Tvůrci webových stránek to nemají tak jednoduché jako běžní programátoři. Jelikož je HTML interpretovaný jazyk prohlížečem, mohou si své chyby a správnost zápisu kontrolovat až na obrazovce. Existují ale on-line kontroly správnosti HTML kódu, které lze při tvorbě využít.
Tvůrci webových stránek se často domnívají, že přes 90% webových stránek nevyhovuje standardu jazyka HTML, což nebrání webovým prohlížečům internetové stránky nakonec správně zobrazit, na rozdíl od jazyků, které jsou přeloženy překladačem – ten validitu kódu kontroluje velmi pečlivě. Pro kontrolu správnosti jazyka HTML jsou k dispozici specializované aplikace, například tato, nebo webové služby, kterým se dnes budeme věnovat.
Tento validátor zdrojového kódu HTML stránky se těší velké oblibě a často se vývojáři webů na tento produkt odkazují. Lze zde zadat jak webovou adresu, tak můžete přímo importovat soubor (vhodné pro intranetové projekty nebo pokud ještě nemáte hosting). Je zde možno otestovat také RDF či XML dokumenty. Přímý odkaz na tuto kontrolu je zde.
WDG
http://www.htmlhelp.com/tools/validator/
Validátor WDG je vyvíjen společenstvím webových designerů a poskytuje víceméně stejné funkce jako W3C. Umí pracovat s HTML a XHTML, jeho výstup je jednoduchý, ale názorný. Testovat lze URL adresu, soubor nahraný na server nebo pomocí přímého přístupu. Optimální je asi využít jak W3C, tak WDG validátor současně.
CSE HTML Validator
http://www.htmlvalidator.com/php/onlinecheck.php
Tento produkt sice otestuje zadaný web v oblastech HTML/XHTML a CSS stylů, ale pokaždé se odkazuje na aplikaci, kterou provozovatel prodává. Jde tedy o to, zda budete ochotni stahovat volně šířitelnou 15ti denní trial verzi a zkoušet, co vše dokáže.
RSS Validator
http://rss.scripting.com/
Velice jednoduchý, ale účelný kontrolor RSS kanálů. Ve své podstatě jde o kontrolu XML dokumentů orientovanou na problematiku RSS. Výstup je jednoduchý, ale dá se z něj leccos vyčíst.
Hustota klíčových slov (Keyword density) je měření frekvence klíčových slov v textu. Pokud například obsahuje text 100 různých slov a klíčové slovo se v něm vyskytuje 5x, je hustota klíčového slova 5 %. Tato hustota klíčového slova je velice důležitým parametrem, který by měl být brán při optimalizaci webu v potaz. Nízká hustota klíčového slova má za následek to, že vyhledávač považuje tento web za irelevantní k vyhledávacímu dotazu na toto klíčové slovo. Extrémně vysoká hustota klíčového slova může mít za následek přepnutí vyhledávače na antispamový filtr a výsledkem je pak vyřazení stránky z vyhledaných výsledků. Podle nejrůznějších zdrojů se jeví optimální hustota klíčového slova mezi 3% a 7%. Váha klíčového slova (Keyword weight) je údaj, který odráží významnost daného klíčového slova na webové stránce.
On-line služby jsou oblíbené, často ani řada z nás netuší, že existují. Znáte například tento on-line antivir? Pomocí tohoto webového produktu si můžete otestovat soubory na pevném disku a nemusíte instalovat žádný produkt kromě speciálního zásuvného modulu do prohlížeče. Produkt by měl fungovat v prohlížečích Firefox, Mozilla, Netscape a v Opeře.
13. 12. 2006
Autor: David Procházka
Seznam.cz přišel s novinkou pro turisty. Společnost přidala novou funkci do portálu Mapy.cz. Jedná se o možnost...
Stále více hlasů ze zasvěcených kruhů mluví o tom, že Microsoft hodlá v srpnu představit svůj nejnovější operační...
Google se ve svých akvizicích zaměřuje na firmy, které pracují s umělou inteligencí a pokročilou analýzou dat...
Ruský soud uložil společnosti Google pokutu dva a půl sextilionů rublů – dvojka následovaná 36 nulami – za omezování...
T-Mobile si letos pro své zákazníky přichystal celou řadu vánočních dárků. Od tradičních telefonů a sluchátek za 1...
Skupina Nova se rozhodla, že omezí spolupráci s operátory Vodafone a T-Mobile. Platforma Voyo už od února nebude...