Microsoft se pod novým šéfem Satyou Nadellou snaží zásadním způsobem modernizovat. Výsledkem je změna strategie vývoje Nokií nebo uvolnění Windows 8.1, s Bing jako výchozím vyhledávačem, zdarma.
Microsoft se stal za doby ředitelování Steva Ballmera symbolem dobře vydělávající společnosti, která ale zoufale nerozumí současnému světu internetu a pronájmu služeb. Satya Nadella, který po něm převzal letos kormidlo, ukazuje, že se časy mění a společnost prochází zásadní restrukturalizací a změnou trendu.
První sada změn nepotěšila Finsko a souvisí s pozicí společnosti Nokia, kterou Microsoft před časem odkoupil. Byl zrušen projekt Nokie X, který byl těsně před dokončením a představoval dvousimkový telefon s operačním systémem Android.
Nyní se bude firma soustředit jen na svůj vlastní mobilní operační systém Windows. Společnost také vyklidí trh střední třídy a bude vyrábět jen zařízení pro nejnáročnější a nejméně náročné uživatele. Potenciál tak pro ni mají především firmy a méně rozvinuté trhy.
S tím souvisí také největší propouštění v dějinách společnosti. O práci přijde celkem 18 000 lidí. Samotná bývalá Nokia přijde o polovinu zaměstnanců, tedy asi 12 500. Trhy na tuto skutečnost reagovaly pozitivně, i když není jasné, zda nejde jen o přeskupení sil, které umožní Nadellovi přijmout nové zaměstnance v jiných divizích.
I druhá zpráva zřejmě souvisí s celkovou změnou směru společnosti. Windows 8 se prodávají velice špatně a obecně se má za to, že se operační systém příliš nepovedl. Dotekových zařízení není stále dostatek a jejich ovládání na klasických PC nemá dostatečnou lehkost a logičnost. Zatímco pozornost odborníků se upíná k deváté verzi operačního systému, firma potřebuje posílit své pozice a zásadně mění strategii prodeje.
Verze Windows 8.1 s předinstalovaným Internet Explorerem a vyhledávačem Bing bude nyní pro výrobce hardwaru zdarma. Uživatelé mají možnost jak změnit vyhledávač, tak prohlížeč, pokud k tomu budou dostatečně gramotní.
Cílem je dostat co nejvíce operačního systému k uživatelům tak, aby společnost neztratila podíl na trhu a měla možnost lépe prodávat upgrade na verzi 9.
Změna směru je poměrně příjemným překvapením ukazujícím, že společnost to myslí se svojí transformací vážně. Možná se tedy do inovační přetahované dokáže – po mnoha letech – zapojit také Microsoft. Pro zákazníky či uživatele jsou to zajímavé vyhlídky.
23. 7. 2014
Autor:
Vydavatelství Mafra rozšířilo své portfolio o společnost AdInternet. Česká firma se specializuje na prodej realit...
Dvaapadesátiletý Stephen Elop opustil pozici výkonného viceprezidenta Devices & Services ve společnosti Microsoft...
Kyberloupeže a útoky na účty klientů bank v České republice během posledního roku rapidně stouply. Banky posilují...
Rychlosti internetu v září opět kolísaly. Podívejte se, u kterého providera jsme naměřili nejnižší hodnoty a která...
Webová služba NordPass zveřejnila seznam nejrozšířenějších hesel v České republice. Podívejte se, kterým heslům se...
V září se rychlost Wi-Fi internetu opět propadla. Podívejte se, jak si vedl váš poskytovatel a ve kterém regionu...