Už se vám omrzely tradiční formy čtení e-mailů nebo SMS? Dobře, kupte si tedy plastikového králíčka Nabaztaga!
Že různá zvířátka a postavičky na lidi zabírají, o tom nemá smysl si povídat. A když se podíváme na pole her, kde slaví různé simulátory života stále větší úspěchy (a kdo dnes vzpomene na kdysi tak populárního Tamagochiho?), tak zabírají i ve virtuální realitě.Nyní je zde králík s poněkud těžkým jménem na vyslovení – Nabaztag.
Ve zkratce umí přijímat e-maily, ohlašovat e-maily, přijímat SMSky, je nezávislý na počítači, navíc, pokud máte děti, zažene děti do postele hlasovým povelem, také prý umí sledovat burzu a dopravní zácpy – to vše díky Wi-Fi připojení k internetu, odkud informace získává (navíc je v něm on-line software a filtry).
Měří 23 cm, má bílé tělo, uši jako radary a tělíčko, které bliká. Jeho jméno v arménštině znamená kupodivu slovo králík. Proč v arménštině? Protože tvůrce králíčka, Rafi Haladjian, z Arménie pochází, i když nyní pracuje ve Francii ve firmě Violet, kterou ostatně z 55 procent vlastní. Ten tvrdí, že králík má někdy u dětí větší váhu než rodiče.
Ale zpět k dalším údajům – králíček stojí 150 dolarů, resp. 115 euro nebo 80 liber (britských), a prodává se nyní ve většině zemí Evropy (i když v Česku jsem jej neviděl), navíc v této době expanduje do Ameriky. Rafi Haladjian totiž vloni v prosinci představil králíčka na CNN, a hned mu volalo na 350 000 diváků, kteří jej chtěli okamžitě koupit.
Z dějepisu si matně vzpomínám, že králík v Austrálii zapříčinil největší ekologickou katastrofu, tak tam by se měli asi bát. V Evropě jich prodali na 50 000 kousků. Navíc se dá koupit přes internet, např. přes ThinkGeek nebo Gadgets. A aby toho kosmopolismu nebylo málo, vyroben je hádejte kde? Ne, i když Tchajwan byl blízko – ano, v Číně.
Ano, to je zajímavá otázka. Jeden z nejmenovaných pracovníků firmy Violet (nějak mi to připomíná firmu Jana Wericha z Pana Tau, vám ne?) prohlásil, že když manželce pošle SMSku, a ona zrovna vaří, králíček dá jasný signál, což prý mobily neumějí. A pak – samozřejmě, jsou zde děti. Nezapomeňme, že již dnes je reklamní trh zaměřen převážně na ně, ať si tvůrci reklam tvrdí, co chtějí. Jen se stačí podívat na reklamní blok v televizi, kolik dětí má děsně chytré tatínky, maminky, babičky, dědečky, co jim kupují samá nezdravá jídla v domnění, jak jsou zdravá a dětem prospěšná. Navíc děti jsou výborným potenciálním základem pro budoucí koupě – jen je potřeba jim včas vsugerovat onu důležitou myšlenku, že musejí neustále kupovat novinky a být těžce „in“, jinak jsou „out“. Pokud se králíček sveze na této vlně, má vyhráno. Alespoň na čas, než přijdou nové technologie – a nová zvířátka.
18. 8. 2006
Autor: Jan Lipšanský
O prázdninách převážím notebook mezi domovem a návštěvami s dětmi u babiček a dědů. Pokaždé, když jej pak zapojuji...
Používám dvě e-mailové adresy. Jednu soukromou, jednu pracovní, vlastně firemní. Na soukromou mi chodí hromady...
O prázdninách, v parném létě, přijde dobré pivečko vhod. Měl jsem štěstí i na nová piva jako Rampušák, a chtěl jsem...
Ruský soud uložil společnosti Google pokutu dva a půl sextilionů rublů – dvojka následovaná 36 nulami – za omezování...
T-Mobile si letos pro své zákazníky přichystal celou řadu vánočních dárků. Od tradičních telefonů a sluchátek za 1...
Skupina Nova se rozhodla, že omezí spolupráci s operátory Vodafone a T-Mobile. Platforma Voyo už od února nebude...