A další novinky uplynulých dní: Centrum zavírá AdFox, přechází na Google AdWords -- UPC odkupuje společnost Sloane Park -- a více...
Společenská síť Facebook 24. září zažila velký výpadek. Po několik hodin byla služba nedostupná pro uživatele po celém světě. Facebook uvedl, že rozsahem šlo o největší výpadek za čtyři roky.
Důvodem poruchy byl nový systém pro odhalování chyb ve Facebooku. Zajímavější než samotný výpadek byly následky pro uživatele. Na blozích si stěžovali zahraniční žurnalisté na to, že ztratili kontakt s dalšími lidmi, ale nejhlasitější byli samozřejmě obyčejní uživatelé (kteří naříkali prostřednictvím dalších sociálních sítí, jako je Twitter). Pro časopis Computerworld až hysterické reakce komentoval Rob Enderle, analytik z Enderle Group. "Tohle ukazuje, jak tyto nástroje jsou integrovány do naších všedních životů. [Ze sociálních sítí] se stala skoro závislost a pro většinu z nás je obtížné je vypnout. Computerworld připomněl rovněž průzkum firmy The Oxygen Media Insight Gruop, podle kterého velká část žen přiznala, že je na sociálních sítí závislá. 57 procent z nich uvedlo, že prostřednictvím internetu komunikují s lidmi více než v reálném životě tváří tvář. 39 procent žen pak uvedlo, že jsou na Facebooku závislé.
Evropská komise plánuje zrušení poplatků za hovory v mobilních sítích v zahraničí. Řekla to Neelie Kroesová, eurokomisařka pro informační technologie (čtenáři si ji mohou pamatovat zejména z minulosti, kdy měla na starost hospodářskou soutěž v EU a tvrdě šla po společnosti Microsoft).
Kroesová novinářům řekla, že jejím cílem není žádné další malé manipulování se stropy pro poplatky za roaming, ale to, aby mezi voláním z domova a voláním z jiné země v EU byl rozdíl zcela nulový. Evropská komise se posledních pět let dosáhla snížení poplatků za roaming o 73 %. Například v letošním roce bylo nařízeno snížení o 20 %.
Kabelový operátor UPC jedná o odkoupení společnosti Sloane Park provozující optické páteřní sítě. Uvedl to server E15.cz s odvoláním na stránky Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže.
„Ano, podání ve věci koupě společnosti Sloan Park jsme na ÚOHS skutečně zaslali. Nicméně až do ukončení řízení nebudeme tuto záležitost blíže komentovat,“ sdělil deníku E15 tiskový mluvčí UPC František Malina.
Hodnota Sloane Park má podle odhadů činit asi 450 milionů korun. Firma poskytuje konektivitu dalším operátorům, mimochodem právě i firmě UPC. Po akvizici by UPC tedy měly klesnout náklady spojené s pronájmem páteřních datových tras. Firma by navíc vstoupila do dalšího segmentu trhu s připojením.
Správní řízení ÚOHS začal v půlce září a vyjádření by mělo přijít do pár týdnů.
Společnost Centrum Holdings uzavřela strategickou alianci s Googlem. Bude hlavním zprostředkovatelem reklamního systému Google Adwords v rámci střední Evropy.
Centrum bude nabízet reklamní systém Adwords ve výsledcích vyhledávání i v českém YouTube. Firma předpokládá, že v příštím roce bude příjmy z Adwords činit několik desítek milionů korun.
„Našim zákazníkům chceme nabízet to nejlepší dostupné reklamní řešení, které jim umožní růst jejich podnikání. Být prvním Autorizovaným distributorem Google AdWords v kombinaci s našimi lokálními inzertními službami je ten nejlepší předpoklad nabídnout komplexní řešení jejich potřeb v oblasti internetové reklamy. Firmy stále více vyžadují dodávku služeb na klíč,“uvedl Pavel Vopařil, výkonný ředitel Commercial divize Centrum Holdings.
Obě firmy rozšiřují i dosavadní rámec spolupráce v oblasti vyhledávání. Centrum Holdings bude technologii vyhledávání od společnosti Google používat i v dalších zemích skupiny (Centrum Holdings Slovensko, Adriatic Media Chorvatsko).
„Podpora lokálních partnerů je pro nás od začátku klíčová a společně s Centrum Holdings teď spojíme kvalitní lokální zkušenost i obsah s vyspělou technologií,“ říká Taťána le Moigne, ředitelka českého Google a dodává: „Naše aktivity nám potvrdily, že o e-marketing je ze strany malých a středních firem velký zájem. Ten nám ve spojení se silnou obchodní sítí Centrum Holdings umožní v tomto segmentu společně růst a rozšířit možnosti online reklamy i do regionů."
Úřad pro ochranu osobních údajů na tiskové konferenci vysvětlil, proč společnosti Google nepovolil snímat pro službu Street View české ulice. Jedním z problémů je to, že kamery jsou postaveny moc vysoko -- z výšky 2,7 metru kamery vidí i za ploty a do oken domácností.
Úřad uvedl, že na Google a jeho snímkování ulic přišly desítky stížností. Lidem vadilo to, že na snímcích jde vidět například vybavení domácností nebo věci za plotem.
Šéf ÚOOÚ řekl, že Google takto zasahuje do soukromí občanů ČR. Podle něj by správnou výškou měla být výška běžného chodce. Úřad také uvedl, že Google nesplnil podmínky určené zákonem, když si pro Českou republiku nestanovila zástupce pro zpracování osobních údajů. Google.cz jako takový se od Street View údajně distancuje.
27. 9. 2010
Autor: Oldřich Klimánek
Společnost Český bezdrát s.r.o. nabízí v AKCI Léto 2014 dvě nové Služby pevného připojení k Internetu typu ADSL...
Před nedávnem proběhla v médiích zpráva o závažné bezpečnostní chybě některých síťových prvků od nejrůznějších...
Vyměníme Vám starou za novou ...Dosluhuje Vám vaše stará pobočková ústředna? Máme pro Vás řešení...
Zítra opět usedneme k televizím a začne vánoční pohádkový maraton. V dnešním článku najdete velký přehled pohádek a...
Pokud zrovna řešíte, jak zasimulovat Ježíškovo zazvonění tak, aby vás děti neodhalily, máme pro vás pár tipů...
Pokud vám doručovací služby nedodaly vánoční dárky, u kterých garantovaly doručení do Štědrého dne a prodejce vám...