Evropská komise se začala zabývat plánem Googlu na převzetí výrobce chytrých náramků a hodinek Fitbit. Transakce by totiž mohla ještě více upevnit pozici Googlu na trhu.
Google plánuje koupit Fitbit za 2,1 miliardy dolarů (47 miliard korun). Dohodu o převzetí zveřejnil už loni v listopadu a chce tak konkurovat firmám jako Apple a Google.
Touto transakcí ale zároveň získá data, která může využít pro personalizovanou reklamu. Podle Evropské komise by tento krok mohl narušit hospodářskou soutěž.
Americký gigant sice slíbil, že data z Fitbitu nebude pro reklamu využívat, ale podle Margrethe Vestager, komisařky pro hospodářskou soutěž, je slib nedostatečný.
Organizace na ochranu soukromí a spotřebitelů se také obávají, že bude narušeno soukromí uživatelů a zároveň dojde k porušení antimonopolních zákonů. Vyzvaly proto úřady, aby dohodu zastavily.
Evropská komise již zahájila hloubkové vyšetřování, a tak nezbývá než počkat, k jakému verdiktu během něj dojde.
7. 8. 2020
Autor: Redakce DSL.cz
Britský deník Guardian oznámil, že již nebude přispívat na platformu X. Stejně jako mnohým dalším britským...
Australská vláda oznámila, že plánuje zakázat používání sociálních sítí uživatelům mladším 16 let. Chce omezit...
Francouzské vydavatelské domy podaly žalobu na platformu X. Viní ji z neoprávněného využívání jejich obsahu bez...
Ruský soud uložil společnosti Google pokutu dva a půl sextilionů rublů – dvojka následovaná 36 nulami – za omezování...
T-Mobile si letos pro své zákazníky přichystal celou řadu vánočních dárků. Od tradičních telefonů a sluchátek za 1...
Skupina Nova se rozhodla, že omezí spolupráci s operátory Vodafone a T-Mobile. Platforma Voyo už od února nebude...