V roce 2014 Vodafone začal zákazníkům automaticky obnovovat data za poplatek bez jejich souhlasu. Podle Českého telekomunikačního úřadu se jednalo o nezákonnou obchodní praktiku. Zákazníci mohou poplatky vymáhat zpět.
V září roku 2014 společnost Vodafone změnila podmínky ohledně plateb za mobilní internet. Zákazníkům, kteří vyčerpali svůj základní objem dat, účtovala automaticky poplatky za jejich obnovení, aniž by s tím předem souhlasili.
Právní poradce dTestu Miloš Borovička tehdy vyúčtování reklamoval. Jelikož mu ovšem operátor nevyhověl, obrátil se s námitkou na Český telekomunikační úřad. Ten na konci července letošního roku označil jednání Vodafone za agresivní a protizákonné.
Ustanovení § 1817 občanského zákoníku zakazuje, aby jakýkoliv podnikatel požadoval platbu, se kterou spotřebitel nedal předchozí výslovný souhlas. Vodafone dostal za nezákonné jednání pokutu ve výši jeden milion korun.
Zákazníci mají možnost vymáhat od operátora poplatky za internet, které kvůli nezákonné změně účtování uhradili. Platba za službu, kterou si spotřebitel neobjednal, je bezdůvodným obohacením operátora. Zákazník ji tudíž může vymáhat od operátora zpět, dokud není promlčená.
25. 8. 2016
Autor: Redakce DSL.cz
V dubnu rychlosti internetu opět kolísaly. Podívejte se na nejnovější statistiky i na to, jak si vedl váš poskytovatel.
V březnu rychlosti všech typů připojení kolísaly. Podívejte se, jak si vedl váš typ internetu a váš poskytovatel.
V únoru rostly rychlosti všech typů připojení. Podívejte se, jestli si polepšil i váš poskytovatel internetu.
Od května 2025 zdražují poplatky za televizi a rádio. Nově budou platit i domácnosti s mobily a tablety schopnými...
T-Mobile rozdává předplatné umělé inteligence Perplexity Pro na rok zdarma. Aktivovat si ho mohou všichni zákazníci...
Italská vláda přešla do druhé fáze přípravy vlastní satelitní konstelace. Síť více než 100 družic bude sloužit pro...