Google podepsal dohodu s 6 francouzskými novinami, podle které platit poplatky za zobrazení části textů z jejich zpráv. Podobnou dohodu uzavřel již dříve v Německu.
Google podepsal dohodu o autorských právech s 6 francouzskými novinami, včetně deníků Le Monde, Le Figaro, Courrier International, L'Obs, Libération a L’Express.
Stalo se tak po měsících vyjednávání s místními zpravodajskými agenturami a vydavateli. Ti žádali zavedení poplatků za zobrazení výňatků z jejich zpráv na základě upravených pravidel Evropské unie o autorských právech.
Internetový gigant byl nejprve proti a argumentoval tím, že díky zobrazování jejich obsahu ve vyhledávání mají noviny mnohem větší návštěvnost.
Poté, co soud nařídil zahájit rozhovory s francouzskými vydavateli, se nakonec podařilo dohodu uzavřít. K odměňování vydavatelů bude docházet přes nástroj Google News Showcase. Právě ten stojí i za dohodou v Německu.
Jednání s dalšími celostátními a regionálními novinami a časopisy ve Francii stále probíhá. Dohoda s lobbistickou skupinou tištěných médií by měla být uzavřena do konce roku.
Listy jako Elle, Marianne, Verison Fémina nebo Télé 7 Jours ale dohodu nepodepíší. Podle českého podnikatele Daniela Křetínského, který vlastní mediální skupinu CMI France, jsou totiž její podmínky nespravedlivé.
Vaše osobní údaje zpracováváme v souladu s GDPR
4. 12. 2020
Autor: Redakce DSL.cz
aplikacemultimediatelekomunikace
Nizozemská vláda uvedla, že možná přestane používat Facebook. Doporučil ji to místní regulátor kvůli možnému...
Italská vláda jedná o návrhu zákona, podle kterého by za trestné činy spojené s AI nástroji hrozily mnohem přísnější...
Avast dostal od českého Úřadu pro ochranu osobních údajů pokutu ve výši 351 milionů korun Důvodem je neoprávněné...
Společnost Warner Bros Discovery oznámila, že v Evropě spustí novou platformu Max 21. května. To se týká i Česka a...
Revolut, známý spíše pro své finanční služby, představil vlastní eSIM. Zákazníkům nabídne cenově výhodné datové...
Seznam.cz testují nové předplatné. V placené verzi přestane využívat vaše data k cílení reklamy. Reklamu ale na...