Asi každý, kdo používá mobilní telefon či tablet s Androidem, si oblíbí nějakou kolekci aplikací, které mu pomáhají s ovládáním zařízení i produktivitou. V následujícím článku přinášíme výběr sedmi aplikací, bez kterých se u podobných zařízení člověk téměř nemůže obejít.
Tablet i mobilní telefon zásadním způsobem mění to, jak nakládáme s informacemi, jakým způsobem je organizujeme, zpracováváme, ale také mění způsob práce s časem nebo metody plnění úkolů. To vše spadá do balíčku nástrojů, které se označují jako podporující produktivitu. Následující článek není analýzou počtu hvězdiček ani stažení jednotlivých aplikací, jako spíše autorovým subjektivním výběrem sedmi aplikací, které lze použít pro tento účel.
Zřejmě nejznámější a nejpopulárnější nástroj na psaní a správu poznámek. Aplikace je dostupná jak pro většinu operačních systémů, tak také pro webový prohlížeč, takže k datům se člověk dostane téměř kdykoli a odkudkoli. Lze si vést několik sad poznámkových bloků, umísťovat si do poznámek seznamy, obrázky, tagy nebo třeba lokální značky.
Aplikace pro Android podporuje i hlasové poznámky, což je příjemné, pokud se člověku z nějakého důvodu nechce psát na dotykové klávesnici, nebo když potřebuje třeba zaznamenat přednášku. Práce se systémem je celkově velice intuitivní a návyková. Pěkné jsou také widgety, které lze umístit například na obrazovku se zámkem místo hodin. Aktuální poznámky tak má člověk stále po ruce.
Pokud vám přijdou obyčejné seznamy úkolů jako příliš omezené, pak dobrou volbou je právě Remember The Milk. Každý úkol může mít vlastní prioritu, termín, lze k nim evidovat poznámky nebo ho prostě delegovat. Takových seznamů lze mít více – do školy, do práce, domů…
Celý systém se snaží využívat metody GTD, což její zastánci ocení a ostatním vadit rozhodně nebude. Práce je rychlá a jednoduchá a umožňuje každý den vygenerovat e-mail či SMS s aktuálními povinnostmi a úkoly.
Systém tak kombinuje více výhod současně – odkudkoli dostupné úkoly, absence nutnosti pamatovat si je, možnost delegace a sdílení. Pokud se člověk naučí podobný systém používat, s velkou pravděpodobností toho stihne více, než kdykoli předtím.
Kalendářů existují stovky, jak na webu, tak také pro mobilní telefony. Varianta od Google ale integruje hned několik výhod současně. Předně jsou on-line i mobilní verze plně použitelné, takže například v kanceláři člověk sleduje větší a pohodlnější kalendář a na cestách má přehled skrze widget či aplikaci.
Widget je velice pohodlný, ukazuje aktuální úkoly a nejbližší zadané události, takže hned na ploše má člověk jasný přehled o tom, co by měl či neměl dělat a kdy.
Dalšími výhodami je možnost sdílení, práce s více různými kalendáři nebo podpora time managementu formou time boxingu. Také zde platí, že v jednoduchosti a dobré použitelnosti je krása.
Pokud potřebujete mít data kdykoli k dispozici, synchronizovat je mezi více zařízeními nebo třeba jen nabízet ke stažení kolegům, tak se rozhodně hodí Dropbox. Podporuje většinu běžných operačních systémů, je rychlý, jednoduchý a spolehlivý.
V placené verzi je k dispozici nejen větší kapacita, ale také sledování historie změn dokumentu či složek. Sdílet lze jak jednotlivé soubory, tak celé složky. Prostřednictvím mobilního zařízení si lze spustit klienta, který zobrazí souborový systém, a vybrat si konkrétní položku či položky ke stažení či sdílení.
Asi každý, kdo se někdy podílel na libovolném projektu, používal Ganttův diagram. Mít přehled o tom, co se má dělat, jak na sebe jednotlivé činnost navazují nebo zda se už na někoho čeká, je z hlediska řízení velice důležité.
GanttMan je jednoduchá aplikace, která umí nejen diagram zobrazovat, ale také s ním dále pracovat. Jednotlivé akce mají začátek i konec, jsou podporované nejrůznější vazby, priority, lze nastavit barvu jednotlivých úkolů, zdroje atp.
Skitch je aplikace, kterou vyvíjí Evernote a je určená speciálně pro tablety. Základní princip je jednoduchý – do aplikace lze nahrát obrázek a pak do něj kreslit, popisovat jej atd. Pokud tak třeba vyfotíte sedačku v obchodním domě, lze si přímo do obrázku zadat patřičný rozměr. Obrázky je možné dodávat také z map či webových stránek. Samozřejmostí je také přítomnost zvýrazňovače či možnost podobné práce s PDF soubory.
AceProject představuje relativně komplexní nástroj, který nabízí funkce pro řízení projektů a souborů, kolaboraci, správu úkolů atp. Velice dobře má zvládnutou především činnost s TimeSheety. Stačí si vybrat projekt, na kterém člověk pracuje, zvolit konkrétní činnost a pak již jen zapnout stopky.
Relativně rychle se tak přijdeme na to, že nejsme zdaleka tak produktivní, jak by se na první pohled mohlo zdát. Aplikace je vhodná jak pro motivaci a určitou sebekvantifikaci, tak také pro lidi, kteří pracují na více projektech a potřebují svůj čas dělit mezi ně a určitým způsobem jej vykazovat.
Nástrojů na podporu pracovního nasazení, úkolů a podobných činností vůbec je celá řada. Výše zmíněná ochutnávka se snažila ukázat možnosti, které lze na tabletu či mobilním telefonu snadno využít. Trend time managementu a snaha o zvýšení produktivity jsou svým způsobem nelítostné a musí se s nimi vypořádat každý. Výše uvedené aplikace nabízejí jednu z možných, relativně příjemných cest.
4. 9. 2013
Autor:
Platforma X mění pravidla pro blokování uživatelů. Nově lidé uvidí vaše veřejné příspěvky i poté, co si je zablokujete.
Platforma YouTube opět testuje levnější předplatné Premium Lite. Předplatitelé nebudou mít přístup k některým...
Podle právě aktualizovaných zásad ochrany osobních údajů bude nyní Telegram předávat telefonní číslo a IP adresu...
Ruský soud uložil společnosti Google pokutu dva a půl sextilionů rublů – dvojka následovaná 36 nulami – za omezování...
T-Mobile si letos pro své zákazníky přichystal celou řadu vánočních dárků. Od tradičních telefonů a sluchátek za 1...
Skupina Nova se rozhodla, že omezí spolupráci s operátory Vodafone a T-Mobile. Platforma Voyo už od února nebude...