Více než sto společností se zapojilo do bojkotu Facebooku. Zastavily své reklamy na sociální síti, dokud z ní nevymizí nenávistné projevy.
Facebook přichází o miliardy dolarů. Agentura Bloomberg napočítala kvůli zastavení reklam od více než 100 firem ztráty konkrétně 7,2 miliardy (167 miliard korun).
Pokud bude bojkot pokračovat, částka se ještě výrazně zvýší. A to pro sociální síť může být fatální, jelikož její hlavní příjem plyne z reklam.
Mark Zuckerberg proto již na konci minulého týdne uvedl, že chce přísněji moderovat všechny zveřejněné příspěvky a upozorňovat uživatele na problematické příspěvky.
Reklamu z Facebooku stáhly firmy jako Pepsi, Ben & Jerry’s, The North Face nebo Verizon. Unilever a Starbucks šli ještě dál a inzerci pozastavili rovnou na všech sociálních sítích.
K bojkotu je vyzvaly americké skupiny bojující lidská práva, které vytvořili společnou iniciativu Stop Hate for Profit, v překladu Zastavme nenávist pro zisk.
Podle nich je právě Facebook jedním z hlavních zdrojů nenávistných projevů, fake news a obtěžování.
1. 7. 2020
Autor: Redakce DSL.cz
aplikacedigitální televizemultimedia
Od května 2025 zdražují poplatky za televizi a rádio. Nově budou platit i domácnosti s mobily a tablety schopnými...
Čínské e-shopy Temu a Shein výrazně snižují výdaje na digitální reklamu v USA. Důvodem jsou nová cla na levné...
Meta přináší nové funkce pro bezpečnost mladistvých na Facebooku a Messengeru. Reaguje tak na kritiku ohledně...
T-Mobile nově nabízí Netflix jako součást vybraných tarifů. Sepsali jsme pro vás všechny důležité informace, které k...
O2 v březnu představilo novou platformu Oneplay. Nyní aktualizoval svou Magenta TV i T-Mobile. Obě služby jsme pro...
V březnu rychlosti všech typů připojení kolísaly. Podívejte se, jak si vedl váš typ internetu a váš poskytovatel.