V roce 2014 Vodafone začal zákazníkům automaticky obnovovat data za poplatek bez jejich souhlasu. Podle Českého telekomunikačního úřadu se jednalo o nezákonnou obchodní praktiku. Zákazníci mohou poplatky vymáhat zpět.
V září roku 2014 společnost Vodafone změnila podmínky ohledně plateb za mobilní internet. Zákazníkům, kteří vyčerpali svůj základní objem dat, účtovala automaticky poplatky za jejich obnovení, aniž by s tím předem souhlasili.
Právní poradce dTestu Miloš Borovička tehdy vyúčtování reklamoval. Jelikož mu ovšem operátor nevyhověl, obrátil se s námitkou na Český telekomunikační úřad. Ten na konci července letošního roku označil jednání Vodafone za agresivní a protizákonné.
Ustanovení § 1817 občanského zákoníku zakazuje, aby jakýkoliv podnikatel požadoval platbu, se kterou spotřebitel nedal předchozí výslovný souhlas. Vodafone dostal za nezákonné jednání pokutu ve výši jeden milion korun.
Zákazníci mají možnost vymáhat od operátora poplatky za internet, které kvůli nezákonné změně účtování uhradili. Platba za službu, kterou si spotřebitel neobjednal, je bezdůvodným obohacením operátora. Zákazník ji tudíž může vymáhat od operátora zpět, dokud není promlčená.
25. 8. 2016
Autor: Redakce DSL.cz
V únoru rostly rychlosti všech typů připojení. Podívejte se, jestli si polepšil i váš poskytovatel internetu.
V lednu rychlosti internetu opět klesaly. Hodnoty rostly pouze u DSL připojení. Podívejte se, jak si minulý měsíc...
Vodafone spouští valentýnskou akci. V rámci služby MultiSIM si můžete pořídit dva tarify za zvýhodněnou cenu...
Oneplay od 10. března nahradí O2 TV a Voyo. Co se pro vás s přechodem na novou aplikaci změní? A na co byste si měli...
Oneplay od 10. března nahradí končící O2 TV a Voyo. Nabídne přitom čtyři různé balíčky – co v nich najdete a kolik...
O2 a TV Nova společně 25. února představí službu Oneplay, která umožní streamování televizních kanálů Novy a obsahu...