Podle informací operátorů telefonují lidé mnohem více než před vládními opatřeními proti šíření koronaviru. Zároveň vzrostl i datový provoz v mobilních sítích.
Nárůst ve využívání mobilních služeb souvisí se zavřením škol a omezení volného pohybu, ale zároveň i s bonusovou nabídkou jednotlivých operátorů.
"Pokud porovnáme tento a minulý týden, je objem hovorů stejný, objem přenesených dat kvůli neomezeným datům vzrostl o 12 procent," uvedl pro Novinky.cz Jiří Janeček z T-Mobilu.
T-Mobile, který zákazníkům nabídl neomezená data zdarma až do 30. dubna a za první dva dny si je aktivovalo více než 200 tisíc zákazníků.
Vodafone sice neomezený internet v mobilu nenabízí, ale zato zaznamenal výrazný nárůst v počtu hovorů. O víkendech je to dokonce o 50 % více než před epidemií.
„Kromě počtu hovorů se prodloužila i jejich délka, lidé spolu mluví delší dobu. Zatímco obvykle dělá průměrná délka hovoru tři minuty, v aktuální situaci se dostala na zhruba dvojnásobek, jeden hovor trvá v průměru téměř šest minut,“ doplnil pro Novinky.cz Ondřej Luštinec z Vodafonu.
30. 3. 2020
Autor: Redakce DSL.cz
Zítra opět usedneme k televizím a začne vánoční pohádkový maraton. V dnešním článku najdete velký přehled pohádek a...
Pokud zrovna řešíte, jak zasimulovat Ježíškovo zazvonění tak, aby vás děti neodhalily, máme pro vás pár tipů...
Pokud vám doručovací služby nedodaly vánoční dárky, u kterých garantovaly doručení do Štědrého dne a prodejce vám...