Až dosud může mít Apple pro strach uděláno, se zabijáky tu iPhonu, tu iPadu by se dala přehradit Vltava a opravdové nebezpečí nehrozí. Termín „zabiják“ si vymýšlejí novináři naladění kouskem nabídnutým k recenzi a celkem pochopitelně to potom firmy s potěšením dávají dál. Teď se ale zdá, že by mohlo dojít k nejhoršímu – do ringu totiž vstupuje Amazon.
Z toho by mohla být zapeklitá záležitost, tablet s Androidem a firemními miliardami v zádech by se mohl během jednoho čtvrtletí stát silnou dvojkou. Moc k tomu nepotřebuje, snad jen nastavit správně cenu. To by neměl být problém, současný trik firmy HP, která přes noc udělala 80 procentním snížením ze svého neprodejného tabletu trhák, ukazuje kudy na to.
Hlasy (zatím neoficiální), které se z tábora Amazon ozývají, proto mluví o tom, že nový tablet se bude prodávat o několik set dolarů levněji nežli je tomu u iPadu. Amazon by tak dostal nohu do dveří a finančně se hojil na prodeji aplikací. To není ničím novým, Microsoft to podnikal se svým XBoxem několik let, koneckonců samotný Amazon to s Kindlem dělal také.
O tom, co se v černé bedničce bude skrývat, se zatím víc spekuluje nežli ví. Odhady mluví o dvou verzích, levnější s dual-core procesorem a dražší s quad-core. Operační systém by měl být Android 3.2, displej s 9 palci o fous menší nežli 10.1 palcový displej iPadu.
Jestli bude nový tablet podařený (skvělý být nemusí) a bude mít dobrou cenu, bude mizet z krámů. Již zmíněný TouchPad to dokazuje. Ten byl výrazně horší nežli iPad, jak hardwarově tak softwarově, nicméně se ve chvíli, kdy jeho cena začala odpovídat jeho kvalitě, stal obchodním trhákem. Pokud si pak představíme tablet, který bude skoro tak dobrý jako iPad a přitom výrazně levnější, je jasné, že výrobce nebude stačit vyrábět.
Kdo na tom vydělá? Apple to určitě nebude a hněv jeho právníků padne na hlavy těch, kteří si troufnou něco napodobit. Amazon asi krátkodobě vydělávat nebude, ale prodejem aplikací si dumpingovou cenu brzy vynahradí. A zákazníci dostanou šanci dostat do ruky solidní tablet za solidní cenu. To všechno ale jen v případě, že mají věštci z křišťálových koulí pravdu.
Ono to totiž všechno může být jinak. Tablet bude průměrný a zákazníci namlsaní záplavou ultralevných TouchPadů se k němu obrátí zády. Amazon bude stižen záchvatem hrabivosti a cena nijak příznivá nebude. Nebo si využitím uzavřené firemní platformy podrazí nohy. Pro Amazon je v současné době také nebezpečnějším konkurentem B&N se svým ebookem Nook Color a nějaký Apple ji nijak zvlášť nezajímá. Ukousnout kousek z iPadového koláče by sice bylo příjemný zpestřením, ale vůbec nemusí být směrem, kterým bude v příštích několika letech Amazon kráčet.
2. 9. 2011
Autor: Václav Větvička
Platforma X mění pravidla pro blokování uživatelů. Nově lidé uvidí vaše veřejné příspěvky i poté, co si je zablokujete.
Platforma YouTube opět testuje levnější předplatné Premium Lite. Předplatitelé nebudou mít přístup k některým...
Podle právě aktualizovaných zásad ochrany osobních údajů bude nyní Telegram předávat telefonní číslo a IP adresu...
Ruský soud uložil společnosti Google pokutu dva a půl sextilionů rublů – dvojka následovaná 36 nulami – za omezování...
T-Mobile si letos pro své zákazníky přichystal celou řadu vánočních dárků. Od tradičních telefonů a sluchátek za 1...
Skupina Nova se rozhodla, že omezí spolupráci s operátory Vodafone a T-Mobile. Platforma Voyo už od února nebude...