Růst české e-commerce se ve druhém čtvrtletí téměř zastavil. Tržby sice rostly, ale celkový počet objednávek se snížil o 16 %.
Čeští zákazníci ve druhém kvartálu roku 2022 utratili na e-shopech 52,92 miliardy korun. To je sice o téměř miliardu korun více než v loňském roce, ale nárůst tržeb způsobila především inflace.
Frekvence nákupů totiž naopak klesla. Počet objednávek se oproti stejnému období minulého roku propadl o 16 %.
Tato situace má největší dopad na velké firmy. Zákazníci se totiž začali více zajímat o ceny produktů a častěji hledají levné alternativy. Do popředí se tak dostávají i menší internetové obchody.
„Zákazníci jsou opatrnější a také vybíravější. V tomto ohledu se ukazuje, že drakonický marketing a časté ohýbání cen, které bývá u velkých eshopů běžné, se postupně obrací proti nim. Lidé hledají alternativy k vybraným značkám nebo tipům zboží a především vyhledávají lepší ceny. Ty jim nabízí menší podnikatelé, jejichž výsledky jsou díky tomu stabilnější a odolnější vůči současným otřesům na trhu,“ uvedl ředitel společnosti Shoptet Samuel Huba.
V minulém čtvrtletí uživatelé nejvíce utráceli za cestování. Po koronavirovém období vzrostl zájem o letenky, jízdenky, zájezdy a ubytování. Meziroční nárůst v tomto segmentu dosáhl více než 200 %.
Naopak klesla poptávka po oblečení, módních doplňcích a dalších produktech spojených se zkrášlováním.
Jak rychlý internet můžete mít u vás doma? Vyplňte formulář níže a hned to zjistíte!
Zadejte ulici, číslo popisné, obec a použijte našeptávač.
Máte na mysli nějakou z následujících adres?
Chci s ověřením dostupnosti pomoci od operátora.
Zanechte nám platný kontakt a operátor Vás bude kontaktovat.
22. 7. 2022
Autor: Redakce DSL.cz
Italská vláda jedná o návrhu zákona, podle kterého by za trestné činy spojené s AI nástroji hrozily mnohem přísnější...
Avast dostal od českého Úřadu pro ochranu osobních údajů pokutu ve výši 351 milionů korun Důvodem je neoprávněné...
Společnost Microsoft uvedla, že už se na internetu začaly objevovat ruské kampaně, které mají za cíl ovlivnit...
Společnost Warner Bros Discovery oznámila, že v Evropě spustí novou platformu Max 21. května. To se týká i Česka a...
Revolut, známý spíše pro své finanční služby, představil vlastní eSIM. Zákazníkům nabídne cenově výhodné datové...
Seznam.cz testují nové předplatné. V placené verzi přestane využívat vaše data k cílení reklamy. Reklamu ale na...