Samozřejmě některých. První padlé ohlásil Microsoft, jehož urputná snaha prorazit na trhu s nějakým digitálním hitem schopným přilákat mladou generaci utrpěla další ránu. Jako kdyby nestačilo to, že o operační systém určený pro mobilní periférie není valný zájem, špatně dopadly i nejnovější modely mobilů.
Designeři se snažili, modely Kin One a Kin Two teenagerům maximálně podkuřovaly – od stylového designu až po důraz na sociální sítě. To všechno jen proto, aby Microsoft dokázal, že je cool. Mladí ale volili peněženkou a po necelých dvou měsících Microsoft stahuje oba mobily z trhu, což v oblasti mobilních telefonů představuje rekord.
Jen pár dnů potom se objevily zprávy o osudu konkurenčního modelu Nexus One, pocházejícího tentokrát z dílny Googlu. První informace mluvily o tom, že Google nenápadně otočil kohoutkem a ještě nedávno vychvalovaný mobil prostě nechává zemřít tichou smrtí. Informace vycházela z oficiální blogu Googlu, kde se objevil řádek o tom, že současná dodávka je poslední a po vyprodání již Google nebude on-linově Nexus One prodávat.
Zatímco kritici Nexus One vychválili, prodej nebyl valný, za dobu, kdy iPhone i konkurenční Droid dosáhly jeden milión prodaných mobilů, Nexus se mohl pochlubit anémickými 135 tisíci. Jedním z důvodů mohla být málo pochopitelná snaha Googlu prodávat mobil pouze prostřednictvím vlastního on-linového obchodu. Když stratégům svitlo a v květnu poslali mobil i do kamenných obchodů, bylo již pozdě.
Téměř okamžitě se objevily ohlasy tvrdící, že to všechno není pravda a že Nexus nezabíjí Google, ale noviny (především CNN, které byly jedny z prvních), protože mobil bude i nadále dostupný a bude to „pouze“ Google, který ho nebude prodávat.
To však také není tak zcela pravda. Ano, Google opravdu přestává Nexus One prodávat on-line. Zpočátku tuto možnost vydával za revoluční, očividně to nefungovalo. Některé zahraniční společnosti budou Nexus prodávat i nadále, v Americe však Nexus zmizí úplně, protože jediná firma, která ho až dosud podporovala, byla T-Mobile, a ta jej na svých stránkách již neuvádí.
Google tedy boj vzdal dost rychle, zřejmě mu pomohlo rozhodnutí společností Sprint a Verizon Wireless, které původní plány o prodeji vlastních modifikací Nexusu zrušily. Nexus byl totiž „svobodný“, zatímco jednotlivé telekomunikařní společnosti trvaly na tom, že si mobil upraví podle svého - od aplikací až po design a distribuci.
Zatímco Kin se očividně nepovedl a logo Microsoftu na hardwaru je, s výjimkou Xboxu, klasickým polibkem smrti, u mobilu Nexus One bylo problémů hned několik najednou. Jedním byl již uvedený onlinový prodej, na což není veřejnost přece jenom zvyklá (častější je možnost osahat si mobil v kamenném krámě a potom ho, někdy levněji, koupit on-line).
Druhým byla sázka na T-Mobile, který není zrovna nejpopulárnější firmou na americkém trhu. Je to další případ toho, kdy sázka na exkluzivní smlouvu s okrajovým poskytovatelem bezdrátových služeb končí katastrofou (předchozím případem byla chybná volba Sprintu pro špičkový mobil od Palmu, která firmě zlomila vaz). Samozřejmě pokud máme v rukách ultratrhák v podobě iPodu, můžeme si zvolit exkluzivní smlouvu podle libosti a stejně se zákazníci přetrhnou. Ale to je jiná situace.
4. 8. 2010
Autor: Václav Větvička
Boxerský zápas mezi Jakem Paulem a Mikem Tysonem sledovalo na Netflixu 60 milionů domácností. Podle platformy šlo o...
YouTube zveřejnil své plány na přidání dalších tarifů v rámci předplatného Premium. Spekuluje se o levnější úrovni...
Fotbalisté Sparty se dnes chystají na odvetu proti irským Shamrock Rovers. Zápas můžete sledovat od 19:00 na stanici...
Ruský soud uložil společnosti Google pokutu dva a půl sextilionů rublů – dvojka následovaná 36 nulami – za omezování...
T-Mobile si letos pro své zákazníky přichystal celou řadu vánočních dárků. Od tradičních telefonů a sluchátek za 1...
Skupina Nova se rozhodla, že omezí spolupráci s operátory Vodafone a T-Mobile. Platforma Voyo už od února nebude...