Do diskuse momentálně není možné vkládat příspěvky. Děkujeme za pochopení.
Úvod > Diskuse > Obecná diskuse > Sci-fi o placení za vodu a vzduch se stalo skutečností

Sci-fi o placení za vodu a vzduch se stalo skutečností

Anonym (5.7.2007 00:00:00)

Mám rád sci-fi. Nemyslím fantasy, ani heroic sci-fi, prostě tu klasickou. Moderní technologie, tajemství, nové pohledy, lidská psychologie pod drobnohledem času. Často se říkalo, podívejte, co ze snů spisovatelů sci-fi se povedlo uskutečnit...

Anonym (5.7.2007 01:25:47)

Nechci být hnidopich, ale ono se v roce 77 neplatilo vodné, stočné a vzdušné?

Pavel (5.7.2007 07:19:42)

platilo se vodné, stočné..jenže za komančů to bylo směšně nízké. I poplatky za energie byly tak nízké, že se nevyplatilo jimi šetřit. Dnes je situace jiná a tyto peníze už nejsou rozhodně zanedbatelnou položkou. PS:Vodu v lahvích nekupuju, leda, když chci minerálku, nebo aspoň sodovku. A jsem vcelku hrdý na to, že žiju v zemi, kde se v podstatě nikde nemusim bát pít vodu z kohoutku a většinou je i její chuť dobrá. Pár lidí co žijí v Londýně na mě koukalo jako na magora, že piju vodu rovnou z kohoutku..protože ani tam neni průměrná kvalita vody tak vysoká. (-:

Anonym (5.7.2007 12:14:28)

Tak to si pjekny prase estli pijes vodu s kohoutku.To si takova socka ze nemas pet korun na flasku vody.Zpamatuj se neni rok 1970 ale 2007

ewf (5.7.2007 12:20:28)

ty si ale peknej kokot

divokejbill (5.7.2007 12:21:21)

Proč se téměř v každém fóru najde nějakej magor, kterej úplně odběhne od tématu. Tito lidi by se nad sebou měli zamyslet.

Anonym (5.7.2007 19:28:34)

a jeste navic magor, ktery umi jedine vypustit nadavku, otravit vzduch a vypadnout. informacni hodnota jeho prispevku nulova.

Anonym (7.7.2007 00:05:42)

to mluvíš o sobě?

Jumbo (9.7.2007 22:28:56)

Provozovatel serveru DSL.cz může vyřadit nebo opravit příspěvky, které nemají pro ostatní uživatele žádnou informační hodnotu, používají nevhodné výrazy nebo mají převážně reklamní charakter. mohli by to povymazavat :-)

Anonym (5.7.2007 12:23:14)

kokot jsi ty. Kdyby jsi věděl, že některý vody se do plastu stáčí z vodovodu poté, co se odstraní chlor, tak by jsi mluvil jinak. PLatíš prachy jen za obal a za to, že někdo za tebe "otevřel" kohoutek. Jinak kvlita vody jako ve vodovodu

divokejbill (5.7.2007 12:25:34)

Apríl není a stejně se tu objevujou aprílové žerty. hmm?

Anonym (5.7.2007 12:47:15)

to není apríl, odkud si myslíš, že je většina noname stolních vod ? snad si nemyslíš, že za 5 kč/1,5l v supermarketu bude odjinud než odchlorovaná a stočená pitná voda z vodovodu

divokejbill (5.7.2007 14:08:50)

Bavíš se o minerálky všeobecně nebo jen ty levné za pár šupů? pochybuji

Anonym (5.7.2007 14:11:37)

No vzhledem k tomu, že to začal komentář Tak to si pjekny prase estli pijes vodu s kohoutku.To si takova socka ze nemas pet korun na flasku vody.Zpamatuj se neni rok 1970 ale 2007 Tak asi jenom o vodách za 5kč... Ale ty jsou skutečně jenom stočený z vodovodu. Matonka, Magnesie, Aquila už jsou skutečné minerálky, z minerálních pramenů. Ale stolní voda Plus a podobný srágory jsou jenom stočený a odchlórovaný.

divokejbill (5.7.2007 14:18:24)

Ok - částečně souhlasím

EL (6.7.2007 00:41:43)

Radši vodu z kohoutku,po 1L minerálky mám ještě větší žízeň a na druhý den průjem :):):)

Richi (9.7.2007 18:07:25)

No jo, tak nepij Šaratici a zkus nějakou jinou. :-)) Jinak souhlas, pít se musí a vždy se najde někdo, kdo rád a nezištně poskytne ostatním lidem skutečně kvalitní, levnou vodu, zdravou jako příroda sama.))

Anonym (5.7.2007 15:33:56)

o minerálkách se nebavím, bavíme se o vodě na každodenní pití

Anonym (28.7.2007 00:58:02)

Ani s tou Matonkou to neni takovy svetovy jak se pise. Fakt si jouzove mysli ze se staci prava Matonka? Teda Ottuv pramen? Hahaha. To je jenom obchodni nazev. Jeden pramen neni tak vydatnej a za druhy matonka ma tech vrtu vic. Naposledy to staceli z Doupova. Ano vojensky prostor. Kdovi co tam skladujou a kdovi jaky bordely tam po tech zbranich prosakujou.

ondra (5.7.2007 14:02:47)

... to snad ... no je to mozny.

Ja (5.7.2007 21:59:23)

Kvalita prazske vody z kohoutku je podle pruzkumu kvalitnejsi, jak prumerna balena voda!

Anonym (5.7.2007 22:24:42)

Souhlas, vysledky mereni byly prezentovany i verejene, staci chvilku googlovat

Jiřina (6.7.2007 03:41:10)

To o tom praseti nemyslíš snad vážně.Proč mám kupovat předraženou vodu v balení když voda z kohoutku je nazývaná pitnou.To nemyslíš vážně.Spočítej si kolik tě vyjde kubík balené vody.Pěkná pálka

petr (6.7.2007 10:53:58)

no nevim ale jak se delaly testy vody z kohoutku tak prisl na to ze je mnohem lepsi nez ta balena voda, tak tady nemel takove voloviny ze kdo pije vodu z kohoutku tak je socka. Jinak ja zasadne piju vodu z nasi studny ktera je chutove jeste lepsi nez ta z vodovodu

Laďa (6.7.2007 16:33:35)

Si mimo, nejde o to ze by nemel pet korun ,ale o to ze mame dobrou vodu ve vodovodnim radu tak proc ji nepit.Kdyz se treba ani v Londyne neda chlastat!!

Karel (9.7.2007 09:38:07)

Ano, takto má vypadat správný konzument. Nepřemýšlet a kupovat! Už jsi jejich.

Anonym (9.7.2007 10:11:07)

Karle, nazval jsi to naprosto přesně ... holt jsme národ blbců a tupé ovce. Vodu z vodovodu piju už mnoho let a nevím, že by mi nějak škodila, tak nevím, proč cpát prachy do chřátu někomu za ty balený zblitky. V létě si ji dám v lahvi do lednice a potom stačí dát do hrnku trochu citronu a zalít .... je to paráda ... :-)

Pavel (9.7.2007 22:11:46)

V roce 1970 bych blbe mozna tu vodovodni vodu ani nepil a ve vetsine rek se ani nedalo koupat...Ne socka nejsem, muzu si klidne kazdej den kupovat akrton Mattoni, jenze to bych si zasolil leda ledviny. Pochop, ze mineralka a voda je rozdil...a pit jen mineralku je nezdrave a pit stale jednu je jeste horsi. Mimochodem ty si z lahvovany vody varis i kafe nebo vubec v ni varis? Kvuli uvazovani lidi, jako si ty je na planete takovej bordel. Ja nejsem zadnej ekoaktivista...tridim normlane odpad,nekupuju veci na jedno pouziti, kdyz to neni nutyn.A mam doma par uspornych zarovek...jinak sem taky konzument..ale i konzumovat muzes s rozumem. Ale patrne nemas IQ na to, abych s Tevou mohl diskutovat.

anonym (7.8.2007 01:31:30)

Po zaplacení inkasa, ano. Pak mi už zbývá pouze na ty důležité drahé životní nezbytnosti do kterých balená voda nepatří.

silva (7.8.2007 13:38:50)

ježíš co se do něj bezdůvodně navážíš?? furt lepší být prase než omezenec co napíše "pěkný" jako "pjekny"

David (7.8.2007 14:46:54)

Dva řádky textu, tři hrubky, asi bych byl raději "prase" než negramot :-D

Bobek (7.7.2007 03:30:17)

Dobre delas, voda z radu je OK. Navic zbytecne neplytvas ani surovinami ani penezi. Jen jelito muze rict ze ne. Pamatuju, kdyz pred lety vysla zprava,ze v USA se zacina balit do lahvy pitna voda. Prislo mi to legracni a prehnane. No a dnes.... Vypovida to mimo jine take o tom, jakou moc ma reklama,media.. a take ze co se dnes zda jako pitomost, za par let muze byt reality. Lidi proste prestavaji uvazovat a nechaji si vsugerovat "masovy" nazor. To je teda vyhled do budoucnosti.... Bud rad,ze jsi na druhy strane barikady ;-)

Anonym (5.7.2007 09:41:28)

Před rokem 89 se platilo za kubík vody 0,5 Kč(s). Dnes 50 Kč. To je skoro 1000 %. Podobně nájmy, jídlo, energie. Důležité věci byly levné, zbytečnosti drahé. Dnes je to obráceně.

Anonym (5.7.2007 10:38:58)

Jistě, a na 1.máje jsi mohl jít i zadarmo do průvodu... :-(

Anonym (10.7.2007 23:34:48)

Pro některé by to chození, třeba i na 1. máje, bylo potřebné zavést povinně, aby nezapomněli chodit, když už necítí potřebu ho ctít.

Anonym (5.7.2007 21:58:02)

Trochu bych te opravil. Zmena z 0,5 na 50 neni 1.000% ale 10.000%. Ta matika :)

Anonym (5.7.2007 21:59:59)

Třeba má 10x větší plat. :)

Anonym (5.7.2007 22:25:18)

Hezky si pocitate, ale podstata sdeleni vam unikla, co?

Anonym (6.7.2007 09:47:39)

Tak buď tak hodný a zachraň nás! Objasni nám to... :)

David (8.7.2007 08:50:53)

Podstata sdělení je v tom, že komančrežim měřil vyspělost pomocí spotřeby zdrojů, energií atd. Nechoval se ekonomicky. Jo, dneska jsou energie atp. dražší, nicméně průměrně vydělávající člověk i tak na živobytí má. Jistě, vždy lze selektivně vybrat pár artiklů a říct "za komančů bylo líp", celkově si to ovšem ani náhodou nemyslím... Já osobně třeba nejsem toho názoru, že bych si jako student VŠ za komunismu (předpokládaje, že by mě na VŠ navzdory trochu polepenému "kádru" vůbec vzali) brigádou celkem bez problémů během roku vydělal na zahraniční dovolenou o prázdninách a že by na bezproblémové vycestování stačily tak dva "brigádní platy"...

Anonym (8.7.2007 18:50:07)

Za komančů žádné zahraniční dovolené nebyly, leda u Balatonu a v Bulharsku. Na ty by sis možná vydělal, kdyby ti ještě přidělili poukaz a výjezdní doložku.

Anonym (8.7.2007 20:22:57)

Můžu se zeptat, jakou brigádu mate na mysli? V hypru v kase nebo ve skladu se nevydělá ani na dovolenou na Slovensku.

David (6.8.2007 23:13:36)

Ech no tak samozrejme jsem mel na mysli kvalifikovanejsi praci, nez stat jak priblblik v hypru v kase :) Ono asi brigada ve smyslu prilezitostneho postavani u kasy neni v mem pripade ten spravny vyraz, ja mam presneji receno pri skole tri stabilni prilezitostne prace na cca 15 hodin tydne celkem (jedna z nich je napr. vyuka anglictiny). :-D BTW jak jsem koukal na ceny, tak tydenni pobyt u more v apartmanu v Italii bez stravy s dopravou autokarem vyjde skoro nastejno jak nejaky Slovensko :-D

Duran (27.7.2007 19:12:11)

za kjomunistu ? TO je sice pěkne že koruna měla decafto větši hodnotu a ceny nebyly tak předražene, ale berte to zase z technickeho hlediska... kdo zbrzdil Čr v IT vyvoji ? Myslim že Havel to nebyl ... Kdyby zde byl dodnes komunismus tak nevim a nechci ani vědět jak by to tady vypadalo .. . viz. rusko a severni korea např ...

domek (10.7.2007 23:16:02)

Objektivně má pravdu. Ona totiž inflace bývalou měnu nenápadně znehodnotila na 1/10, takže těch jeho bývalých 0,5 Kčs je dnešních 5 Kč (viz rohlík za 0,2 Kčs a dnes za 2 Kč) a to navýšení ceny vody na 50 Kč je pak 1000%.

mipro (11.7.2007 12:08:49)

rohlík nestál dvacetník ale od třicetníku nahoru !Jako absolvent školy jsem v roce 1970 měl 900 hrubého nástupní plat! Takže čistého cca 800 neboli 2666 rohlíků.To byl blahobyt co ? Dneska stojí 2666 rohlíků 5332 Kč a kolik mají absolventi po škole??

absolvent (11.7.2007 17:31:14)

Mam treba 13000 cistyho bez bonusu :) Jo a rohlik nestoji 2kc, ale 1.5kc. Za ty my penizky mam 8666 rohliku, takze vic nez 3x tolik:) Takze posun k lepsimu :)

Lída.Š (6.7.2007 22:06:48)

To je svatá pravda a bude hůř jsme národ hlupákú a páni vesele si mastí kapsi z toho co nám zdražují. Je načase zvednout naše zadky a hájit sami sebe. ODS ne- plní svůj program před volbama slibovali zdravotnictví zadarmo ajiné to by bylo nadlouho to vypisovat .Snad máte všichni dobrou pamět.

Anonym (9.7.2007 08:44:51)

s tim zdravotnictvim kecas, napred si zjisti fakta rudej

Anonym (28.7.2007 00:46:08)

Jo a kdyz si clovek tu vodu cerpa sam, tak jsou schopni mu to tak zneprijemnit(viz buzerace pri stavbe studny), eventuelne snad i uz odber, takze si to clovek rozmysli. Pritom z elektriny se taky plati dph takze nechapu proc tohleto.

cchuqlh (8.7.2007 08:04:22)

viagra drugstore [url=http://www.furl.net/item.jsp?id=22206121]viagra drugstore[/url]

endzbtf (9.7.2007 09:45:08)

buy acomplia cheap online [url=http://www.cilab.upf.edu/fimh/papers/paper.php?Acomplia]buy acomplia cheap online[/url]

rwrfzdi (9.7.2007 20:26:15)

buy viagra [url=http://www.elc.byu.edu/scheduler/?Buy-Vigra]buy viagra[/url]

yseipba (10.7.2007 10:10:24)

how to buy acomplia [url=http://www.elc.byu.edu/scheduler/?How-To-BuyAcomplia]how to buy acomplia[/url]

kupi (5.7.2007 09:05:52)

kde konkretne se plati za ten vzduch? ja tomu porat nejak nemuzu uverit

Anonym (5.7.2007 19:30:48)

Si zajed na hory a zeptej se, proc pri ubytovani platis kazdodenni poplatek za vzduch

Anonym (6.7.2007 00:54:06)

To je snad zlý sen ? To bych platit odmítl a na truch bych začal báńat jednu za druhou - přece nebudu platit za to co nechci ;)

Anonym (6.7.2007 07:52:19)

Tak proč jezdíš na hory?

kupi (6.7.2007 23:08:55)

lyzovat? :D, ... me se to zda cely jako nejakej nesmysl, platit za cerstvej vzduch, to muze napadnout jedine americany

Anonym (8.7.2007 19:03:53)

Na horach plati kazda osoba zhruba 10 Kc za den (zalezi na obci, ktera vysi poplatku stanovi) za cisty vzduch. To je fakt, zadni Americani a nema smysl o tom mudrovat.

Anonym (8.7.2007 19:10:08)

Nemá, už jenom proto, že, ač se to může zdát zvrácené, podivné, lichvářské, cokoliv, tak vzdušné má kupodivu svůj smysl.

Zdenda (27.7.2007 03:10:04)

Kamaráde, já jsem se na horách narodil (1971), rodiče pracovali v hotelu, a co pamatuji, tak se "vzdušné" platilo už v sedmdesátých letech. Mimochodem, nedávno jsem slyšel, že se radní v Železné Rudě rozhodli vybírat vzdušné nejen od hostů, ale i od trvale hlášených obyvfatel.... Ještě pořád sci-fi? ...a rozhodně ne z amerických hlav...

neznalek (5.7.2007 10:40:29)

synky ty jsi opravdu kokot .. asi se ti v tom tvem tele dost blbe zije co

Anonym (5.7.2007 19:30:19)

hezke, neznalku, a cos nam timhle chtel sdelit? ale jestli si beres priklad z toho neznalka ze sovetskych knih, tak je jasne, ze nic a jen si honis triko

Xspy (6.7.2007 00:52:21)

Jé ta povídka mi připoměla jednu co vyšla snad ještě za totáče v ABC :) Chlapeček se píchal do prstu aby zjistil jestli není umělý jako jejich kočka a pak byl v nemocnici a popisoval v dopisech mamince že jej vezou do jiné místnosti než vídal v televizi :DD . Nádherná vize a dobrá povídka . Dnes by se nestratila ani v Ikarii .

Anonym (7.7.2007 10:52:23)

Hmmm tak musim konstatovat že je to čtení jak prase....autor je asi génius ...bože bože

Anonym (8.7.2007 18:54:25)

Hlavne ze ty jsi nejchytrejsi na svete ;-)

eaqeveu (8.7.2007 01:42:06)

viagra mexico [url=http://www.furl.net/item.jsp?id=22206121]viagra mexico[/url]

cayman (8.7.2007 07:23:56)

Pěkný článek! Bohužel, vize všech dobrých autorů sci-fi se plní. Nevím, čím to je, ale asi každý vědec, co vymyslí něco nového, musí uvažovat s podobnou fantazií právě jako autoři sci-fi literatury. Asi jak už kdysi psal Einstein: "Imagination is more important than knowledge. Knowledge is limited. Imagination encircles the world." JINAK PRO TY, co vzpomínají se slzou v oknu, že voda za komoušů stále pár šupů a dnes musí kupovat balenou vodu: Za komoušů jsem měl jako SYST.ENGINEER plat asi 2.600,- Kč, ale dnes mám přes 100 tisíc měsíčně. STAČÍ? (Kdo balenou vodu nekupuje a chlastá stále "čistou" vodu z vodovodu jen proto, aby ušetřil, tak si schválně udělejte rozbor, abyste věděli, co dáváte pít vašim malým dětem, které pak třeba mají alergie neznámého původu.)

kupi (8.7.2007 11:03:31)

no náš profesor chemie si tenhle pokus udelal a zjistil ze ta voda je skutecne nezavadna

Chuta (8.7.2007 11:20:55)

voda z vodovodu je skutecne naprosto nezavadna. nekterym proste jen vadi jeji trochu horsi chut. naaopak neustale piti mineralnich vod je ponekud zdravi skodlive.

David (8.7.2007 12:35:44)

Ale musis taky rozlisovat mezi mineralkou a pouhou "balenou vodou". U mineralek samozrejme plati cos napsal... Minule leto jsem v praci vypil denne tak dve 0,7l lahve Mattoni a uz po trech dnech jsem to docela pocitoval...

Anonym (8.7.2007 13:23:53)

Kazdopadne je treba si uvedomit ze na vodu ve vodovodu je ze zakona prisnejsi hygienicka norma nez na balenou kojeneckou vodu, kdo neveri at si to overi. A dale je voda ve vodovodu vzdy cerstva a prisla podzemim, kde je chladek. Zato balena voda taky mohla pekne stat v nejakem prekladisti 2-3 tydny na slunicku a v tom pripade je v ni moc peknej mikrozivot.

Chuta (8.7.2007 23:19:47)

jo, to je jasny, ze myslim mineralky... oni "balene vody" jsou stejne vetsinou jen natocena voda z vodovodu do flasky.

mungo (10.7.2007 22:30:42)

No za těch 100 000 měsíčně snad ani vodu nemusíš používat k pití ...

WIFI (11.7.2007 12:50:07)

Koukam, že jsi slušně mimo. Neznam provozovatele vodovodu, který by mohl přes svojí sít prodávat vodu, která není pitná. Spíš si udělej rozbor ty tvý vody z PETky, aby si věděl, co je zač. (žádná kvalita to nebude, jednak je to v plastu, který není 100 % inertní, jednak balíky s vodou stojí často třeba na slunci v překladišti atd.)

2007 (27.7.2007 16:22:15)

Já znám jednoho!- Pražské vodovody a kanalizace (někdy je těžké poznat co je co ).... Prostě jsem přišel jednoho dne před barák a vidím, na dveřích leták "Kvalita vody nevyhovuje higienickým předpisům až do odvolání lze používat pouze po převaření." pak se obějevily v přilehlých ulicích dvě cistereny s kterými si hrálo přidružené obyvatelstvo snědší pleti , ale cena zůstala stále stejná i když trvale byla dodána pouze voda nevyhovující hygienickým předpisům! Ani ono ujištění co se objevilo po týdnu , že všechny sledované látky se vrátili pod míru jež je udávána jako hygienická hranice pro označení vody jako pitné ,mne po pravdě dvakrát neupokojilo.

WIFI (27.7.2007 19:21:15)

To víš, když se dělá údržba nebo oprava trubek, případně jejich čistění, tak se kvalita vody přechodně zhorší

petr (6.8.2007 15:26:55)

Tak s tou vodou si teda pekne na omylu, kdo ti kde nakecal ze cista voda ktera je zabalena do pet flasek je zdravejsi nez ta z kohoutku ?? Voda z kohoutku je chutove mnohem lepsi nez ta obycejna balena. Jinak si nedovedu predstavit ze by prodejci vody by do radu pustili nakou zavadnou vodu ktera je zdravotne zavadna. Jinak kdyz kupuju mineralky tak zasadne jenom ty co sou ve skle protoze kdyz vezmes stejnou mineralku(prichut,znacka) tak ta co je v petce je totalne hnusna a chutove na zgrcani, nehlede na to ze kupovani sklenenych obalu je setrnejs k zivotnimu prostredi,....

yulkrvp (9.7.2007 09:15:18)

cheap cialis [url=http://www.cilab.upf.edu/fimh/papers/paper.php?Cheaper-Viagra-Levitra-Cialis]cheap cialis[/url]

hqljcky (9.7.2007 20:00:51)

xanax pharmacy [url=http://www.elc.byu.edu/scheduler/?Online-Pharmacy-Xanax]xanax pharmacy[/url]

mrtizii (10.7.2007 09:44:55)

order xanax price [url=http://www.elc.byu.edu/scheduler/?Order-Xanax]order xanax price[/url]

Anonym (6.8.2007 03:15:52)

musím tě vyvést z míry, hned ze začátku uvádíš že k některým věcem ještě nedošlo "například teleportace", bohužel k tomuto pokusu došlo na nějaké (tuším americké) universitě někdy v roce 2004 nebo 2005, pár lidí odtamtud vytvořilo malý stroj (zabíral plochu asi metr x metr -byl na stole) bylo to laserové zařízení, a podařilo se jim přemístit (pomocí laseru) nějakou krabičku (myslim od sirek) z jednoho bodu na druhý (z jednoho konce stolu na druhý) prostě jako laser čte data z cd a kopíruje je do pc tak tento stroj přemístil krabičku z jednoho konce stolu na druhý, bylo to i v televizi na nově, ale na netu jsem to nenašel (zatim) :(

kosk (16.2.2008 20:18:44)

a kopíruje je do pc tak tento stroj přemístil krabičku z jednoho konce stolu na druhý, bylo to i v televizi na nově, Nebylo tohle náhodou 1. dubna? Docela by to tomu odpovídalo, kor jestli to bylo na nově. Teleportace jsou prozatím nesmysl (nejsem si tak zcela jist u elementráních částic, ale u čehokoliv jiného si tím jsem jist zcela). V současné době je to určitě blábol. (Bez urážky, nemyslím tím nic osobního)

M (6.8.2007 23:58:06)

Když jsme u těch cen dnes a v minulosti. Tady (http://www.boritov.cz/kronika.htm) jsem náhodou našel zmínku o jedné úpravě cen během roku 1979: CENY: Dnem 20.7.1979 vyhlásila federální vláda ČSSR některá cenová opatření, platná od tohoto dne. Byly zvýšeny ceny: elektřiny a plynu o 50% benzínu normal ze 4,- Kčs na 6,- Kčs za litr benzínu speciál ze 4.30 Kčs na 6.50 Kčs za litr benzínu super z 5.30 Kčs na 7.50 Kčs za litr topné nafty z 0.90 Kčs na 2,- Kčs za litr. Byly rovněž zvýšeny ceny za poštovné, známka na dopisnici z 0.30 Kčs na 0.50 Kčs, dopis z 0.60 Kčs na 1,- Kčs, dále byly zvýšeny sazby za telegramy, nájem za telefon, telefonní hovorné atd. Nájem za telefon z 15,- Kčs na 50,- Kčs měsíčně, místní hovorné z 0.50 Kčs na 1,- Kčs... za zřízení účastnické stanice se platilo 600,- Kčs, nově 2 000,- Kčs. Docela palba to tenkrát byla a nikdo si nedovolil proti tomu ani pípnout. V roce 1979 průměrná hrubá měsíční mzda nedosahovala ani 2000,-Kčs!

M (7.8.2007 00:07:35)

Oprava - Tak teď jsem tu výši průměrné hrubé měsíční mzdy kontroloval na serveru Českého statistického úřadu a zjistil jsem, že průměrná hrubá měsíční mzda zaměstnanců v civilním sektoru byla v roce 1979 celých ohromujících 2597,-Kčs! :-) Ty výše uvedené ceny paliv, energií a poštovních služeb jsou správné.