Více než sto společností se zapojilo do bojkotu Facebooku. Zastavily své reklamy na sociální síti, dokud z ní nevymizí nenávistné projevy.
Facebook přichází o miliardy dolarů. Agentura Bloomberg napočítala kvůli zastavení reklam od více než 100 firem ztráty konkrétně 7,2 miliardy (167 miliard korun).
Pokud bude bojkot pokračovat, částka se ještě výrazně zvýší. A to pro sociální síť může být fatální, jelikož její hlavní příjem plyne z reklam.
Mark Zuckerberg proto již na konci minulého týdne uvedl, že chce přísněji moderovat všechny zveřejněné příspěvky a upozorňovat uživatele na problematické příspěvky.
Reklamu z Facebooku stáhly firmy jako Pepsi, Ben & Jerry’s, The North Face nebo Verizon. Unilever a Starbucks šli ještě dál a inzerci pozastavili rovnou na všech sociálních sítích.
K bojkotu je vyzvaly americké skupiny bojující lidská práva, které vytvořili společnou iniciativu Stop Hate for Profit, v překladu Zastavme nenávist pro zisk.
Podle nich je právě Facebook jedním z hlavních zdrojů nenávistných projevů, fake news a obtěžování.
1. 7. 2020
Autor: Redakce DSL.cz
aplikacedigitální televizemultimedia
TikTok představil novou sociální síť TikTok Notes. Aplikace je určena ke sdílení fotek a textového obsahu a má přímo...
Nizozemská vláda uvedla, že možná přestane používat Facebook. Doporučil ji to místní regulátor kvůli možnému...
Florida přijala nový zákon omezující působení mladistvých na sociálních sítích. Děti ve věku do 14 let mají...
Seznam.cz testují nové předplatné. V placené verzi přestane využívat vaše data k cílení reklamy. Reklamu ale na...
Revolut, známý spíše pro své finanční služby, představil vlastní eSIM. Zákazníkům nabídne cenově výhodné datové...
Rychlost u většiny technologií v březnu klesla. Podívejte se, jak si vedl váš poskytovatel a u kterého providera...