Evropská komise (EK) spustila portál propagující starý kontinent a lákající k jeho návštěvě. Jde o strategii, která má prezentovat 34 evropských zemí a přesvědčit zejména váhající obyvatele USA, Kanady a asijských zemí.
Na stránkách www.visiteurope.com byla spuštěna prezentace evropských zemí. Jak bylo novinářům sděleno, počet turistů sice trvalé neklesá, ale jejich počet by měl být dle předpokladu vyšší. Portál sice sdružuje důležité informace o každé zemi, ale základem je jednoznačný přehled nad údaji o evropských zemích a odkaz na místní turistická centra. Ambiciózní projekt má jistě velkou budoucnost a některým národům (pro které jsou Češi na stejné úrovni jako Ukrajinci nebo Rumuni), může přinést nové informace.
Po grafické stránce je web udělán velmi dobře, hned na úvodní stránce vybíráte jazyk – je překvapující, jak dalece se EK soustředila na USA a Kanadu. Filmový pás nabízející pohled na největší kulturní evropské dominanty je velice hezký a působivý. Po vstupu na samotný portál zjistíte, že je přehledný a má dostatečnou solidnost. Pro někoho ale přijde šok, pokud přejde na stranu s informacemi o naší zemi. Jako sekundární pojmenování je zde uvedeno mimo jiné „Czechoslovakia“. Ne, že bych proti tomuto něco měl, někteří turisté naši zemi stále takto nazývají, ale autoři mohli poznamenat do závorky, že tento název již neplatí. Informace o naší zemi jsou strohé, v zásadě ihned jste odkázáni na web vládní agentury Czech Tourism.
Stránky vládní agentury Czech Tourism jsou již mnohem propracovanější, hned při vstupu lze vybírat z mnoha světových jazyků, nevyjímaje například Japonštinu nebo Čínštinu. Grafika webu je podobná portálu VisitEurope.com, ale informační hodnota je mnohem lepší. Mimo vyzdvižení kulturních památek web odkazuje i na zajímavé kulturní akce probíhající v tomto roce. Své místo zde mají také lázně, regionální dovolenkové prezentace nebo kongresová turistika. Takových webů by mělo být na českém internetu rozhodně více.
Ač nabízí VisitEurope.com základní informace, musíme přihlížet k nedávnému spuštění služby. Možná se časem dočkáme hodnotnějších a podrobnějších informací, stejně jako více jazykových verzí, které jsou podstatné zejména pro asijské turisty.
31. 3. 2006
Autor: David Procházka
Vydavatelství Mafra rozšířilo své portfolio o společnost AdInternet. Česká firma se specializuje na prodej realit...
Dvaapadesátiletý Stephen Elop opustil pozici výkonného viceprezidenta Devices & Services ve společnosti Microsoft...
Kyberloupeže a útoky na účty klientů bank v České republice během posledního roku rapidně stouply. Banky posilují...
Ruský soud uložil společnosti Google pokutu dva a půl sextilionů rublů – dvojka následovaná 36 nulami – za omezování...
T-Mobile si letos pro své zákazníky přichystal celou řadu vánočních dárků. Od tradičních telefonů a sluchátek za 1...
Skupina Nova se rozhodla, že omezí spolupráci s operátory Vodafone a T-Mobile. Platforma Voyo už od února nebude...