Podle nové zprávy vydané Quantum Web došlo od ledna 2004 v Evropě k poklesu cen za širokopásmové připojení v průměru o 23%. Zpráva „European Broadband Pricing Report“ vznikla na základě informací od 109 provozovatelů v 36 evropských zemích a porovnáním 295, 350 a 455 cenových balíčků v jednotlivých čtvrtletích letošního roku.
Porovnávaly se tři hlavní rychlostní úrovně a jejich související měsíční poplatky: za rychlost 512 kbit/s uživatelé v průměru dnes zaplatí o 23% méně než na počátku roku, podobně jako v případě rychlosti 1 Mbit/s. U nejvyšší porovnávané rychlosti 2 Mbit/s došlo k vyššímu poklesu, a to o 24%.
Nabídka balíčků na trhu se také výrazně zvýšila: u nejnižší rychlostní „hladiny“ jich přibylo o 74%, nabídka 1 Mbit/s se obohatila o 40% a rychlost 2 Mbit/s se nabízí na trhu v balíčcích v objemu o 34% vyšším než na počátku roku. U vyšších rychlostí, 4 a 8 Mbit/s je trend rozvoje podobný, ale ceny neklesaly zdaleka tak dramaticky, takže je zde ještě prostor pro příznivé změny cen.
Přehled vývoje cen jednotlivých balíčků podle rychlostí a vývoj nabídky jednotlivých rychlostních úrovní naznačuje následující obrázek:
Potvrdil se trend, kdy s vyšší nabídkou na trhu pozitivně klesá i cena jednotlivých nabídek širokopásmového připojení. Za průměrnými hodnotami se ale skrývají výrazné rozdíly mezi jednotlivými evropskými zeměmi, podle jejich rozvinutosti s ohledem na rozšíření rychlého přístupu k Internetu.
Zpráva pokrývá nejen dominantní nabídku přístupové technologie xDSL, ale zahrnuje i širokopásmové alternativy, které podle zprávy zaujímají na konci září 20% celkového trhu a zahrnují kabelové, bezdrátové, satelitní i optické přípojky.
23. 11. 2004
Autor: Ing. Rita Pužmanová, CSc., MBA
Italská vláda jedná o návrhu zákona, podle kterého by za trestné činy spojené s AI nástroji hrozily mnohem přísnější...
Avast dostal od českého Úřadu pro ochranu osobních údajů pokutu ve výši 351 milionů korun Důvodem je neoprávněné...
Společnost Microsoft uvedla, že už se na internetu začaly objevovat ruské kampaně, které mají za cíl ovlivnit...
Společnost Warner Bros Discovery oznámila, že v Evropě spustí novou platformu Max 21. května. To se týká i Česka a...
Revolut, známý spíše pro své finanční služby, představil vlastní eSIM. Zákazníkům nabídne cenově výhodné datové...
Seznam.cz testují nové předplatné. V placené verzi přestane využívat vaše data k cílení reklamy. Reklamu ale na...