Nedávné rozhodnutí firmy AT&T dočasně přerušit objednávky nové verze iPhonu 4 opět rozvířilo debatu o tom, jestli spolupráce se společností AT&T znamená oboustranně výhodné spojenectví, nebo spíš manželství v pekle.
Hlavním důvodem k přerušení objednávek je příliš velký zájem zákazníků, dokonce 10x větší nežli tomu bylo u předchozího iPhonu. Zatímco by se zdálo, že něco takového je sen každé společnosti, AT&T s tím má očividně problémy. Podle všeho by za problém ale měla být spíše odpovědná firma Apple, která prostě nestačí vyrábět. Proto se také mluvčí firmy veřejně omluvil.
Na druhé straně se ale také opakovaně zhroutil celý objednávací systém, a to je jednoznačně vina AT&T. Navíc došlo nejen k tomu, že se lidé nemohli dostat k objednávce, ale hroutil se celý firemní portál, takže kdo si třeba chtěl kontrolovat vlastní účet, často ke svému překvapení zjistit, že si prohlíží údaje někoho jiného.
Apple si zatím na AT&T nijak nestěžuje, alespoň veřejně. Většina uveřejněných komentářů spíše kladně hodnotí investice, které AT&T do vylepšení svých sítí vynaložila. A pokud Steve Jobs chce i nadále udržet AT&T za partnery, nemůže veřejně firmu nijak napadnout. Na druhé straně ale platí, že AT&T poškozuje nejen majitele iPhonu, ale tím i firmu Apple. Stížnosti na to, že sítě AT&T jsou pomalé a ve spoustě amerických měst je připojení sporadické, pronásleduje iPhone od samého začátku. Spojení je dodnes nedostatečné zejména v New Yorku a v San Franciscu.
Proto řada expertů předpokládá, že se iPhone ještě během tohoto roku objeví také u konkurenční sítě, pravděpodobně se bude jednat o Verizon Wireless. Apple, který si své dnešní postavení založil na tom, že jeho přístroje nemají konkurenci, prostě nemůže donekonečna trpět to, jak AT&T nedovolí periférie pořádně využívat.
O vztahu k zákazníkům mluví jednoznačně i to, že zatímco se firma Apple omluvila, partnerská AT&T zatím drží bobříka mlčení a k omluvě se nijak nemá. Přitom se jednalo o velkou ostudu – kdo si chtěl iPhone předobjednat telefonem, dostal po delším čekání odpověď, že to musí udělat buď on-line nebo dojít do kamenného obchodu. Onlinový systém ale spíš nefungoval než fungoval, v obchodech byly fronty a do systému se nedostali ani prodavači, takže si objednávky zapisovali na papírky a večer, když začal zájem opadat, je ručně cpali do systému.
Když pomineme skutečnost, že problémy firmy Apple, které má s partnerskou AT&T, jsou vděčným tématem kdejakého amerického komika, je nekvalitní síť 3G hlavním důvodem, proč si předchozí model iPhonu nekoupilo ještě víc lidí. Většina z těch, kteří sáhli po jiném modelu, totiž na dotaz proč odpověděli jednoznačně – nechceme AT&T. To, že minulý týden prolomili hackeři webovou stránku AT&T a získali přístup k 114 000 emailům zákazníků, je jen smutnou tečkou za dlouhými třemi roky, po které AT&T své applovské zákazníky irituje.
Až / jestli Apple skutečně nabídne iPhone 4 u konkurenční sítě, může u AT&T nastat panika. Plných 40 procent dotázaných totiž tvrdí, že od AT&T okamžitě odejde.
29. 6. 2010
Autor: Václav Větvička
Vánoce jsou spojené s pohádkami a romantickými komediemi. Není tomu jinak ani na Netflixu. Vybrali jsme pro vás...
Mnoho lidí nakupuje vánoční dárky alespoň částečně on-line. To s sebou ale nese potenciální rizika. Podívejte se...
Ochranný svaz autorský navrhuje vybírání poplatků za každý dovezený smartphone. Telefony by tak brzy mohly zdražit.
Pokud zrovna řešíte, jak zasimulovat Ježíškovo zazvonění tak, aby vás děti neodhalily, máme pro vás pár tipů...
Vodafone v rámci Black Friday zlevňuje neomezený tarif. Se slevou až 46 % si ho můžete pořídit pouhých 72 hodin.
Black Friday odstartoval a s ním i sleva na neomezené tarify od Vodafonu. Pořídit si je můžete za historicky...