Americké telefonní společnosti se zoufale snaží proniknout na televizní trh a konkurovat kabelovým operátorům.
Federální komise FCC připravuje volbu o nových nařízeních, které by mohly telefonním společnostem ulehčit uzavírat místní smlouvy. Řada telefonních společností, především Verizon Communications a AT&T, v posledních letech investovala miliardy dolarů do vylepšení svých sítí, od kabelů z optických vláken až po novou infrastrukturu, takže jsou na nabídku televizních programů připraveny.Současné zákony a nařízení FCC jejich možnosti zatím značně omezují – musí totiž nejdříve uzavřít smlouvy s místními společnostmi v městech. A to je proces mimořádně zdlouhavý, firmy navíc často protestují a tvrdí, že městské radnice vyžadují nesmyslné požadavky jen proto, aby smlouvu nemusely podepsat. Některé státy již situaci zjednodušily, 14 států má nějakou formu zákonů, která reformovala povinné smlouvy. Telefonní firmy svůj boj dotáhly až na půdu Kongresu, připravovaná reforma ale byla začátkem tohoto roku uložena k ledu.
Dnes ale našly telefonní firmy zastánce v předsedovi FCC Kevinu Martinovi, který je přesvědčen o tom, že televizní služby prostřednictvím telefonních sítí budou představovat zdravou konkurenci, na které zákazníci vydělají. Povinnost místních smluv může zrušil pouze Kongres, nicméně Martin tvrdí, že FCC může prosadit nové nařízení, která místním vládám omezí možnost přidávání nejrůznějších dodatečných podmínek. Jednou z navrhovaných změn je časový limit, jak dlouho mohou městské radnice novou smlouvu zvažovat. Martin navrhuje dobu 3 až 6 měsíců. Podle něj by navíc měla FCC mít dostatečnou autoritu na to, aby rozhodla, které podmínky kladené městskou radou jsou rozumné a které ne.
Samozřejmě existují i odpůrci nové snahy. Že mezi ně patří kabeloví operátoři, to nikoho nepřekvapí. Ošívají se ale i někteří členové Kongresu, kteří tvrdí, že FCC používá zastaralé informace. Jádrem sporu je především informace o cenách za kabelové připojení. Martin využil statistických údajů poukazujících na to, že v letech 1995 až 2005 se náklady na kabelové připojení zvýšily u 22,37 dolarů na 43,04, čili o 93 procent. Asociace National Cable & Telecommunications Association zase uvádí, že za tu dobu investovali poskytovatelé do infrastruktury přes 100 miliard dolarů, nabízejí nejnovější služby od HD TV až po VOD, digitální telefonování či vysokorychlostní internet, a že nový trend spojování několika služeb ceny zlevňuje. Navíc se zdá, že telefonní společnosti nebudou nijak levnější, Verizon nabízí svoji službu Fios TV za 42.99 měsíčně, čímž si zákazníci finančně nijak nepomohou.
12. 1. 2007
Autor: Václav Větvička
Zítra opět usedneme k televizím a začne vánoční pohádkový maraton. V dnešním článku najdete velký přehled pohádek a...
Vánoce jsou spojené s pohádkami a romantickými komediemi. Není tomu jinak ani na Netflixu. Vybrali jsme pro vás...
Mnoho lidí nakupuje vánoční dárky alespoň částečně on-line. To s sebou ale nese potenciální rizika. Podívejte se...
Pokud zrovna řešíte, jak zasimulovat Ježíškovo zazvonění tak, aby vás děti neodhalily, máme pro vás pár tipů...
Zítra opět usedneme k televizím a začne vánoční pohádkový maraton. V dnešním článku najdete velký přehled pohádek a...
Vodafone v rámci Black Friday zlevňuje neomezený tarif. Se slevou až 46 % si ho můžete pořídit pouhých 72 hodin.