Říkají vám něco slova LinkedIn, Instagram, Snapchat nebo Twitter? Nebo jedete na vlně Facebooku a žádnou jinou sociální síť již nepotřebujete?
Obliba sociálních sítí již několik let roste závratnou rychlostí a útočí na nás ze všech stran. Společnosti, jednotlivci, instituce i známé osobnosti využívají tento prostor ke sdílení svých zálib, každodenních momentů či svých názorů a myšlenek. Abyste i vy mohli být součástí tohoto světa, stačí si jen pořídit chytrý telefon, tablet, notebook nebo počítač a mít připojení k internetu. Pojďme si nyní některé méně známé představit a připomenout si ty, které se již staly neoddělitelnou součástí našeho každodenního života. Vybrat si můžeme z řady různě zaměřených sociálních sítí.
Není třeba snad ani obsáhle představovat. Založen v roce 2004 pro studenty Harvard University a od roku 2006 zpřístupněn pro širší veřejnost. Od té doby prošel řadou inovací a změn, od vzhledu profilu, hlavní stránky, či chatu až po změny ve všeobecných podmínkách, které často vyvolávaly bouřlivé reakce uživatelů, se stal nejpopulárnější sociální sítí na světě. Má přes miliardu aktivních uživatelů a byl přeložen do více jak devadesáti jazyků. Dají se zde sdílet fotografie, videa, vytvářet pozvánky na různé akce a události, statusy, sdílet linky nebo komunikovat s přáteli přes messanger. Dále je možné posílat virtuální dárky s osobním vzkazem (za poplatek $1), využít k prodeji či nákupu Bazar, anebo prostřednictvím funkcí POKE a LIKE na sebe upozornit své přátelé a dát jim vědět, že se vám něco líbí. A mnoho dalšího.
Je mobilní aplikace, která umožňuje svým uživatelům pořizovat a sdílet fotografie a krátká, maximálně 3-15ti vteřinová videa, která je možné dále sdílet na dalších sociálních platformách jako je např. Facebook, Tumblr, Twitter nebo Flickr. V aplikaci je možné fotografie upravovat za pomoci různých filtrů, efektů a dalších nástrojů. Ve světě se těší velké oblibě. Má více jak 400 mil. uživatelů a byl přeložen do 27 světových jazyků.
Je sociální síť, která umožňuje uživatelům posílat a číst krátké, maximálně 140 znaků dlouhé zprávy, které se nazývají "tweety". Jako registrovaní uživatelé můžete tweetovat o čemkoli, přidávat fotografie a videa. Byl přeložen do více jak 35ti světových jazyků a se svými více jak 316ti miliony aktivních uživatelů se řadí mezi nejoblíbenější sociální sítě na světě.
Je webová stránka, na které naleznete návody, informace a inspirace ke všem svým koníčkům, zájmům a zálibám ze všech různých oblastí. Ve svém profilu si zvolíte obsah, který vás nejvíce zajímá a který se vám bude zobrazovat na vaší hlavní nástěnce „pinboardu“. Kliknutím na jednotlivé piny budete přesměrováni dále na originální stránky nebo blogy, ze kterých získáte další, podrobnější informace. Jednotlivé piny si můžete označovat jako oblíbené nebo můžete přidávat své vlastní.
Jedná se o největší profesní sociální síť na světě. Slouží k propojení více jak 300 milionů uživatelů nejrůznějších profesí. V České republice se stává stále více populární. Uživatelé zde mohou zveřejnit svůj profesní životopis, vzájemně si dávat reference anebo také označovat vlastnosti, ve kterých daný uživatel vyniká. Zároveň slouží k hledání a nabídce zaměstnání.
Je mobilní aplikace určená k rychlé a zábavné mobilní komunikaci. Uživatelé mohou udělat fotografii, nahrát video a přidat krátký text a vše poslat dalšímu uživateli-příjemci. Uživatelé nastaví časový limit (rozsah mezi 1 – 10 vteřinami), po který je možné si daný obsah prohlížet, poté se má daný obsah vymazat. Pokud si příjemce nevytvoří screenshot. Tato aplikace není v naší zemi až tak rozšířená a oblíbená jako v jiných státech Evropy a v USA.
Je hned po Facebooku nejrozšířenější a nejpopulárnější virtuální prostor na internetu. Tato stránka slouží uživatelům k nahrávání, prohlížení a sdílení videí. Zahrnuje videoklipy, televizní klipy, hudební videa a jiný obsah, jako je video blogování (vlogging), krátká originální videa, a vzdělávací videa. Jednotlivá videa se dají komentovat nebo hodnotit, zda se líbí či nelíbí. Většina obsahu na YouTube byla nahrána jednotlivci, kteří si vytvoří svůj vlastní kanál, na který posléze umisťují videa všemožného obsahu. Avšak velké mediální korporace a další organizace nezůstávají pozadu.
Je sociální síť umožňující uživatelům posílat multimediální a jiný obsah na zkrácené formě blogu. Opět slouží ke sdílení fotografií, videí, citací, textů atd. Uživatelé mohou sledovat blogy ostatních uživatelů. Vaše příspěvky nebo vámi sledované blogy a jejich obsah se ukládá na dashboard – hlavní nástěnku. Profil se může nastavit jako soukromý nebo veřejný. V České republice si tato sociální síť zatím moc příznivců nenašla.
17. 10. 2015
Autor: Redakce DSL.cz
mobilní aplikacemultimediaostatní
Boxerský zápas mezi Jakem Paulem a Mikem Tysonem sledovalo na Netflixu 60 milionů domácností. Podle platformy šlo o...
Platforma X mění pravidla pro blokování uživatelů. Nově lidé uvidí vaše veřejné příspěvky i poté, co si je zablokujete.
Platforma YouTube opět testuje levnější předplatné Premium Lite. Předplatitelé nebudou mít přístup k některým...
Ruský soud uložil společnosti Google pokutu dva a půl sextilionů rublů – dvojka následovaná 36 nulami – za omezování...
T-Mobile si letos pro své zákazníky přichystal celou řadu vánočních dárků. Od tradičních telefonů a sluchátek za 1...
Skupina Nova se rozhodla, že omezí spolupráci s operátory Vodafone a T-Mobile. Platforma Voyo už od února nebude...