ČTÚ zakázal O2 naúčtovat si úhradu smluvní pokuty za nedodržení minimálního měsíčního plnění. Pro nezaplacení faktur totiž odpojil zákazníka a tím učinil závazek zákazníka nesplnitelným.
Smlouva hovořila tak, že zákazník musí překročit cenu 4 000 Kč využíváním hlasových a datových služeb. Když pak přestal platit, O2 ho prostě odpojilo a smluvní vztah ukončilo. Přerušením poskytování služeb se octl zákazník v situaci, kdy nemůže ani kdyby chtěl na hranici minimálního měsíčního plnění dosáhnout. Přesto po něm O2 požadovalo pokutu ve výši 11 467 Kč.
Podle zákona rozhodl ČTÚ tak, že zákazník musí zaplatit měsíční plnění i smluvní pokutu, ale O2 mu musí umožnit využívat tyto služby. Zároveň však ale O2 odpojením neumožnil splnění smluvního závazku, proto pokutu za toto období zákazníci platit nemusí.
20. 7. 2017
Autor: Redakce DSL.cz
4GADSLLTEmobilní telefonO2pevný internet
V březnu rychlost Wi-Fi internetu zůstala na únorové úrovni. Podívejte se, jak si vedl váš provider a ve kterém...
Kyberútoky na Android stále neutichají. Podvodníci nově vydávají škodlivé kódy za Spotify Premium a přes falešnou...
Oblíbená aplikace Mapy.cz se vydává za hranice. Nově se mění na Mapy.com, což symbolizuje její ambice stát se...
Od května 2025 zdražují poplatky za televizi a rádio. Nově budou platit i domácnosti s mobily a tablety schopnými...
V březnu rychlost Wi-Fi internetu zůstala na únorové úrovni. Podívejte se, jak si vedl váš provider a ve kterém...
T-Mobile rozdává předplatné umělé inteligence Perplexity Pro na rok zdarma. Aktivovat si ho mohou všichni zákazníci...