Úvod > Články > Quickoffice je zdarma a k němu i 10 GB navíc do GDrive

Quickoffice je zdarma a k němu i 10 GB navíc do GDrive

Mobilní kancelářský balík, který nedávno Google koupil, je dostupný zdarma pro iOS i Android. Při aktivaci do 26. září dostanou uživatelé navíc 10 GB do Gdrive na dva roky zdarma. Google se tak snaží motivovat uživatele, aby jeho produkt začali aktivně používat.

Google měl tabulkový i textový procesor, stejně jako nástroj na tvorbu presentací již integrovaný v GDrive, ale jejich možnosti byly značně omezené. Také to byl důvod, proč si před nedávnem pořídil Quickoffice, který se těšil na mobilních platformách velké oblibě.

Pocity z nového produktu jsou ale poněkud rozporuplné. První výtka může směřovat k funkční výbavě, která se nedá například s Kingsoft Office srovnávat. Jde o jednoduchý nástroj spíše na cesty, jehož cílem rozhodně není plnohodnotná a profesionální tvorba. Přesto pohodlí GDrive posouvá podstatně dále.

Druhá výtka směřuje ke skutečnosti, že si zcela nepochopitelně se svojí mateřskou službou příliš nerozumí. Textové dokumenty vytvořené on-line není možné editovat, neboť se stáhnou ve formátu PDF a uživatel si je může nejvýše prohlížet. Tento nedostatek zásadně snižuje funkčnost a použitelnost celého konceptu. Na druhou stranu práce s lokáními soubory je velice slušná.

Google se snaží slevou aplikace na nulu vytvořit konkurenční produkt k Apple iWork, který je zdarma teprve krátce. Lze očekávat, že řada nedodělků Quickoffice bude brzy odstraněna, protože produkt musel být spuštěn dříve, než se původně plánovalo. Velkým lákadlem je pak bezplatné navýšení kapacity GDrive o 10 GB na dva roky, při včasném stažení a přihlášení se ke Google účtu. Jde o krok, který reálně Google zřejmě velké prostředky stát nebude, a leudělá velkou reklamu. Co rozhodně ocenit lze, je design aplikace, který reflektuje celofiremní linii.

Celkově lze ale akci s Quickoffice považovat za jednu z nejméně dotažených aktivit Google v posledních letech. Nemožnost editovat soubory na GDrive je z hlediska uživatelského chování fatální a masivní zájem o aplikaci je tak zřejmě spojen především s nabídkou příjemného benefitu, než s ochotou vyzkoušet legendární a známý software, který je konečně zdarma pro Android i iOS.

26. 9. 2013

Autor:

Témata

mobilní aplikace

Sdílejte

Přečtěte si také

 

Jak u vás letos bude zvonit Ježíšek? Třeba přes mobil...

Pokud zrovna řešíte, jak zasimulovat Ježíškovo zazvonění tak, aby vás děti neodhalily, máme pro vás pár tipů...

 

TikTok zakáže teenagerům používat zkrášlující filtry

TikTok v následujících týdnech zakáže zkrášlující filtry pro mladistvé uživatele. Nechce, aby se porovnávali s...

 

Meta spustí reklamy v Threads na začátku roku 2025

Spuštění reklam na sociální síti Threads se už blíží. Meta umožní vybraným inzerentům publikovat reklamy už na...

Nejčtenější články

Televizní speciál 2024: Kde a kdy koukat na pohádky a vánoční klasiku?

 

Zítra opět usedneme k televizím a začne vánoční pohádkový maraton. V dnešním článku najdete velký přehled pohádek a...

Jak u vás letos bude zvonit Ježíšek? Třeba přes mobil...

 

Pokud zrovna řešíte, jak zasimulovat Ježíškovo zazvonění tak, aby vás děti neodhalily, máme pro vás pár tipů...

Vánoce na Netflixu 2024: 4 filmy, které vás dostanou do sváteční nálady

 

Vánoce jsou spojené s pohádkami a romantickými komediemi. Není tomu jinak ani na Netflixu. Vybrali jsme pro vás...