Úvod > Články > IPG

IPG

S interaktivní TV souvisí také průvodce interaktivním programem (IPG, Interactive Programming Guide), který slouží jako portál pro služby a programy, z nichž si divák může vybrat, co chce shlédnout, zaznamenat (označit jako zajímavé pro shlédnutí) nebo si vybrat pro shlédnutí (na vyžádání), případně nahrát na PVR. Podobně jako v případě jeho předchůdce, EPG, se jedná o hlavní prostředek k ovládání právě PVR.

S EPG je nejen možné spolehnout se na nahrávání programu na PVR v budoucnu na základě výběru z programu, ale EPG také vlastně spravuje prostor na disku PVR, protože je vlastně jakýmsi obrazovým průvodcem uložených informací. Dalším vývojovým stupněm bude provázání PVR a DVD přehrávačem, aby bylo možné data z pevného disku převést na DVD.

Provozování programového přehledu on-line zatím nepočítá se zpoplatňováním, protože zákazníci nejsou připraveni za takový přehled platit (na rozdíl od tištěných programů TV). IPG/EPG není ovšem pouhým přehledem statických informací, ale mnohem více: musí mít celou řadu složitých rozhraní s různými konkurenčními vysílacími kanály. Navíc musí „vědět“, kde se zrovna zákazník/divák nachází, aby mu neposílal zbytečně informace o TV programech v jiném regionu. Průvodce programem jsou mnohem složitější než cyklické statické informace na teletextu nebo informace na klasické webové stránce.

EPG zatím nabízí krátkodobý, typicky týdenní přehled toho, co bude, ale umožní divákovi vyhledávat si podle určitého žánru, nebo herce, nebo typu kulturního či sportovního přenosu. EPG také budou stále více vybavovány silnými vyhledávači, takže bude možné zadat nahrávání celých seriálů (bez duplicitního nahrávání stejného dílu a bez chybějících dílů). Budou poskytovat také doporučení s ohledem na historii výběru programu divákem, aby něco, co ho zaujalo v minulosti, v budoucnu nezmeškal. Informace z programových průvodců nebude k dispozici jen na TV, ale i na dalších propojených zařízeních v domácnosti, jako PC nebo mobilní telefon. EPG/IPG se tak mohou rychle stát elektronickými průvodci obsahem, protože budou poskytovat informace nejen o vysílaném obsahu TV kanálů, ale o knihovnách titulů k dispozici prostřednictvím VoD, a také o nahraném materiálu, případně o obsahu na Internetu.

IPG se má podle analytiků In-Stat stát tolik hledanou killer application interaktivní televize. Celosvětový trh s IPG má do 4 let dosáhnout hodnoty 820 miliónů dolarů. Nárůst ale nebude nijak překotný, protože bude potřeba sladit tři složky: aplikace IPG, přístup k podrobným databázím s programy ITV a využitelnost dat z IPG. Podle nové zprávy této společnosti, „Interactive Program Guides (IPGs) - the "Killer App" for Enhanced TV“ , se již vykrystalizovaly tři společnosti, které zůstanou na čele IPG: Microsoft Corp., Tribune Media Services a Gemstar-TV Guide. Opomíjí tak ale dvě společnosti, které používají IPG již několik let: Scientific-Atlanta a Pioneer Electronics.

Pokračování příště.

19. 1. 2005

Autor: Ing. Rita Pužmanová, CSc., MBA

Témata

telekomunikace

Sdílejte

Přečtěte si také

 

Vodafone garantuje volání přes hodinky i na značky Xiaomi a Samsung

Vodafone jako první český operátor rozšířil garanci volání přes hodinky bez telefonu na tři značky. Služba OneNumber...

 

Telefon s Androidem dokáže otevřít dveře od milionů hotelových pokojů, na opravě bezpečnostní chyby se už pracuje

Výzkumníci objevili bezpečnostní chybu u zámků Saflok. Kdokoliv mohl pomocí telefonu s Androidem otevřít dveře...

 

Revolut spouští vlastní eSIM a výhodné datové balíčky do celého světa

Revolut, známý spíše pro své finanční služby, představil vlastní eSIM. Zákazníkům nabídne cenově výhodné datové...

Nejčtenější články

Vodafone zlevňuje pevný internet, první půl rok zaplatíte jen za 299 Kč

 

Vodafone spustil novou kampaň na pevný internet. V rámci ní nabídne všechny rychlosti na první půlrok jen za 299 Kč.

HBO Max v Česku od května nahradí nová služba Max

 

Společnost Warner Bros Discovery oznámila, že v Evropě spustí novou platformu Max 21. května. To se týká i Česka a...

Seznam.cz připravuje vlastní předplatné, reklamě se ale nevyhnete

 

Seznam.cz testují nové předplatné. V placené verzi přestane využívat vaše data k cílení reklamy. Reklamu ale na...