ČTÚ zakázal O2 naúčtovat si úhradu smluvní pokuty za nedodržení minimálního měsíčního plnění. Pro nezaplacení faktur totiž odpojil zákazníka a tím učinil závazek zákazníka nesplnitelným.
Smlouva hovořila tak, že zákazník musí překročit cenu 4 000 Kč využíváním hlasových a datových služeb. Když pak přestal platit, O2 ho prostě odpojilo a smluvní vztah ukončilo. Přerušením poskytování služeb se octl zákazník v situaci, kdy nemůže ani kdyby chtěl na hranici minimálního měsíčního plnění dosáhnout. Přesto po něm O2 požadovalo pokutu ve výši 11 467 Kč.
Podle zákona rozhodl ČTÚ tak, že zákazník musí zaplatit měsíční plnění i smluvní pokutu, ale O2 mu musí umožnit využívat tyto služby. Zároveň však ale O2 odpojením neumožnil splnění smluvního závazku, proto pokutu za toto období zákazníci platit nemusí.
20. 7. 2017
Autor: Redakce DSL.cz
4GADSLLTEmobilní telefonO2pevný internet
Rychlosti internetu v říjnu po delší době převážně rostly. Podívejte se, u kterého providera jsme tentokrát...
O2 dokončilo hlavní etapu modernizace mobilní sítě. Díky tomu je 5G dostupné pro téměř 10,5 milionu lidí, tedy 96 %...
O2 se v rámci letošní vánoční kampaně zaměřilo na 5G telefony. Rozdává tak slevy na nejmodernější smartphony i...
Ruský soud uložil společnosti Google pokutu dva a půl sextilionů rublů – dvojka následovaná 36 nulami – za omezování...
T-Mobile si letos pro své zákazníky přichystal celou řadu vánočních dárků. Od tradičních telefonů a sluchátek za 1...
Evropská unie vyzvala Temu, aby poskytla více informací o svém podnikání. Úřady mají podezření, že nedělá platforma...