Anonym (7.10.2006 00:00:00)
Stačí, abyste v rodině získali alespoň mírný punc znalce počítačů, a nejspíše tím padnete do osidel něčeho, co by se dalo nazvat „prokletí help desku“.
Anonym (7.10.2006 00:00:00)
Stačí, abyste v rodině získali alespoň mírný punc znalce počítačů, a nejspíše tím padnete do osidel něčeho, co by se dalo nazvat „prokletí help desku“.
Anonym (7.10.2006 07:15:53)
"Provozovatel serveru DSL.cz může vyřadit nebo opravit příspěvky, které nemají pro ostatní uživatele žádnou informační hodnotu." provozovatel serveru by mel ze systemu vyradit tento clanek, mimo zmapovani autorova rodinneho zivota neprinasi nic zajimaveho ..
Marek (7.10.2006 09:58:48)
Je to prijemna glosa ... myslim ze neco podobneho rada ctenaru tohoto serveru zna velmi dobre, a je fajn vedet ze v tom nejsou sami.
MiF (7.10.2006 14:46:29)
Náhodou... SUPER článek za života! Proč bejt pořád jenom za suchara a pídit se po informacích?? Jak se říká: člověka tak trochu potěší cizí neštěstí! Nota bene TOHLE neštěstí je globální záležitost a mě osobně potěší, že v tom nejsem sám. Vím to, není to nic nového, ale každopádně za podobný článek autorovi patří dík!
tatab (8.10.2006 00:16:38)
Souhlasim super článe ale nějak mi tu chybí ohlasi i z druhé strany těch co jim radíme
BBTK (8.10.2006 02:09:38)
Tak ohlas z druhe strany tady asi nenajdes, mozna nekdo odpovi, az se te zepta ,jak to ma udelat:). Kolikrat si rikam, jestli toho, co se me na neco pta, taky tak boli ucho z toho telefonu.
Anonym (16.10.2006 23:07:59)
u mě je to podobné...Jsem vyučený zedník,ale o počítače se zajímám už od mládí tj od 8-bitů.dnes mám přítelkyni která studuje VŠ - IT a doma ležím furt u pc,protože ji furt něco nejde a pořád ji musím radit:))Jak to někdo tady už psal,pokud člověk není línej se to naučit tak se to naučí a neobtěžuje druhé.Ale toto záleží jak koho třeba toto odvětví baví.Pokud má doma někdo pc či notebook jen a jen na práci a jinak ho to nebaví,bude žádat o pomoc neustále a může to být třeba manažer.Já to mám jako koníček a myslím,že jsem poradil či spravil pc hodně lidem a někdy je to opravdu otravné,když někdo volá že mu nero dělá obraz do C a né do D a že by to chtěl do toho D že na C nemá místo a abych přijel.
Mark (9.10.2006 10:32:45)
NA to rovnou zapomen.. lide o kterych je tu rec, kterym musis vysvetlovat ze zelena kulata ikonka vedle hodin je to na co maji cvaknout levym tlacitkem mysi (levym od kolecka, pripadne od delici cary :-) ) nejsou tim typem lidi kteri by vubec znali www.dcl.cz, nanejvys tak seznam.cz
bt (11.10.2006 18:53:32)
Je to prima článek, svěží oddychový a ze života. Já bych se ale hlásil i k té druhé straně, občas zažívám obojí. Dávám odpovědi na podobné dotazy, ale jistě vypadám obdobně po svých dotazech na vyšší úrovni znalostí. Ale to je holt životní koloběh. Nikdo neví vše. To neznamená, že se necítím podobně, jako vy!!
. (11.10.2006 17:27:56)
myslím, že převážná většina čtenářů využívá vzdálený přístup (lze-li), ale při vzpomínce na onu dobu se opravdu pobavím :)
Marek (7.10.2006 10:00:50)
Ostatne vzdyt ty to prece cist nemusis kdyz te to nezajima ... driv se rikavalo "na to je skoda papiru" ... ale dnes ? jakou ma cenu tech par kb prostoru na disku ?? prakticky zadnou, takze kdyby si to naslo jen 10 ctenaru ktere to pobavi, stalo to za to :-)
Anonym (7.10.2006 10:34:23)
Nj, ale porad je to zlaty proti "Kukalovejm slintum"
Aleš (7.10.2006 16:10:40)
Ubohý odborníku bez smyslu pro humor. Já s tímto článkem souhlasím, je to ze života a napsáno pro pobavení.
Joska (7.10.2006 09:43:42)
Díky za pobavení...
Anonym (8.10.2006 17:32:06)
no joo.. kdyz to nefunguje tak lidi volaji proc to nefunguje.. a kdyz to funguje, tak volaji proc to funguje.. kolikrat si klepu na celo, demence nezna mezi :D
Thomas (7.10.2006 10:09:21)
Krutá realita technické podpory :-) ... Platí jednoduché pravidlo které říká, že masově používanou věc nikdy nejde udělat tak jednoduše aby zahájení jejího prodeje nepříneslo nezvládnutelný nápor na help desk ... i kdyby se někomu nakrásně podařilo vytvořit počítač, který jen přinesete domů, nemusíte ho nikam zapojovat, všechno si najde sám a ovládání myšlenkama uživatele funguje dokonale a od uživatele by nevyžadovalo žádné znalosti uživatelského rozhraní ... mělo by to za následek jediné, nápor na help desk by byl naprosto stejný jako dřív, jen dotazy by byly ještě debilnější od uživatelů kteří omylem umístili kouzelný počítač do "naplněné vany s vodou", nebo "obrazovkou směrem ke zdi a teď tam nic nevidí" ... zkrátka jak bylo řečeno v článku : NELZE TOMU UNIKNOUT, lidská blbost se přizpůsobí i těm jakýmkoliv nárokům ...
postizeny (7.10.2006 11:45:49)
Upřímnou soustrast... Opravdu upřímnou...
Anonym (7.10.2006 20:33:43)
Víte co je nejlepší? Když na HD pracujete a máte to i doma...opravdu je peklo pracovat 24/7/365
Anonym (8.10.2006 10:18:43)
tak tak, znám to a tyhle otázky mě nerozhodí...akorát je to děsně únavný... ale pokud lidi přiznají hned, že tomu prd rozumí je to jednoduší vysvětlit než když si hrají na profesionály :-)
Anonym (8.10.2006 00:56:36)
Nejhorší na tomto prokletí je, že většinou se něco řeší po telefonu a tak problém, který by vám normálně zabral asi tak pět minut řešíte třeba hodinu jenom proto, že druhá strana hledá tu či onu ikonku:-/ Akorát mě mrzí, že to většina lidí dělá ne proto, že by pro ně byl počítač moc složitý, ale proto, že jsou líní ten problém řešit, jsou líní učit se něco nového. Asi jste už zažili, kdy se něco snažíte vysvětlit a dostane se vám odpovědi "to je mi jedno, akorát mi řekni kam mám kliknout". Přijde mi, že je to pro Čechy dost typické, místo snahy problém řešit, rezignovat a buď čekat, že to vyřeší někdo jiný nebo prostě prohlásit, že to nejde:-( A pak se není čemu divit, že počítačová gramotnost je taková, jaká je a že služby spojené s informačními technologiemi jsou na úrovni banánové republiky uprostřed pralesa...
Anonym (8.10.2006 09:36:41)
Tak tak, mluvíš mi z duše :o). LAMIČKA
Zajda (8.10.2006 22:17:39)
Nemyslim si ze je to pripad jen naseho bananistanu. I v zahranici lze nalezt podobne pripady. U nas je to ale desetkrat tolik. Z vlastni zkusenosti vim ze vek nehraje roli. Spise je to jen o pristupu. Mame tu studujici dalkare kteri jsou naprosto suverenni,zvidavi a je jim treba uz pres padesat. Clovek je jenom natukne a se zbytkem si poradi sami. Pak jsou vylozene mentalne zabrzdeni studenti kterym je rekneme 16 az 18 let a totalne neschopni na cokoliv prijit sami. Ne ze by byli hloupi, ale nejsou ve studiu samostatni. Dle meho nazoru je toto zapricineno vychovou v mladi a nasim zaostalym skolstvim. Studenti nejsou vedeni k samostatnemu studiu ale k biflovani. Neni zajistena provazanost znalosti z jednotlivych predmetu. Je potlacovana prirozena zvidavost. S tou starou generaci uz toho moc neudelame, ale mrzi mne,ze je takto deformovana i generace podstatne mladsi.
Anonym (8.10.2006 23:34:33)
To bych asi nesouhlasil. Ono je to zase o lidech. Znám spoustu profesorů, co učí skvěle i v tom našem strašném školství a znám spoustu profesorů, co si usnadňují práci tím, že jenom čtou látku z učebnice. Jistě, školství potřebuje reformu, ale spíš finanční. Ovšem, dokud budou učit lidi, co vlastně nechtějí učit, tak každá reforma je zbytečná.
Anonym (9.10.2006 09:05:59)
A lidi jsou zase jenom o financich a hodnoticim systemu. Dejte jim dobry plat a podminky a oni prijdou sami. A to cele je o skolstvi:)))
Xspy (9.10.2006 13:25:13)
Tohle je stále dokola stát další bakšiš neupustí a já na spravedlivé ohodnocení profesorů nemám :)
Anonym (11.10.2006 01:09:50)
s tím řešením po telefonu souhlasím a nejhorší je že to člověk musí vysvětlovat fakt jak pro tupce a dialogy doslovně(který kolikrát doslovně ani neznám páč při tom používám mozek a vidím co to asi bude) tak se to většinou snažím řešit tím že mám napsanej postup jak nainstalovat a rozchodit a vnc a ja to udělám na dálku:Dale pro některý nainstalovat vnc podle návodu je stejně nadlidská věc:D
Anonym (8.10.2006 18:28:08)
ano citim se jako helpdesk a nejhorsi je ze kdyz si vypnu ICQ tak pak votravujou telefonem a kdyz si vypnu telefon tak sou schopny i prijit osobne se vyptavat co a jak.. omg
Zajda (8.10.2006 22:00:40)
Uprimny souschlast. Delal jsem kdysi takovy helpdesk o prazdninach za kolegy kteri meli dovolenou. Uprimne chapu lidi co tomu nerozumi(kazdy dela to co nejlepe umi ne?), ale je rozdil hovorit s inteligentnim clovekem ktery je do problemu schopen vlozit svou logickou invenci a je rozdil hovorit s clovekem ktery ma iq houpajiciho kone. V osobnim zivote je to jeste horsi. Pokud clovek chce zustat v psychicke pohode, tak by nemel delat pro rodinne prislusniky,kamarady a zname. Proto pokud je vikend nebo dovolena a ja nejsem smluvne vazan pohotovosti tak prichozi hovory smeruji do schranky. V pracovni dobe se neustale necim zamestnavat aby kolegove nahodou nechteli s necim doma pomoci. Mezi znamymi se najde spoustu lidi se specifickymi poruchami jejich pocitacovych milacku. Mezi nimi figuruje zejmena znamy muj likvidator zdroju a pevnych disku. Clovek ktery uz zlikvidoval 5 pocitacovych zdroju a 7 pevnych disku.
Nargon (11.10.2006 22:12:16)
Jen jedna takova drobnost. Lide na helpdesku casto vedi prdlajs. A vy jste zadany, protoze tomu rozumite a umite poradit.
Anonym (15.10.2006 20:11:24)
Někdy se cítím i jako