 23:39:32)

No co se tyce HW u visty se to zacina zlepsovat ale na muj disk mej vstup zakazan (je tam LINUX) jeste to pada tak 2x za den. U LINUXu jsem ted ale vcelku narazil a to s NV 8600GTS za zadnych okolnosti nepustim XWin

Anonym (16.7.2007 11:00:12)

XWin ?, tohle neexistuje, asi si to pletete s X serverem. Jake jsou ty okolnosti, rad je pastnu do bugzilly, oni to spravi jeste dneska a muzete udelat upgrade jestli je to orpavdu nejaka chyba. Pokud mate ovsem jiz nejnovejsi verzi. Pokud ne, aktualizujte.

Uroboros (16.7.2007 11:20:57)

Myslím, že Visty jsou na tom mnohem húř. Když už při instalaci píšou, že v mechanice není žádne instalační medium (ze kterého mi načítá pravě ta instalace) je to hodně zlé. A to jsem to zkoušel na dvou pc s 3 rúznými dvd mechanikami a s *originálním dvd*, takže žádn chyba HW ale neschopnost microsoftu. Zaměstnávají nespočet zaměstnanců a ještě to nedokážou pořádně otestovat. Když říkal kamarád, že k němu mám přijít, že mi něco ukáže, uviděl jsem čistě nainstalované visty. Tak se díval kde co je a najednou bum => chyba, pak další (hlášky byly úplně nesmyslné, že by s nich nevyčet nic [kde se stala chyba s pamětí mně vůbec nezajímá] ale proč se stala). Potomhle se samovolně resetoval pc a při bootování chyběl nějaký soubor. Odhaduji to a 15minut uptime ve vistě. Potom už ji nikdo v našem okolí nechtěl. Dnes používáme Linux a už nikoho netrápí žádné chyby. Na pc si nainstaluje co chce a jede to pořád tak stejně svižně jako na začátku. A jako bonus nemusím ani instalovat žáden ovládač. Zvuk 7.1 i LCD, bluetooth, wifi, grafika atd jedou přesně jak se od nich očekává. Je mi jedno, že ho nepoužívá tolik lidí, protože se situace každým dnem velmi rychle zlepšuje. Programů mám až nad hlavu a líbí se mi mnohem víc než ty co jsem míval ve windows. Není to tak jak ve windows, že byl program a dělal všechno ale vůbec mu to nešlo. Tady najdu program, ktery dělá jednu věc a pořádně. Navíc HW požadavky s vistou nemůžu srovnávat. Na nejmodernější distribuci mi stači nějaký 600Mhz pc s 256MB pamětí a ještě si spustím co chci. A nejlepší je, že v linu si můžete změnit virtualní pamět, takže celková může být i 30GB. A to už si myslím, že se vyplatí. A navíc nemusím zatěžovat pc ruznými programy, které mají otravné okna, co musí pořád naskakovat. Oběvil jsem kouzlo iptables (až tomu můžeme říct firewall). Nepotřebuji antivir ani spyware. Prostě jsem v sedmém nebi a nic víc už si nedokážu ani představit. Do windows mně nedonutí už nikdo, trávil jsem čas jen instalací programů aby to "nějak jelo". Tady nemusím hnout ani prstem a naučím se za pár dnů víc, než za 10let s windows. Takže se mnějte a přeji vám aby to všem jelo tak jako mi.

Byll (16.7.2007 11:32:56)

Uroboros -dotaz: O ktory Linux ide prosim specifikuj, dik.

Uroboros (16.7.2007 12:01:10)

Pouzivam Debian, vetev testing.

Uroboros (16.7.2007 12:03:04)

Pouzivam distribuci Debian, vetev testing

Josef (14.7.2008 21:12:42)

Vážení pánové,Vaše diskuze se mi líbí,ale jsem laik a mám jeden dotaz.Nějaký studen se zde zmínil a co když potřebuji OS na Cady? Catia.Autocad,NX5 SolidWork a jiné.Poběží mi tyto na Linuxu?Budu schopen předat data kolegům,kteří jedou pod XPprofessional.Kdysi jsem dělal V CAMAXU a pro převod Do Windowsů byl zapotřebí spec překladač protože UNIX airix 3 s nima nespolupracoval.Mohu říct, že za celá léta s tímto OS nebyl nejmenší problém nikdy samovolně nespadl,ale lidé musejí spolupracovat a to je ta otázka na kterou já neznám odpověď děkuji za jakýkoliv názor.

Blafuňa (14.7.2007 00:48:55)

A máš (nebo se dá se někde sehnat)manuál,jak s linuxem (apod)pracovat?Prosím,dej vědět.Díky

BKF.1 (14.7.2007 10:25:50)

Tak takovy rychloprirucky jsou na netu i v češtině stačí hledat ;) A jinak k normalnímu používání nic nepotřebuješ vědět protože určitě bys pracoval v KDE což je hodně podobné ovladáním Windows ;) Jestli jsi naprosty začátečník tak zkus Ubuntu (ubuntu.cz) kde je i příručka pro naprosté začátečníky ;)

BKF.1 (14.7.2007 10:33:50)

To je naprosta utopie ;) Obycejni lide budou v drtive vetsine pripadu pouzovat Windows protoze je pro ne nejvice programu a hlavne v cestine. Ale pro nenarocne uzivatele orientovane hlavne na praci je to idealni system zdarma... maji OpenOffice, fotky z fotaku si prohlidnou/upravi v Gimpu nebo necem takovym, nejaky jednoduchy hry jako karty atd. si taky zahraji, na net pres FF/Operu se taky dostanou, mail - Thunderbird/Opera... proste pro toho kdo nehraje a pouziva svoje PC vicemene jako kancelar je to idealni system ;)

Anonym (14.7.2007 14:41:32)

Ja na tom hry hraju, a ty nejnovejsi, jako je treba stalker, apod. Hry pro windows mi v linuxu jedou lepe, asi to bude tim, ze wine neni emulator ale ma tam nativni knihovny. A za druhe pouzivam Linux jako multimedialni stanici, na prehravani filmu, hudby, apod. Treba filmy ktere mam v x264 mkv formatu tak mi na windowsu strasne sekaji, a v linuxu to jede jedna basen. Takze nevim proc na linux prihlizite jako by to bylo neco min. Programu je na nej kazdym dnem vic a vic a o hry taky neni nouze a to vubec nepotrebujete ty z windowsu. Velkou roli tady hraje jen neznalost

Anonym (14.7.2007 18:19:07)

Zatímco v kernelu windowsu se už nevyznají ani jeho tvůrci a Windows tak jen bobtná a bobtná u linuxu jsou k dispozici co několik měsíců nové revize jádra ,ale to neznamená že bych si linux oblíbil . Ne ještě hodně kroků chybí k uživatelské přívětivosti klasických windowsů ( i když u visty , nevím nevím to je parodie na linux ) .

T.o.m (15.7.2007 22:56:07)

jo to s tema hrama je sice pekny ze neni nouze...ale existujou lidi kteri pari online hry ... jako ja !!! hraju dve a ani jedna mi na linuxu nejede...a rozhodne po dvou letech stravenych nad dvema hrama nezacnu parit neco jinyho !!!

Anonym (15.7.2007 23:23:47)

A mohl by jste napsat jak se jmenuji ty dve hry ? Ja hry online hraju, a docela casto a windows k tomu nepotrebuji. Zahraju si CS:Source, Q4, CoD2, ET, AA, UT04 bez problemu na linuxu, zatim se mi nestalo, ze bych nejakou hru nespustil a proste by nesla. To ze nejde si myslite jen vy, protoze bud nevite ze existuje program, s jehoz pomoci spustite tu vasi hru, a uz se jen tak nestane ze by nesla spustit, nebo o tom proste nic nevite.

Honza (17.7.2007 17:12:29)

nejsem si jisty jestli skutecne Vam tam funguje system STEAM

Anonym (18.7.2007 09:47:45)

Tak se podivejte treba tady: http://appdb.winehq.org/appview.php?iVersionId=3731 to jsou stranky od programu wine nebo tady: http://www.transgaming.com stranky cedegy. V obou techto programech i dalsich spustite bez problemu a jeste lepe cs:source a dalsi mody hry hl2. Tak proc bych to nemnel jako spustit ? Tu hru hraju skoro denne, takze asi vim ze to hraju a jde to jak ma. Tak tu uz moc nepiste Honzo a jdete se informovat.

Anonym (18.7.2007 15:04:09)

:) hru spustí ale steam nerozběhá . Neodpovídá na otázku přičemž zatvrzele mává ručičkama že emulace je to nej ... typický Linfanatik

Anonym (18.7.2007 15:23:19)

A ty zase nevis, ze wine ani cedega neni emulator ale je to program, ktery nativne spousti programy diky knihovnam, ktere ma. Ale jak jiste vite, to sam uz napovida akronym wine (Wine Is Not Emulator). To vam mam vyfotit screenshot steamu ? V nem mam nahrany tri hl2 mody. DoD:source, HL2:DM a CS:Source. Vsechny jedou perfektne a lepe nez pod windows, tzn. mam vetsi fps. Tak nedrzkujte. Jak myslite, ze bych ten Counter Strike zapl bez steamu ? Mam originalni steam account, nekradu takze nejakou cracklou nosteam nepotrebuju. Jak jste si jiste prolistoval databazi na winehq.org, je tam v seznamu AppDb mezi counter strike:source a dalsimi i samotny Steam. Kdyz na nej klikente tak se muzete podivat jestli, ze opravdu jede pod linuxem. Nejsem zaden linuxovy fanatik, ale obhajuji linux a jeho programy, kdyz neco nevite na 100% tak to nepiste .. troubo

Anonym (14.7.2007 14:47:07)

Když jsem si nainstaloval Linux, tak jsem byl právě překvapen, že mám všechnyo v češtině. K tomu má windows opravdu daleko. Nemusím tam nikde při instalaci programu volit, že to má být česky a přesto to česky je. Takže by jste si mněl o tom zjistit něco víc.

Anonym (14.7.2007 15:00:45)

Anonym (14.7.2007 23:00:49)

Co to je za blbost? Copak Windows není v češtině nebo co???

Anonym (14.7.2007 23:23:15)

je, ale bohuzel windows nevi co to je locales, takze kdyz si nainstalujete nejaky program, neni hned cesky. V Linuxu to jde uplne samo, samozrejme zalezi to na distribuci, jak dobre je nakonfigurovana jak se staraji vyvojari o balicky.

4574 (15.7.2007 23:27:15)

Ne neni, wokna sou cesky jenom s casti, ta ve woknech pouzivanejsi tj. chybove hlasky prelozene nejsou.

Zorro (13.7.2007 12:23:44)

Mikrošit skutečně vnucuje zmetky za neuvěřitelně vysoké ceny.Mám sice taky legální Wokna, ale je to neskutečně slátané vlaštovčí hnízdo. Za téměř pět let provozu na stejném HW je systém několikanásobně pomalejší.

blafuňa (14.7.2007 00:42:38)

Co tak inovovat HW?

BKF.1 (14.7.2007 10:18:29)

To musis obcas reinstalnout;) A zakazat aktualizace jinak se ti system zase zpomali a muze reinstalovat donekonecna :(

Anonym (14.7.2007 14:59:39)

tak to je klasicky priklad amatera, ktery svoji nevedomost hazi na vyrobce OS

Lukke (14.7.2007 16:21:46)

Bože ty jsi amatér....

T.o.m (15.7.2007 22:50:09)

serte na nej...je to lama ... max vi jak zapnout PC..zapnout hru ktera uz byla naistalovana kdyz PC koupil...to je tak vse co na PC dela

4574 (15.7.2007 23:22:21)

LOL, ma legali a WOKNA!, se div ze je to pomali dyt to ma vydrz sotva 3 mesice. Jedina vyhoda je ze to zvladne i blbec. Nevyhody: 1) Drahy az predrazeny (cena jen za cisty OS temer bez programu) 2) Bonzak 3) Nestabilni 4) Pomaly (z henich pc dela pomaly mrzaky) 5) Deravy 6) Aktualizace obcas opravy nejake chyby ale vic jich prida 7) Kazda nova verze zere vic (on si snad Bill mysli ze PC je od sledovani OS od niceho jinyho - ja teda chci pc pro hery nebo praci ne od toho aby mi sezral veskerej vykon) 8) Zmetek (znate copak nejaky jiny OS ktery by mel tolik chyb)

Byll (16.7.2007 09:28:45)

7) Kazda nova verze zere vic (on si snad Bill mysli ze PC je od sledovani OS od niceho jinyho - ja teda chci pc pro hery nebo praci ne od toho aby mi sezral veskerej vykon) UPLNE SUHLASIM S TYMTO NAZOROM=dokaze niekto nainstalovat WinVISTA na PC z pred 3,4 rokov bez HW upgrade t. j. "niekolko tisic navrch=minimalne pamat, procesor" a i tak to pojde na figu!!!??? Je to kartelova dohoda medzi vyrobcami HW a MrkvoSoftom=gseft je gseft :-(( a to je to neseriozne lebo za 5 rokov vam na danom PC nic pod Windows nejde!!! ...ale Trabanty jazdia dodnes 2) Bonzak = tiez uplne SUHLASIM s tymto nazorom!!! STIAHNITE SI NEJAKY SNIFFER (http://www.nirsoft.net/utils/smsniff.html je tu i narodna jazykova podpora) a pozrite co vsetko o vas si Bill stahuje pri conektnuti sa na jeho nejaku www-stranku, alebo i na hocijaku jeho www-dceru

Riderx (16.7.2007 09:41:56)

kdy to pocopíte?! Když stoupá výkon hardwaru logicky jdou nahoru požadavky softu

Byll (16.7.2007 10:07:22)

Dotaz na Riderx: Teda ked sa naucim nasobilku do 100 ako napr. 1x2=2 7x3=21 9x9=81 10x10=100 to mam potom JU ZABUDNUT ked sa budem ucit nasobit dvojciferne cisla tzv. "vyssiu nasobilku"??? Ja si osobne myslim ze kompaktibilita smerom dole U SOFTWERU by mala zostat VED S TYM PREDSA uzivatelske prostredie NIJAKO NESUVISI (a vo svojom OS WinDownSom nech si Bill robi co chce!!!!!!!!!) Ja osobne to povazujem ZA DOKAZ ze MrkvoSoft to: 1.)alebo NEZVLADA = je unho 0-ve odovzdavanie skusenosti fluktujucich zamestnancov 2.)alebo to robi NASCHVAL=nuti uzivatelov kupovat stale novy SW a tym i HW t.j. k voli gseftu Lebo to co stvara od svojho vzniku (Win 3.1 z roku 1987 teda 20 rokov!!!) fakt nie je normalne! Predstavte si ze by bol takto "užasne koncepčne" stavany UNIX = tak tu dnes nemame vobec INTERNET!!! v bankach, podnikoch, u provajderov by sa pouzival na serveroch DOS či čo???

Byll (16.7.2007 10:28:29)

Dotaz na: Riderx To ked sa naucim nasobilku 1x2=2 7x3=21 9x9=81 10x10=100 ju mam zabudnut ked sa budem ucit nasobit dvojciferne cisla tzv. "vyssiu nasobilku"??? Ved kompaktibilita smerom dole k "Uzivatelovi=jeho prostrediu" by mala ostat zachovala pri zmene hardveru=ta s tym nema ziadny suvis! (a vo svojom operacnom systeme nech si Bill robi co chce)! Mozu tam byt len dva dovody: 1.)bud to MrkvoSoft NEZVLADA=velka fluktuacia zamestnancov a 0-love odovzdavanie skusenosti, t.j. ZLY SYSTEMOVY NAVRH 2.)alebo to robi NASCHVAL=k voli Gseftu t.j. dohody s vyrobcami HW a tym i jeho neustale zmeny SW Prva verzia Win3.1 bola v r. 1987 t.j. pred 20-timi rokmi. Viete si predtavit zeby takto bol navhnuty UNIX??? To by sme tu dnes NEMALI Internet a banky, podniky provajderi by na serveroch pouzivali DOS???

Kossik (14.7.2008 22:18:23)

Ale houby, s XP to bylo uplne to same a taky vsichni nadavali, ze je to pomaly zmetek. A ted? Nejpouzivanejsi system na desktopech. Pouzivam i Visty i Linux a nemam problem ani s jednim..

Anonym (13.7.2007 15:50:30)

pro jste tan clanek napsal??? k cemu to je???

karel (13.7.2007 15:52:29)

nemaj o čem psát....

jose (13.7.2007 15:56:23)

Proc jsi ten clenk cetl? Uvodnich par vet v HP ti snad mohlo prozradit, o cem to je. OMG nechtel bych byt publicistou a cist pod svou praci takove kecy chytracku. Nebo vubec bych byl pro aby se zrusila moznost prispevku pod clanky na webech.

Anonym (14.7.2007 14:58:55)

myslim, ze novinar musi byt dostatecne nad veci aby poznal ktere nazory jsou jen snuska urazek a pomluv a ktere nazory maji neco do sebe.

Paolo (13.7.2007 20:22:05)

Vemte to asi takto. Kdo má na počítač řekněme v ceně 15000 kč měl by alespoň základ software mít legální. Tedy operační sytém a antivir. Zbytek se dá legálně sehnat jako free. No často i ten antivir je free. To dělá necelých 3000 Kč. Místo Office je ke stažení dobrý a česky přeložený OpenOffice.Problém je, že se s tímto softem musí člověk trochu naučit dělat, není 100% kompatibilní ale s trochou štěstí se dá velmi dobře používat. Ušetříte tak cca 5000 Kč. Ovšem souhlasím s názorem že produkty MS jsou velmi předražené a tak si každý pomůže jak umí. Ve škole děti učí používat Office a tak pokud nechceš krást tak tě těch 5000 Kč prostě nemine a to je již pro našince nepřijatelná částka. A co teď?

Anonym (14.7.2007 14:58:01)

navic, nikdo vas nenuti pouzivat jako OS windows, klidne muze clovek prejit na volne siritelne OS.

Anonym (14.7.2007 18:12:04)

... a nadávat co že mi to zase cybí když ve windows to fungovalo jaksi "automaticky " . Neexistuje plnohodnotný ekvivalent k MS windows , tak si to konečně přiznejme ...

Tom (14.7.2007 21:43:45)

To je sice pravda, ale to nikoho neopravňuje k porušování autorských práv. Alternativy existují, takže na výběr máte.

Anonym (14.7.2007 23:16:01)

já vím co je pro mne nejlepší , takže nalhávat si nebudu a zůstane to tak jako to bylo blahé paměti deset let dozadu ...

4574 (15.7.2007 23:08:54)

Zkuz si nahradit AutoCAD softwarem zadarmo zatim sem zadnej zdarma nesehnal uvital bych radu zatim mam Linux+VMWARE+MS-WIN+AutoCAD (nebonzuje nema jak)

Anonym (15.7.2007 23:19:54)

Kdyz ti tak ten autocad schazi, tak si ho spust prez wine nebo neco podobneho, jede to bez problemu.

4574 (15.7.2007 23:42:07)

Me samotnymu neschazi ale ve skole ho potrebuju, pres wine to poustet raci nebudu kdyz to spadne je problem hotovej.

Anonym (16.7.2007 10:55:23)

Ty asi neumis cist, rikam ze to jede bez problemu. Spadnou ti tak leda wokna a zaden debug log si neprectes takze ani nevis proc..

Tom (17.7.2007 10:39:55)

Pokud jste student, tak vám snad škola zajistí přístup k AutoCADu. Také existuje něco jako studentská licence. Pokud nejste student a využváte AutoCAD profesionálně, tak snad na zaplacení licence máte, ne? I kdyby byl AutoCAD jediný CAD na světě (což není), stále vás nic neopravňuje k porušování autorských práv. P.S. Znáte VariCAD? Zrovna ten běží nativně na Linuxu. Není zdarma, ale studentská licence je velmi levná.

Anonym (14.7.2007 23:20:08)

myslim ze cokoliv jineho je lepsi nez windows, takhle vydirat prachy a jeste to poradne nefunguje a musite do toho strcit dalsich x tisic aby se to dalo provozovat o par dnu navic .. Tak to mi muzou vite co. Zajimave je, ze s nefunknosti windowsu jsou uz vsichni tak nejak seznameni, takze nam to ani nepripada ze jsou na nic. Kdyz vyskousite neco jineho a neco vam nejde tak hned vyrukujete s tim, ze je to horsi.. Kdybyjste nekecali takove hlouposti a uvedomili si, ze to zalezi jen na lidech, jaky a kolik softwaru tam bude. Cim vice lidi ho pouziva, tim vetsi bude podpora. To je snad logicke, uz to ze se linux dostava takhle navrch bez zadne pomoci reklam pod nos o nem neco vypovida. Takze si priznejme, existuje nekolik lepsich alternativ operacniho systemu.

Desolombres (14.7.2007 18:10:22)

Jednoznačně souhlas . Musím se učit MS öffice a windows ? Jo to já musím ? Bojkot výukového plánu a větší podpora opensoftware na školách !!! Ale to neprojde kvůli dvěma věcem A) kantoři (90%) jsou líní , stěží pochopilï jak provozovat world který dostali zdarma a za B ) kdo by jim dával podporu u software " zadarmo" ? . Politika MS je hnus - zaháčkovat si kde koho tím že se setkají jen s jejich produkty a pak nasadit "židovské" ceny .

Tomáš (16.7.2007 10:17:32)

Na škole se musís učit Windows, protože od 95% studentů pak zaměstnavatel bude chtít znalost Windows. Když budu učit něco jiného, tak budu mít sice fajn pocit, ale mí žáci po škole tvrdě narazí a bude to chyba moje.

Anonym (16.7.2007 10:54:00)

Ne, v praci budou chtit Linux, protoze ty si obstaraji narozdil od windows naprosto zdarma vcetne software. A cim je linux rozsirenejsi, tim vice ho nasazuji firmy, a dalsi. To je prece rozdil obstarat si pro zacinajici firmu na 100 pc system, kdybych chtel windows tak musim sahnout hodne hluboko do kapsy, a to mne pak jeste budou obtezovat jejich licence atd a k tomu potrebuju dalsich 10 programu aby to mohlo fungovat... Co takhle ucit studenty vice obecne ? Ne zpusobem jak se to dela dnes: "Musis kliknout tam a tam ty tupce". Mohli by se naucit, ze se da u PC take delat neco jineho nez hrat hry, jenze kdyz nevi co, tak jak muzou neco jineho taky delat. Mohli by vedet ze dele nez windows existuji jine systemy, jak se je priblizne ovlada, jak se instaluje program, co je to zavadeci program, jadro systemu, k cemu slouzi pameti. Proste aby o pc nevedeli jen kulovy. Co takhle si treba udelat hodiny venovane Linuxu a Windows zvlast ? Myslim, ze kdybyjste se ucili takhle od rekneme 6 tridy, byli podstatne chytrejsi nez jak jim dovoluje vyucovaci technika v dnestni dobe.

Anonym (16.7.2007 18:13:38)

K tomu bych jenom poznamenal : zaměstnavateli je celkem putna co pracovník chce, pracovník bude dělat na tom, co dostane (a nechceš? Prima, za branou čeká zástup nezaměstnaných). Aby sis mohl vymýšlet, tak musíš být fakt dobrý nebo úzkoprofilová profese. A ve větších firmách není IT o cenách, ale o nákladech. A náklady rozhodně nejsou to samé co ceny.

Bajer (17.7.2007 10:03:56)

Nemusej se ucit zrovna jak kompilovat kernel. Staci, kdyz budou umet pracovat v GUI Linuxu, a to zadna velka veda neni. Ostatni (instalaci sw, apod.) za ne bude stejne v praci resit sysadmin. Jenze problem je hlavne v kantorech. Netrpim iluzi, ze jim na zacich nejak moc zalezi, aby se kvuli nim naucili neco novyho nebo nedej boze prisli s novym pristupem. Takze vsechno zustane pri starym. Snad az na nejaky ojedinely vyjimky.

Anonym (29.7.2007 13:41:20)

činska posta presla na linux-rocni uspora v mil $

Tom (3.8.2007 12:04:52)

Ceska Posta je na Linuxu uz davno ... i kdyz Apost vypada hrozne, jako nastroj je velmi efektivni.

Anonym (3.8.2007 15:24:15)

No tech firem co pouziva Linux je stale vic, staci cist nejake info, jak to tak ctu, tak kazdy tyden migruje na nej nejaka vetsi firma.

MrBobby (15.7.2008 12:34:39)

Napriklad call-centrum v kterem delam funguje kompletne na SUSE linuxu, volani pres ekigu a firefox :).

Anonym (5.8.2007 10:58:18)

Pořád si s balíkama předávají diskety? Musel jsem se tomu smát:) To je tak úžasně trotloidní způsob předávání dat.

Anonym (14.7.2007 18:38:54)

Mohl by mi někdo s právnickým vzděláním osvětlit tohle: Viník k tomu musí zaplatit vzniklou škodu ve výši 250 000 Kč a soud rovněž uložil trest propadnutí věci, a to počítače viníka a příslušenství. Tu pokutu chápu, to je v pořádku, ale nechápu, na základě čeho může soud rozhodnout o propadnutí věci... To je stejné, jako kdybych s autem vjel do výlohy, soud by mi nařídil tu výlohu zaplatit a zároveň by mi zabavil auto. To mi nepřijde zase úplně v pořádku, ne? Díky za vysvětlení.

petr (14.7.2007 18:46:37)

no ja bych rekl ze mu to zabavili nasledne prodali a vyslednou castku odecetli z dluhu. Ale mozna ze je taky v zakone naky dodatek ze zarizeni ktere bylo pouzivano k nelegalnim cinum muze byt zabaveno

Anonym (14.7.2007 20:07:44)

Je to přesně tak, v zákoně je ustanovení, že věc, která byla použita ke spáchání trestného činu může být zabavena.

Shido (15.7.2007 19:30:21)

No když někoho přefiknu tak tak mě odsoudí a taky mi nástroj zabaví? :)

Anonym (16.7.2007 17:36:25)

no pokud budeš odsouzen jako sexualni deviant tak tě klidně můžou vykastrovat.

FrantaV (16.7.2007 10:15:05)

Trest propadnuti veci je velmi bezny a casto pouzivany. Zkratka soud pachateli odejme nastroj ktery slouzil ke spachani trestneho cinnu. Kasari seberou pacidlo a vrtacku, piratovi pocitac. Proti tomu je obranou provadet utoky/sdileni ze stroje umisteneho nekde jinde (ve sklepe na druhe strane mesta a podobne), ke kteremu nemas papirove vysledovatelny vztah a z domova se k nemu pripojovat jen levnym terminalem. Ten si klidne muzou sebrat.

Anonym (30.7.2007 01:01:41)

Jeste ze trest propadnuti veci neni i v pripade znasilneni:)

Karel (17.7.2007 21:38:14)

No já trochu odbočím od nynější diskuse a vrátím se k hlavnímu problému.Velmi se mi líbí ,že již někteří lidé pochopili jak kapitalismus opravdu má fungovat.Mnoho lidí používá nelegální soft protože je příliš drahý ,vzláště pak pro domácí použití.A nejen soft.Dám příklad nestahuji zbytečně , dlouze a komplikovaně např.filmy, proč? Protože si ten film jednoduše koupím na DVD za tzv. lidovou cenu 30-50 Kč.Viz akce různých deníků.A je to bez problémů a navíc ty firmy na tom vydělají protože prodají kvanta.Pokud takhle budou uvažovat všichni výrobci softu a her a nekeří již tak opravdu uvažují / je jich za tím velmi málo ale to přijde/ budeme nakonec spokojeni všichni a nebude třeba řešit takové problémy ,které jsou ve svém důsledku jen promarněný čas a peníze.

Anonym (18.7.2007 16:27:23)

Ty filmy za lidovou cenu v akcích různých deníků mají ale jednu chybu. Jsou X let staré a ve většině případů blbosti, na které nechodí a před těmi X lety nechodily lidé ani do kina...Já bych tyto akce nazval laciným výprodejem neprodejného zboží.

Anonym (19.7.2007 22:45:03)

JJ třeba takový X let starý Goodbye Lenin ! :D . Sem tam se vyskytne zajímavý film který bůchví proč u diváků propadl , ale většinou jsou to vykopávky z archívů :( .

HeReTiC (3.8.2007 10:18:17)

Věřte tomu, milí chlapci, že na film Rambo nebo na komedie s Pierrem Richardem chodilo opravdu HODNĚ lidí.

petr (20.7.2007 00:03:54)

no nevim ale mi se nektere stare filmy libi mnohem vic nez tedka ty super novinky na ktere sou 2 mesice predem reklamy a pritom to sou komercni

Patrik Vogl (28.7.2007 08:59:39)

I když bude všechno za padesátku, jak ty říkáš, lidi si zvyknou a řekknou si, proč si to nevypálim na medium, ktere koupim za 6 Kč? :-) Porad to takhle bude chodit.. __ http://Dr-ik.net

mobiloil (8.8.2007 15:57:23)

Nevěř tomu, že to bude takhle levné.Jako CD nikdy se nedostaly na nějakou nízkou cenu.Dodnes.

old_tux (4.8.2007 18:42:48)

M$ používá nekalé praktiky od začátku svého vzniku (ukradeny MSDOS) a dokonce velký Bill přiznal, že bez domácích pirátů by M$ nebyl tam kde dnes je. Protože si tím pěstují zakladnu potencialních uživatelů, kteří jednou začnou pracovat ve firmách. Jinak M$ ma strach z Linuxu jak čert z kříže. Stačí se podívat na vystoupeni S. Monkey Ballmera jak poskakuje po podiu a plivá ohen a siru na linux :) fakt zabavne a poučné. Já používám oba systémy, XP v praci a Debian sid unstable doma. Jen tak pro zajimavost jsem zkusil cerstvou instalaci na tom mem domacim pocitaci XP a porovnal jsem to se starou instalaci debianu a vysledek byl dost rozdilný v rychlosti prace na desktopu otvirani oken, spousteni OO, atd.. Zvitezil uplne jasne debian protoze po celou dobu testovani nepouzil swapak coz XP pouzivali porad.(mam 1GB ram) a aplikace nabihaly daleko rychleji.Takze asi nekde je neco shnileho ve woknech ve spravě paměti. Jinak jsem adminem a uživatelem Linuxu již 10let a řeknu vam že linux udělal za tu dobu hodně velký pokrok na desktopu. Používám KDE a mam i akcelerovaný desktop Compiz Fusion, něco jako Aero ve Viste s podstatně menšími nároky. Chci jen rict začínajícim uživatelům aby do toho šli a aby je nějaká blbost neodradila, on vam to casem linux vrati v lepsich znalostech o pocitacich atd.. Na linuxu muzete delat co chcete jen v nekterych pripadech to neni tak jednoduche jako ve winech, proste musite použít hlavu. Ja jsem s linuxem maximalně spokojený a navic nekradu. Jo hry hraji taky a v teto oblasti se taky zacina blyskat na lepsi casy. A taky se zacina hodne linux rozsirovat ve firmách a dokonce i vyrobci pocitacu zacinaji o tom premyslet treba DELL. Ono to je jako snehova koule ktera se bude nabalovat a zvetsovat, nejak jako treba firefox ktery ma dnes jiz okolo 30% uzivatelu. Preji linuxu vetsi rozsireni, kvuli lepsi podpore hardware, aby ho vyrobci neprehlizeli a pak uvidite ze bude vice uzivatelu a taky vice komercnich firem bude sve programy portovat.

Anonym (5.8.2007 22:50:48)

Ja Linux pouzivam 6 let, jsem spravcem 2 hostingu a za tu dobu jsem poznal naprosto to same, prejit na jiny system neni tak rychle jako zmena satstva, proste tomu musite dat cas, ten kdo ma aspon spetku trpelivosti by ho mnel zkusit. Treba si pri prvnim kontaktu reknete, ze to neni tak dobry system jak rikali, ale verte mi, ze za nejakou dobu se k nemu vratite a bude vas to k nemu tahnout cim dal vice. Ty velke klady poznate az si uvedomite co je opravdu prioritni na pc, proste az poznate trochu vice pocitac a jeho problematiku. Neznaly uzivatel to neoceni, tomu je to jedno, a kdyz dela na pc jen jednu vec, treba hraje hry, tak duvod prejit nema. Ale hry vas brzy omrzi a pomalu zjistite, ze ten linux neni zas tak spatny. A az po par tydnech prace urcite zmenite nazor. Taky si zahraju obcas hru, a myslim ze i na linuxu mam z ceho vybirat, a nejsou to zadne vykopavky. Mame tu nekolik firem, ktere delaji nativni verze pro vice OS. Tou je treba ID software, brzy vyjde ET:QW, nebo znate hru unreal ? Ano, take vsechny verze teto hry jsou nativne pro linux, vcetne prichazejiciho UT3. Cim vice lidi Linux bude pouzivat, tim vice programku a her pro nej bude, urcite to nebudou firmy prehlizet. Dell uz zacina prodavat ve velkem, uz to neni jen v USA ale i v Evrope. Dalsi firmy na to reaguji, a do nabidek putuje Linux. Navic takovy pc osazeny linuxem koupite za mnohem mensi cenu a to se vyplati. A to uz obsahuje vsechen potrebny software, jak pro multimedia tak kancelar i vyvojovarske balicky. Preji aby pro vsechny byl takovy prechod prinosem a probehl hladce bez komplikaci.