Camel (23.4.2004 19:44:08)
Dneska jsem ten mejl dostal. Hlavně kvůli tomu, že ze mně dělaj blbce a fintujou. Myslel jsem, že si platím internet bez omezení přenesených dat a oni mi takhle vyhrožujou. Trochu to rozeberu:
1. odstavec - Podle článku 4.6 jsem dal souhlas, aby měřili objem přenesených dat. OK.
2. odstavec - Dochází k zatěžování - no a? Mám internet na parádu???
90% obvyklého pro koho? Kolik to je? Kde je to číslo ve smlouvě???
Omezuju dostupnost - nevěřím, nic o tom nevím a ani nemohu. (popravdě ani nezajímá - proč by mělo?) A teď vrchol - moje jednání lze "spravedlivě" (sakra kdo je ten pan "Spravedlivej") označit za ZNEUŽITÍ služeb. Já používám službu, za kterou platím a ono je to zneužití? Je to logický?
Poslední věta mě dorazila, já porušuju etická pravidla chování na internetové síti. To je nějaká knížka? Kde je najdu? Kde je můj podpis, že je budu dodržovat, kdyby tento dokument náhodou existoval?
No a článek 4.12 skutečně umožňuje omezit tok dat, jestliže překročím povolený objem přenesených dat . Ale žádný takový limit nebyl ve smlouvě uveden a slovo "obvyklý" je fakt zcestný.
Taky Vás to vytočilo? Já jen čumim. Když před půl rokem přišla bez ohlášení pipina s novou smlouvou, ptám se, proč to? Ona, že je změna na Chello a že o nic nejde. Starou smlouvu v tu chvíli nemám po ruce a kdo by to všechno čet', když to stejně podepíše, vždyť to tak dobře funguje. Teď jsem si to přelouskal a jen zírám na ty špeky. Celý Chello vzniklo jen proto, aby se nenápadně změnili starý smlouvy za tyhle, co jsou fakt o dost nevýhodnější a dokonce dovolujou ten limit zavíst. Je to v tom článku 4.12 jen tak mimochodem a hned za větou o povinnosti poskytovatele, takže když to letmo čteš, tenhle odstavec vynecháš. Jo, právníci jsou pěkně vych....ý. Takže je takový i UPC a jestli mi to fakt uříznou, končím s nima.
Tenhle styl bububu mě fakt nas..l a jestli chtěj o zákazníky přijít, dělaj dobře. Říkal sem si, že maj rozum, když zvednou rychlost, všude kolem nabídek na 1024kb DSL a pod. a teď tohle.
Jsem fakt, zvědavej, co bude a co mi odpověděj na můj mejl. Asi nic, jako vždycky.
Miroslav Šilhavý (23.4.2004 19:52:58)
Ve smlouvě to nehledejte; je to součástí všeobecných obchodních podmínek, které jsou uveřejněny na internetu.
A "pan Spravedlivej?" Mno, řekněme, že existuje jakýsi objem dat, který dostačuje, řekněme, 95% uživatelů; pakliže tuto hranici překročíte řekněme dvojnásobně, chováte se prostě _jinak_. A tento zvyk, to, kolik kdo přenáší, tvoří samo o sobě normu.
Buďte si jist, že až těch 95% uživatelů vývojem posune tu hranici dál, posune se i moment, kdy obdržíte podobný email.
A možná Vás to překvapí, ale podobná omezení a dokonce i přísnější mívají i v zemích "vyspělé" Evropy; za příklad budiž Rakousko, Německo, Holandsko, Velká Británie a další. Projděte si podmínky tamních ISP a hledejte to tam a najdete to; pochopitelně do reklam to nepíšou...
Anonym (23.4.2004 23:33:16)
K jednotlivejm odstavečkům.
Na internetu se dá uveřejnit kdeco, nevím, proč mi to má komplikovat život. Smlouva je právě proto na světě, aby se jí řídily obě strany.
Objem dat, či jiné věci, které postačují většině populace ke štěstí jsou mi volný. Kdyby lidi měli všechny svoje limity nastavený podle průměru, jezdili bysme na kravách a internet by neexistoval.
Možná by mě to překvapilo, kdyby to tak bylo. Chello Classic v Holandsku v ceně 50€/m má upload snelheid 384 Kbps a
download snelheid 2560 Kbps, žádnej limit dat. A u Chello Light (nižší) je limit uveden výslovně, na nějaký finty asi holanďani u jejich Chella tedy moc zvědaví nebudou. Nehledě na to, že to stajně nepadá na váhu, já jsem tady a oni tam, cizí šméčka neomlouvaj ty moje, sakra.
Anonym (24.4.2004 09:16:52)
Máte naprosto pravdu, je to od Chello nehoráznost.
Provideři by se měli zamyslet a když služby nezvládají, raději je nenabízet.
Houmles (24.4.2004 09:29:13)
To by potom zaniklo celé ADSL, protože to je 10x více prohnilé než Chello.
Miroslav Šilhavý (24.4.2004 09:31:45)
;-) myslete si co chcete, ale když někomu nevyhovuje s Vámi obchodovat, nutit ho nemůžete; a pro ISP jste asi nevýhodný zákazník...
Camel (24.4.2004 11:01:13)
Chápu, že se na to jako zaměstnanec nebo majitel webhostingový firmy díváte z opačný strany, ale já nikoho nenutím, jen mě sere ten styl.