A je to tady, kvůli změnám na přelomu ledna a února 2006 je funkcionalita českého internetu velmi sporadická, zejména pak webové stránky mobilního operátora Vodafone a ADSL providerů.
Na černý pátek na newyorské burze asi jen tak nezapomeneme, na středu 1. 2. 2006 časem asi ano, ale vzhledem k aktuálnosti celé problematiky nelze o událostech mlčet. Oskar se v noci změnil na Vodafone, a to definitivně. Nápisy na automobilech, reklamní cedule či název operátora na mobilních telefonech (ne ve všech případech) jsou nové. Stejně se také změnila i webová prezentace, která ovšem nezvládá nápor klientů.
Vodafone má své problémy, které asi čekal jen málokdo, ale věřím, že se časem odstraní. Vstup zahraničních obřích operátorů na náš trh ale začíná přinášet určitá negativa. Značná změna roamingu, která sice není typickým zdražením, ale jen úpravou roamingových programů, možná započne řadu přeměn tohoto lidového operátora, který se snažil vždy působit co nejvíce lidsky, byl vtipný a každopádně levný. Ač při svém vstupu zlevnil řadu mobilních telefonů, spekuluje se o zrušení bezplatné SMS brány, což by byla rána nejen pro majitelé předplacenek a paušálů Vodafonu, ale pro všechny, kteří si ji zvykli používat.
Kromě Vodafone mají značné problémy i internetoví provideři nabízející ADSL, kteří předprodávají služby od Českého Telecomu. Nové služby obvykle není problém aktivovat přes infolinky nebo i přes internet, problém je se vstupem do zákaznické sekce. Příkladem za všechny může být situace, která probíhala na stránkách http://konto.telecom.cz. Řada uživatelů očekávala zvýšení rychlosti u stávajících zákazníků ihned po půlnoci, což se ovšem nestalo. V zákaznické sekci se pak objevila chybová hláška a celá funkčnost této služby byla sporadická.
U žádosti o změnu služby se objevilo strohé „Zapnuto“ a uživatel nebyl o dalších krocích informován. Během dopoledne se pak do této sekce nešlo ani přihlásit. Ve fóru na našem serveru pak bouřila diskuse nad zrychlováním internetu pro stávající zákazníky. Český Telecom zatím přislíbil jen tolik, že všechny stávající linky budou zrychleny do 20. 6. 2006, což je ještě docela daleko a není se tedy čemu divit, že jsou uživatelé nervózní. Existují ale teze, podle kterých se podaří většinu ADSL přípojek zrychlit během několika dnů.
Co je ale asi nejvíce zarážející, že se operátoři nejsou schopni na takovéto situace dostatečně připravit. V podání Vodafone nejde až o takovou katastrofu, neboť existují i jiné cesty přístupu k informacím a změnám. Každopádně se ale o změně vědělo již delší čas a operátor měl v zájmu zachování vlastní prestiže zajistit výbornou dostupnost svého webu (zvláště při použité reklamní kampani – pozn. editora). Český Telecom nezvládl situaci zejména kvůli špatné informační politice uživatelů. Pokud by dostatečně dal najevo svůj záměr zrychlit ADSL přípojky v určitém horizontu, patrně by nevznikla panika okolo této změny a uživatelé by byli možná klidnější.
Nezbývá než vyčkat, až všechny služby a zákaznické sekce budou korektně fungovat. To, že nefungují, svědčí o minimální připravenosti na den „D“ a o neschopnosti uvažovat nad chováním zákazníků, kteří již déle jak týden čekali na tento den s představou 4x rychlejšího internetu a vyšších datových limitů.
1. 2. 2006
Autor: David Procházka
Vydavatelství Mafra rozšířilo své portfolio o společnost AdInternet. Česká firma se specializuje na prodej realit...
Dvaapadesátiletý Stephen Elop opustil pozici výkonného viceprezidenta Devices & Services ve společnosti Microsoft...
Kyberloupeže a útoky na účty klientů bank v České republice během posledního roku rapidně stouply. Banky posilují...
Ruský soud uložil společnosti Google pokutu dva a půl sextilionů rublů – dvojka následovaná 36 nulami – za omezování...
T-Mobile si letos pro své zákazníky přichystal celou řadu vánočních dárků. Od tradičních telefonů a sluchátek za 1...
Skupina Nova se rozhodla, že omezí spolupráci s operátory Vodafone a T-Mobile. Platforma Voyo už od února nebude...