Americká služba Netflix, která nabízí pronájem DVD posílaných poštou, nejdříve přidala možnost stahování filmů přímo z firemní databáze, a dnes slibuje možnost streamingu přímo do televizních přijímačů.
Zatímco si Netflix dosavadní možnost stahování filmů a televizních programů, kterou nabízí svým zákazníkům zdarma, velice pochvaluje a tvrdí, že od začátku si zákazníci stáhli více než 10 miliónů filmů a show, skutečnost asi tak růžová nebude. Netflix získává peníze z měsíčních poplatků, které se liší podle toho, kolik DVD může mít zákazník současně. Počet DVD také určuje, kolik filmů si může stáhnout zdarma – ve většině případů se jedná o 5 až 48 hodin měsíčně. Nevýhodou je vedle relativně nepatrného počtu filmů ke stažení (hluboce pod 1 procento filmů v databázi) také skutečnost, že filmy nutno prohlížet na počítači.
Právě tady by měl set-top box posloužit jako most mezi broadbandovým připojením a televizí. I tak se ale bude každý muset nejprve připojit pomocí počítače, vybrat si nějaký film z nabídky a teprve potom dojde ke streamingu do TV.
Vedle této možnosti hodlá Neflix co nejdříve uzavřít smlouvy i s výrobci dalších periférií, v jednání je jak herní konzole, tak i HD DVD přehrávač. I když firma věnovala na vývoj technologií pro streaming přes 40 miliónů dolarů, přesto očekává, že většina obratu i zisku v příštích nejméně pěti letech bude pocházet od klasického posílání DVD poštou. K tomu má Neflix momentálně přes 7 miliónů zákazníků.
Zatímco většina společností nabízejících stahování filmů po netu bojuje o přežití, Netlix několik let kraloval klasickému posílání DVD poštou. Před dvěma lety to vypadalo, že jej z trhu vytěsní mnohem bohatší společnost Blockbuster nabízející prakticky identickou službu vylepšenou o to, že bylo možné filmy vracet přímo do kterékoliv z bohaté sítě videopůjčoven, čímž se obrat DVD urychlil. Minulý týden však Blockbuster oznámil, že s půjčováním DVD poštou končí.
Mnohem reálnější bude riziko konkurence v podobě společnosti Apple, která oznámila přípravu zahájení on-linového pronájmu filmů a televizních show. Využívat k tomu bude bohaté databáze společností News Corp., Twentieth Century Fox a Walt Disney.
15. 1. 2008
Autor: Václav Větvička
Boxerský zápas mezi Jakem Paulem a Mikem Tysonem sledovalo na Netflixu 60 milionů domácností. Podle platformy šlo o...
YouTube zveřejnil své plány na přidání dalších tarifů v rámci předplatného Premium. Spekuluje se o levnější úrovni...
Fotbalisté Sparty se dnes chystají na odvetu proti irským Shamrock Rovers. Zápas můžete sledovat od 19:00 na stanici...
Ruský soud uložil společnosti Google pokutu dva a půl sextilionů rublů – dvojka následovaná 36 nulami – za omezování...
T-Mobile si letos pro své zákazníky přichystal celou řadu vánočních dárků. Od tradičních telefonů a sluchátek za 1...
Skupina Nova se rozhodla, že omezí spolupráci s operátory Vodafone a T-Mobile. Platforma Voyo už od února nebude...