Více než sto společností se zapojilo do bojkotu Facebooku. Zastavily své reklamy na sociální síti, dokud z ní nevymizí nenávistné projevy.
Facebook přichází o miliardy dolarů. Agentura Bloomberg napočítala kvůli zastavení reklam od více než 100 firem ztráty konkrétně 7,2 miliardy (167 miliard korun).
Pokud bude bojkot pokračovat, částka se ještě výrazně zvýší. A to pro sociální síť může být fatální, jelikož její hlavní příjem plyne z reklam.
Mark Zuckerberg proto již na konci minulého týdne uvedl, že chce přísněji moderovat všechny zveřejněné příspěvky a upozorňovat uživatele na problematické příspěvky.
Reklamu z Facebooku stáhly firmy jako Pepsi, Ben & Jerry’s, The North Face nebo Verizon. Unilever a Starbucks šli ještě dál a inzerci pozastavili rovnou na všech sociálních sítích.
K bojkotu je vyzvaly americké skupiny bojující lidská práva, které vytvořili společnou iniciativu Stop Hate for Profit, v překladu Zastavme nenávist pro zisk.
Podle nich je právě Facebook jedním z hlavních zdrojů nenávistných projevů, fake news a obtěžování.
1. 7. 2020
Autor: Redakce DSL.cz
aplikacedigitální televizemultimedia
Britský deník Guardian oznámil, že již nebude přispívat na platformu X. Stejně jako mnohým dalším britským...
Australská vláda oznámila, že plánuje zakázat používání sociálních sítí uživatelům mladším 16 let. Chce omezit...
Boxerský zápas mezi Jakem Paulem a Mikem Tysonem sledovalo na Netflixu 60 milionů domácností. Podle platformy šlo o...
Ruský soud uložil společnosti Google pokutu dva a půl sextilionů rublů – dvojka následovaná 36 nulami – za omezování...
T-Mobile si letos pro své zákazníky přichystal celou řadu vánočních dárků. Od tradičních telefonů a sluchátek za 1...
Skupina Nova se rozhodla, že omezí spolupráci s operátory Vodafone a T-Mobile. Platforma Voyo už od února nebude...