Po předvánočním velkohubém prohlášení šéfa Amazonu o tom, že firma připravuje doručování zásilek pomocí dronů, přichází tato firma s dalším špekem. Nechala si patentovat doručování zásilek ještě dřív, než si je objednáme.
Z celého blábolu o dronech se neukázalo nic jiného, nežli šikovná snaha o reklamu, což se o několik měsíců později, kdy firma díky zaručené spolupráci s UPS nedokázala doručit slíbené zásilky do 24. prosince, projevilo jako značné chucpe. Navíc je až neuvěřitelné, že na tak průhlednou snahu skočily doslova všechny americké noviny a televizní stanice, Bezose s tím nevyhodil ani zkušený reportér.
Teď tedy Amazon zčeřil vodu dalším trikem. Ohlásil patent na způsob, při kterém bude zboží odesláno do skladiště v blízkosti zákazníka, který si ho pravděpodobně koupí. Podle všeho bude Amazon odhadovat podle řady parametrů (především samozřejmě podle předchozích nákupů), a to vlastních i koupených, co si asi tak hodláme koupit.
Ptákovina celé myšlenky je jasná hned z několika důvodů. Jednak není předzásobování skladů ničím novým. Amazon má na území Spojených států celou řadu velkoskladů a je jasné, že v každém není všechno.
No a ve chvíli, kdy se objevuje nový produkt, který se tradičně v dané oblasti hodně prodává, bude z centrálních skladů či od výrobců posílán rovnou do skladů oblastních. Nic nového, ale když se zaštítíme patentem, hned vypadáme jako high tech.
Za druhé celá myšlenka „očekávaného nákupu“ je ptákovina. O tom, že Amazon dokáže správně odhadnout, že po nákupu songu „Už troubějí“ zatoužím po prvním cédéčku s břesknou dechovkou, které se jim dostane do skladů, silně pochybuji. Posledně jsem si koupil lososa, zatoužím po candátovi nebo po sardinkách?
A pokud z toho, že si budu na Googlu prohlížet řekněme nejnovější Canon, usoudí stratégové v Amazonu, že si ho asi objednám a pošlou ho tedy šupem do skladu v Kentucky, dobře jim tak, ať jim v Kentucky hnije, já ho nechci. No a pokud mi ho jasnozřivě pošlou a já ho neobjednaný najdu na zápraží, ještě lépe. Platit ho rozhodně nebudu.
Samozřejmě se naskýtá ještě jedna otázka – jak je možné patentovat něco tak nesmyslného?
30. 1. 2014
Autor: Václav Větvička
Seznam.cz přišel s novinkou pro turisty. Společnost přidala novou funkci do portálu Mapy.cz. Jedná se o možnost...
Stále více hlasů ze zasvěcených kruhů mluví o tom, že Microsoft hodlá v srpnu představit svůj nejnovější operační...
Google se ve svých akvizicích zaměřuje na firmy, které pracují s umělou inteligencí a pokročilou analýzou dat...
Zítra opět usedneme k televizím a začne vánoční pohádkový maraton. V dnešním článku najdete velký přehled pohádek a...
Pokud zrovna řešíte, jak zasimulovat Ježíškovo zazvonění tak, aby vás děti neodhalily, máme pro vás pár tipů...
Pokud vám doručovací služby nedodaly vánoční dárky, u kterých garantovaly doručení do Štědrého dne a prodejce vám...