Na internetu se začíná hovořit o snaze velkých mobilních operátorů vytvořit konkurenci vyhledávači Google. A dle našich informací má jít o konkurenci nejen Googlu, ale i dalším velkým vyhledávačům, jako je kupříkladu portál Yahoo a další.
Dle této zprávy deníku Telegraph zahájily tajná jednání tyto společnosti: Vodafone, France Telecom, Telefonica, Deutsche Telekom, Hutchison Whampoa, Telecom Italia a americká mobilní síť Cingular. Trnem v oku je pro tyto společnosti zejména obrovská převaha společnosti Google na poli s internetovým vyhledáváním. Nejde tak ani o vyhledávání jako takové, ale uživatelé mobilních telefonů využívají nejčastěji tyto velké portály k nalezení informací. Trnem v oku je v důsledku reklama, na které nevydělávají operátoři, ale právě Google a další velké vyhledávací portály.
Rozšiřování vysokorychlostního internetu do mobilních zařízení se v zahraničí stále více rozmáhá a operátoři pozorují činnosti uživatelů. Lidé si zvykají využívat velké internetové vyhledávače pro získání informací. Že tyto portály pak ve výsledcích zobrazí na předních místech dotované odkazy jsme si již na internetu zvykli. Někdo tlačí komerci do výsledků více, jiný méně. Google není z těch, kteří mají na prvních pěti stranách výsledků jen samou reklamu, přesto jsou příjmy z reklamy astronomické. Mobilní operátoři pochopili, že v této oblasti zaspali a předbíhají je velké portály.
Je velmi nereálné, že by operátoři začali budovat vlastní vyhledávací engine, v kuloárech se hovoří spíše o variantě, že by se tito operátoři spojili s firmou, která má ve vyhledávání zkušenosti, ale zároveň s takovou, která doposud příliš neprorazila. Investice do vlastní infrastruktury je nereálná a stála by obrovské peníze i úsilí. Otázkou ale zůstává, jak operátoři donutí uživatele využívat právě jejich vyhledávací řešení. Jednou z variant je omezení přístupu ke konkurenci, takovýto krok by ale v důsledku určitě skončil u soudu, zejména pak v amerických poměrech. Existují určité teze, že se operátoři spojí s firmou AOL nebo s MSN. Oba vyhledávací systémy jsou tlačeny marketingovými tahy. Kupříkladu MSN je implicitní vyhledávač pro Internet Explorer a AOL zase „tlačí“ své klienty k využívání jejich řešení. Spojení s mobilními operátory by prospělo oběma stranám. Vyhledávací portál by získal obrovskou masu nových klientů, za což by se s operátorem podělil o zisk.
Informace o tajném spojení operátorů proti Googlu a dalším velkým firmám jsou prozatím jen spekulace. Leccos naznačuje ale kupříkladu chystaný kongres těchto mobilních operátorů, který by se měl uskutečnit v Barceloně. Lze předpokládat, že celý kontakt mezi operátory bude utajený. Uvidíme. Myslím si ale, že překonat Google bude velmi obtížné.
12. 2. 2007
Autor: David Procházka
Seznam.cz přišel s novinkou pro turisty. Společnost přidala novou funkci do portálu Mapy.cz. Jedná se o možnost...
Stále více hlasů ze zasvěcených kruhů mluví o tom, že Microsoft hodlá v srpnu představit svůj nejnovější operační...
Google se ve svých akvizicích zaměřuje na firmy, které pracují s umělou inteligencí a pokročilou analýzou dat...
Zítra opět usedneme k televizím a začne vánoční pohádkový maraton. V dnešním článku najdete velký přehled pohádek a...
Pokud zrovna řešíte, jak zasimulovat Ježíškovo zazvonění tak, aby vás děti neodhalily, máme pro vás pár tipů...
Black Friday odstartoval a s ním i sleva na neomezené tarify od Vodafonu. Pořídit si je můžete za historicky...