Český telekomunikační úřad za první čtvrtletí roku 2019 evidoval 508 stížností. Většina z nich se zabývala nekalými nebo agresivními obchodními praktikami poskytovatelů služeb. Jaké konkrétní problémy řešil úřad nejčastěji?
Z celkového počtu 508 stížností se 398 z nich řešilo podle zákona o elektronických komunikacích. 26 stížností ČTÚ postoupil příslušnému úřadu a u 84 z nich se nezjistilo porušení zákona.
Nejčastěji si lidé stěžovali na účastnické smlouvy a vyúčtování. 136 námitek se týkalo smluv a 109 vyúčtování.
Český telekomunikační úřad v tomto období zároveň evidoval 1313 dotazů na činnost telekomunikačních společností. V tabulce níže se můžete podívat na přehled všech dotazů a stížností proti postupu některých poskytovatelů služeb.
Společnost | Počet stížností a dotazů | Počet stížností a dotazů / počet poskytnutých služeb | Počet stížností a dotazů / celkový počet stížností a dotazů |
---|---|---|---|
O2 | 325 | 0,057 % | 17,8 % |
T-Mobile | 183 | 0,032 % | 10 % |
Vodafone | 128 | 0,036 % | 7 % |
UPC | 34 | 0,031 % | 1,9 % |
Nordic Telecom | 2 | 0, 042 % | 0,1 % |
Velmi často bylo předmětem automatické prodlužování smlouvy. S tím měli zákazníci nejčastěji problém u Vodafone. Vodafone sice své klienty upozorní na blížící se konec smlouvy, ale pokud nezíská souhlas na prodloužení, ze zákona automaticky smlouvu převede do režimu na dobu neurčitou.
V takovém případě mají zákazníci právo na bezsankční ukončení smlouvy ve standardní výpovědní lhůtě. A právě v takovém případě se u Vodafonu mnozí z nich setkali s neochotou a podali námitku proti vyřízení reklamace u ČTÚ.
Dalším problémem bylo i propadnutí nespotřebovaného kreditu u předplacených karet. Kodex elektronických komunikací nijak neupravuje dobu platnosti kreditu, ale stanovuje poskytovateli povinnost vrátit klientovi zůstatek, pokud se rozhodne pro přenos čísla.
Tento Kodex byl nově přijat na úrovni EU, ale zatím není transponován do české legislativy. Dá se ale očekávat, že vyřeší některé spory ohledně platnosti kreditu.
Některým zákazníkům zase byly aktivovány nevyžádané služby nebo zřízeny jiné služby než ty, které si objednali po telefonu.
V tomto případě ČTÚ doporučuje, abyste se vyhnuli vyjádřením, která mohou být pokládána za souhlas a i když o službu máte zájem, raději novou smlouvu uzavřete na pobočce.
V grafu níže si můžete prohlédnout, na co si účastníci stěžovali nejčastěji a jak se vyvíjel počet stížností za poslední rok.
Neplatíte příliš vysoký účet za internet? Prověřte si, jestli na vaší adrese není levnější varianta nebo rychlejší technologie:
Zadejte ulici, číslo popisné, obec a použijte našeptávač.
Máte na mysli nějakou z následujících adres?
Chci s ověřením dostupnosti pomoci od operátora.
Zanechte nám platný kontakt a operátor Vás bude kontaktovat.
6. 6. 2019
Autor: Redakce DSL.cz
mobilní telefonpevný internettelekomunikaceVodafone
Britský deník Guardian oznámil, že již nebude přispívat na platformu X. Stejně jako mnohým dalším britským...
Australská vláda oznámila, že plánuje zakázat používání sociálních sítí uživatelům mladším 16 let. Chce omezit...
Francouzské vydavatelské domy podaly žalobu na platformu X. Viní ji z neoprávněného využívání jejich obsahu bez...
Ruský soud uložil společnosti Google pokutu dva a půl sextilionů rublů – dvojka následovaná 36 nulami – za omezování...
T-Mobile si letos pro své zákazníky přichystal celou řadu vánočních dárků. Od tradičních telefonů a sluchátek za 1...
Skupina Nova se rozhodla, že omezí spolupráci s operátory Vodafone a T-Mobile. Platforma Voyo už od února nebude...