Více než sto společností se zapojilo do bojkotu Facebooku. Zastavily své reklamy na sociální síti, dokud z ní nevymizí nenávistné projevy.
Facebook přichází o miliardy dolarů. Agentura Bloomberg napočítala kvůli zastavení reklam od více než 100 firem ztráty konkrétně 7,2 miliardy (167 miliard korun).
Pokud bude bojkot pokračovat, částka se ještě výrazně zvýší. A to pro sociální síť může být fatální, jelikož její hlavní příjem plyne z reklam.
Mark Zuckerberg proto již na konci minulého týdne uvedl, že chce přísněji moderovat všechny zveřejněné příspěvky a upozorňovat uživatele na problematické příspěvky.
Reklamu z Facebooku stáhly firmy jako Pepsi, Ben & Jerry’s, The North Face nebo Verizon. Unilever a Starbucks šli ještě dál a inzerci pozastavili rovnou na všech sociálních sítích.
K bojkotu je vyzvaly americké skupiny bojující lidská práva, které vytvořili společnou iniciativu Stop Hate for Profit, v překladu Zastavme nenávist pro zisk.
Podle nich je právě Facebook jedním z hlavních zdrojů nenávistných projevů, fake news a obtěžování.
1. 7. 2020
Autor: Redakce DSL.cz
aplikacedigitální televizemultimedia
Platforma X mění pravidla pro blokování uživatelů. Nově lidé uvidí vaše veřejné příspěvky i poté, co si je zablokujete.
Společnost ByteDance propustila z TikToku člověka, který podle ní „zlomyslně zasahoval“ do tréninku modelů umělé...
Platforma YouTube opět testuje levnější předplatné Premium Lite. Předplatitelé nebudou mít přístup k některým...
Ruský soud uložil společnosti Google pokutu dva a půl sextilionů rublů – dvojka následovaná 36 nulami – za omezování...
V září se rychlost Wi-Fi internetu opět propadla. Podívejte se, jak si vedl váš poskytovatel a ve kterém regionu...
Evropská unie vyzvala Temu, aby poskytla více informací o svém podnikání. Úřady mají podezření, že nedělá platforma...