Evropská komise se začala zabývat plánem Googlu na převzetí výrobce chytrých náramků a hodinek Fitbit. Transakce by totiž mohla ještě více upevnit pozici Googlu na trhu.
Google plánuje koupit Fitbit za 2,1 miliardy dolarů (47 miliard korun). Dohodu o převzetí zveřejnil už loni v listopadu a chce tak konkurovat firmám jako Apple a Google.
Touto transakcí ale zároveň získá data, která může využít pro personalizovanou reklamu. Podle Evropské komise by tento krok mohl narušit hospodářskou soutěž.
Americký gigant sice slíbil, že data z Fitbitu nebude pro reklamu využívat, ale podle Margrethe Vestager, komisařky pro hospodářskou soutěž, je slib nedostatečný.
Organizace na ochranu soukromí a spotřebitelů se také obávají, že bude narušeno soukromí uživatelů a zároveň dojde k porušení antimonopolních zákonů. Vyzvaly proto úřady, aby dohodu zastavily.
Evropská komise již zahájila hloubkové vyšetřování, a tak nezbývá než počkat, k jakému verdiktu během něj dojde.
7. 8. 2020
Autor: Redakce DSL.cz
T-Mobile rozdává předplatné umělé inteligence Perplexity Pro na rok zdarma. Aktivovat si ho mohou všichni zákazníci...
Evropská unie udělila Applu pokutu 500 milionů eur a společnosti Meta 200 milionů eur za porušení antimonopolních...
V USA začal soudní spor, ve kterém se má rozhodnout, zda Google bude muset prodat prohlížeč Chrome. Americké úřady...
T-Mobile nově nabízí Netflix jako součást vybraných tarifů. Sepsali jsme pro vás všechny důležité informace, které k...
O2 v březnu představilo novou platformu Oneplay. Nyní aktualizoval svou Magenta TV i T-Mobile. Obě služby jsme pro...
Chcete získat Netflix zdarma? U T-Mobilu ho získáte ve verzi Premium jako dárek při pořízení nové Magenta TV.