Australský parlament schválil zákon, podle kterého musí společnosti Google a Facebook platit místním médiím za využívání jejich obsahu.
V posledních týdnech se v médiích často objevovaly zprávy o novém australském zákonu, podle kterého musí technologičtí giganti jako Google a Facebook platit mediálním společnostem za využívání jejich obsahu.
Podle agentury Reuters vznikl zákon poté, co regulační úřady celou věc důkladně zanalyzovaly. Veřejné konzultace navíc trvaly dlouhé 3 roky.
A ve čtvrtek tento zákon schválil parlament. Podle Joshe Frydenberga, ministra financí, a Paula Fletchera, ministra pro komunikační prostředky, bude předpis po roce platnosti přezkoumán.
Zákon je podle nich důležitým krokem, který zajistí spravedlivé odměny pro mediální společnosti a zároveň dopomůže k tomu, aby žurnalistika nadále sloužila veřejnému zájmu.
Austrálie se tak stane první zemí, ve které vládní arbitr stanoví, jakou sazbu budou technologické firmy platit mediálním společnostem. K tomu ovšem přistoupí pouze v případě, že vyjednávání mezi oběma stranami skončí neúspěšně.
Facebook v reakci na tento zákon už minulý týden zablokoval sdílení a prohlížení zpravodajského obsahu na sociální síti. Google dokonce ještě před pár týdny hrozil zablokováním svého prohlížeče. Obě společnosti ale nakonec australské vládě ustoupily.
Vaše osobní údaje zpracováváme v souladu s GDPR
26. 2. 2021
Autor: Redakce DSL.cz
T-Mobile si letos pro své zákazníky přichystal celou řadu vánočních dárků. Od tradičních telefonů a sluchátek za 1...
Vodafone odhalil vánoční dárky, které si letos přichystal pro majitele předplacených karet. Je mezi nimi limitovaná...
Intel vyhrál dlouhou právní bitvu v EU kvůli pokutě za porušení hospodářské soutěže. Výrobce čipů zpochybnil, že by...
Rychlosti internetu v září opět kolísaly. Podívejte se, u kterého providera jsme naměřili nejnižší hodnoty a která...
Ruský soud uložil společnosti Google pokutu dva a půl sextilionů rublů – dvojka následovaná 36 nulami – za omezování...
V září se rychlost Wi-Fi internetu opět propadla. Podívejte se, jak si vedl váš poskytovatel a ve kterém regionu...