Polské ministerstvo digitalizace prosazuje novou daň pro velké technologické firmy. USA ovšem hrozí, že pokud země daň zavede, americká vláda zareaguje protiopatřeními.
Polsko uvažuje o zavedení digitální daně, která by se vztahovala na nadnárodní technologické společnosti. Podle ministra digitalizace Krzysztofa Gawkowského už podobné řešení funguje v řadě dalších států, například ve Francii či Velké Británii. Finance získané z této daně by navíc mohly podpořit místní technologický sektor, start-upy a lokální firmy.
V ostatních evropských zemích daně většinou dopadají na reklamní platformy velkých firem. Reagují především na přesun reklamy z tradičních médií na sociální sítě a mají podpořit lokální vydavatele. V Polsku se nyní mluví především o zdanění reklamních platforem Google Ads a Meta.
Podle zástupců nadace Digital Poland je podobná praxe zaváděna i v dalších státech mimo Evropu, například v Austrálii nebo Indii. Většinou jde o 2-3%, ale některé země, jako Maďarsko, zavedly vyšší procento.
Ministerstvo financí ovšem uvedlo, že momentálně nepracuje na žádných návrzích ohledně zdanění digitálních služeb. Připomnělo zároveň, že za daňovou politiku je zodpovědný výhradně ministr financí. I přes toto vyjádření na možnou digitální daň reagoval i americký diplomat Thomas Rose, který pohrozil protiopatřeními ze strany americké vlády.
Pokud máte doma pomalý internet, prověřte, jestli na vaší adrese není rychlejší technologie nebo levnější varianta:
Zadejte ulici, číslo popisné, obec a použijte našeptávač.
Máte na mysli nějakou z následujících adres?
Chci s ověřením dostupnosti pomoci od operátora.
Zanechte nám platný kontakt a operátor Vás bude kontaktovat.
22. 3. 2025
Autor: Redakce DSL.cz
T-Mobile nově nabízí Netflix v rámci své nabídky Magenta TV a mobilních tarifů. Platforma je v ceně nejvyšších...
Projekt World Network jedná se společností Visa o zavedení platebních karet do stablecoinové peněženky. Uživatelé by...
SLPV nově může hájit vydavatele tištěných médií vůči platformám a dalším uživatelům jejich obsahu. Mediální firmy...
Oneplay od 10. března nahradí O2 TV a Voyo. Co se pro vás s přechodem na novou aplikaci změní? A na co byste si měli...
Oneplay od 10. března nahradí končící O2 TV a Voyo. Nabídne přitom čtyři různé balíčky – co v nich najdete a kolik...
Oneplay nabídne bohatý výběr filmů, seriálů, sportovních přenosů i televizních kanálů. Pro některé uživatele je to...