Nabídka VoIP se ve Spojených státech rozšiřuje a začínají se v ní prosazovat i velké firmy nabízející kabelovou televizi. Ty v prosinci oznámily 2,4 milionů zákazníků.
Pokud tyto firmy sečtou jak zákazníky VoIP, tak i klasické, počet přesáhne 5 milionů. Za třetí čtvrtletí minulého roku se počet zákazníků systému VoIP rozrostl o 580 000. Mezi providery dominují firmy Time Warner a Cablevision Systems, v Kanadě se rozmáhají společnosti Videotron a Shaw Communications.
Ostatní firmy na tom nejsou zdaleka tak dobře a společnosti jako Comcast, Charter a Mediacom jsou v tomto ohledu v potížích. Firmě Time Warner očividně prospívá nabídka služby Digital Phone, takže jí za poslední čtvrtletí přibylo 240 000 zákazníků, což je téměř polovina počtu všech nových účastníků systému VoIP. Firmě tak v současné době patří téměř 40 procent trhu.
Firma slovy svého šéfa Dicka Parsona v listopadu předpokládala, že do konce roku 2005 bude mít již více než 1 milion zákazníků. Pro firmu je obzvláště výhodná skutečnost, že 75 procent všech účastníků systému VoIP si současně platí tzv. trojnásobnou službu (tripple play), tj. kombinaci VoIP, digitálního videa a vysokorychlostního připojení k internetu.
Spokojená je i firma Cablevision, které sice přibylo jen asi 50 procent počtu nových zákazníků firmy Time Warner, ale zase dosáhla mnohem vyšší penetraci domů s vlastním připojením (13 procent), a to za pouhé dva roky po zahájení provozu. Do systému VoIP se dnes přihlašuje téměř 38 procent těch, kteří si od firmy kupují připojení k internetu a za trojnásobnou službu platí 216 tisíc lidí.
V Kanadě měla nečekané úspěchy společnost Videotron, která v oblasti Montrealu a Quebec City přidala 54 tisíc nových zákazníků, čímž výrazně překonala místní giganty Shaw a Rogers.
Firmy Charter a Comcast získaly mnohem méně zákazníků než přepokládaly. Zatímco Charter si slibuje větší úspěchy od brzkého zavedení trojnásobné služby, Comcast za obnovování ultrastruktury služby Comcast Digital Phone zaplatil mnohem vice než čekal, takže jej za nevalné výsledky čekalo oprávněné pokárání americké burzy. Firmě navíc klesá počet uživatelů klasických telefonů. Slibovaných 250 000 účastníků VoIP do konce roku zní spíše jako toužebné přání nežli realita.
Mezi zanedbatelné hráče na tomto trhu patří i společnost Insight Communication, které sice přibylo 7 400 zákazníků, nicméně celkový počet dosáhl maximálně 20 000.
Firma | celkový počet | přírůstek za 3Q |
Time Warner | 854 000 | 240 000 |
Cablevision | 601 208 | 122 851 |
Cox | 130 000 | 40 000 |
Videotron | 96 000 | 54 200 |
Charter | 89 900 | 22 100 |
Comcast | 83 000 | 46 000 |
Shaw | 68 000 | 38 000 |
Rogers | 18 100 | 18 100 |
Ostatní | 40 000 | 10 000 |
3. 1. 2006
Autor: Václav Větvička
Seznam.cz přišel s novinkou pro turisty. Společnost přidala novou funkci do portálu Mapy.cz. Jedná se o možnost...
Stále více hlasů ze zasvěcených kruhů mluví o tom, že Microsoft hodlá v srpnu představit svůj nejnovější operační...
Google se ve svých akvizicích zaměřuje na firmy, které pracují s umělou inteligencí a pokročilou analýzou dat...
Ruský soud uložil společnosti Google pokutu dva a půl sextilionů rublů – dvojka následovaná 36 nulami – za omezování...
T-Mobile si letos pro své zákazníky přichystal celou řadu vánočních dárků. Od tradičních telefonů a sluchátek za 1...
Skupina Nova se rozhodla, že omezí spolupráci s operátory Vodafone a T-Mobile. Platforma Voyo už od února nebude...