Windows 8 jsou na světě, a ať je náš názor na ně jakýkoliv, do doby, kdy se objeví devítky, se jich prostě nezbavíme.
Někteří je vychvalují jako druhé zjevení Krista, jiní jim naopak nemohou přijít na jméno. Spoustu lidí samozřejmě zajímá, jak hlasují zákazníci svou peněženkou, tj. je to trhák nebo zůstávají na policích krámů?
Microsoft do marketingu investoval neskutečné peníze, většina odhadů se pohybuje někde kolem 1,5 miliardy dolarů. Na prodejní výsledky existuje hned několik názorů. Na jedné straně se Paul Thurrot, který si vzal za své „kontrolovat“ Microsoft, vytasil s nejmenovaným zdrojem z Microsoftu, podle kterého výsledky zaostávají za očekáváním. Jestli má pravdu, není divu.
Celý humbuk kolem verzí 7.5,
Samotný Microsoft naopak nadšeně ohlašuje, že již prodal 40 miliónů licencí. A na další straně potom Asus a Acer pochybují, že jsou čísla Microsoftu správná. Tak jak to vlastně je?
Když se na prohlášení Microsoftu podíváme důkladněji, většinou se mluví o upgradu z Windows 7, což jsou prodejní čísla, která se u výrobců periférií nijak neukážou. Navíc prodej počítačů a laptopů není nijak závratný, takže čísla z hardwaru nebudou nutně příliš okouzlující.
Na druhou stranu ale Microsoft pravidelně vylepšuje prodejní čísla jen proto, aby ukázal, že má v ruce trhák. Koneckonců u Visty udělal přesně to a o několik let později tento trik zopakoval s Windows 7. Takže nevíme zase nic.
Nu a další rozbory pocházejí z per (no přesněji klávesnic) softwarových expertů. Ti se povětšině shodují v tom, že Windows 8 žádný zázrak nepředstavují a od počátku odhadují, že prodej nebude žádná sláva.
Na pomezní čáře stojí i velké firmy, protože přechod na osmičky moc dobrého nepřináší a pro firmu se stovkami počítačů znamená neobyčejný opruz, vždyť každý software, který vyžaduje kontakt s firemním serverem, bude znamenat nutnost kontaktu. Dát znovu do provozu takový CS6 je kus života těžkého.
Microsoft tomu přitom nijak nepomáhá. Investoval sice nehorázné peníze do marketingu, ten je ale bohužel stále stejný „microsofťácký“ marketing, bez špetky nápadu a vtipu.
Další pozornost firmy je pak věnována interním diskuzím, kde ve focus groups zaměstnanci sebezáchovně odkývají cokoliv, nebo drbání blogerů pod bříškem. To je krásné, ale kdo v dnešní době, kdy je téměř polovina internetových recenzí falešná, věří blogerům?
Občas jsou strategie, se kterými v Microsoftu přijdou, skutečně záhadné. Dlouhé roky firma brala operační systém nejmocnější platformy (tj. PC) a pro jednodušší periférie prostě OS ořezala. Na prvních smartphonech to bylo samozřejmě nepříjemné.
Teď je to právě naopak – nějaká hlava pomazaná přišla s nápadem, že se udělá operační systém pro mobily, a potom se nafoukne pro počítač. Že ho s tím nikdo nevyhnal bičem, není současné vědě známo.
7. 12. 2012
Autor: Václav Větvička
Seznam.cz přišel s novinkou pro turisty. Společnost přidala novou funkci do portálu Mapy.cz. Jedná se o možnost...
Stále více hlasů ze zasvěcených kruhů mluví o tom, že Microsoft hodlá v srpnu představit svůj nejnovější operační...
Google se ve svých akvizicích zaměřuje na firmy, které pracují s umělou inteligencí a pokročilou analýzou dat...
Pokud zrovna řešíte, jak zasimulovat Ježíškovo zazvonění tak, aby vás děti neodhalily, máme pro vás pár tipů...
Zítra opět usedneme k televizím a začne vánoční pohádkový maraton. V dnešním článku najdete velký přehled pohádek a...
Vodafone v rámci Black Friday zlevňuje neomezený tarif. Se slevou až 46 % si ho můžete pořídit pouhých 72 hodin.