Úvod > Články > VoIP pod tlakem kvůli tísňovému volání

VoIP pod tlakem kvůli tísňovému volání

Americká komise Federal Communications Commission začíná tlačit na poskytovatele VoIP a trvá na tom, aby všechny tyto služby nabízely také možnost tísňového volání 911.

Požadavky FCC

K tlaku pak FCC přidala šibeniční datum letošního září. Zatím se sice jedná o pouhou snahu šéfa komise, ale už mu scházejí pouhé dva hlasy k tomu, aby se z návrhu stala povinnost. Komise bude zasedat 19. května a očekává se, že k dohodě dojde.

FCC trvá na tom, aby provideři přenášeli volání 911 přímo na pevné linky pohotovostních služeb. Pokud vytočíme 911 normálně, pohotovostní služby automaticky získají informace o telefonním čísle a adrese volajícího, v případě VoIP tomu tak většinou není. Systémy VoIP někdy přesunou podobné hovory do administrativního centra, které může být po pracovních hodinách zavřené.

Na 911 se nejde běžně dovolat

V posledních měsících se také objevilo několik případů, kdy si lidé stěžují na to, že se na 911 přes VoIP nedovolali vůbec. Jedna floridská rodina dokonce svého providera žaluje a viní ho ze smrti své tříměsíční dcery. Jedná se o případ Cheryl Wallerové, která volala 911 přes firmu Vonage, ale místo pohotovosti se dovolala pouze do kanceláře místního šerifa a vyslechla záznam o tom, že je kancelář uzavřena.

Minuta, kterou strávila během k sousedovi, odkud vytočila 911 přes pevnou linku, stačila k tomu, aby ambulance přijela pozdě. Podobné žaloby běží i v Texasu a v Connecticutu, ve všech třech případech se jedná o společnost Vonage, která je jedním z největších amerických providerů s více než půl milionem zákazníků. Ve všech případech tvrdí žalobci, ke kterým se přidali i státní prokurátoři, že Vonage opomenul varovat své zákazníky o limitaci spojení se systémem 911 přes VoIP.

Problémy s infrastrukturou

Provideři VoIP mají potíže s kontaktováním infrastruktury tísňových volání, která je v podstatě vlastněna čtveřicí lokálních telefonních společností, známých pod souhrnným názvem Bell. Ty se sice začaly nedávno o problém zajímat a urychleně podepisovat smlouvy s jednotlivými providery VoIP, ale mezitím již zasáhla FCC. Provideři VoIP sice přiznávají, že do konce roku budou mít pravděpodobně dokonalý přístup do systému, ale současně dodávají, že tlak FCC jim připadá poněkud agresivní, neboť mobilním operátorům trvalo téměř 10 let, nežli všichni získali plný přístup k systému 911.

19. 5. 2005

Autor: Václav Větvička

Sdílejte

Přečtěte si také

 

Mapy.cz představují novinku

Seznam.cz přišel s novinkou pro turisty. Společnost přidala novou funkci do portálu Mapy.cz. Jedná se o možnost...

 

Windows 9: nač ten spěch?

Stále více hlasů ze zasvěcených kruhů mluví o tom, že Microsoft hodlá v srpnu představit svůj nejnovější operační...

 

Google nakupuje analytické nástroje: po Emu získal také JetPac

Google se ve svých akvizicích zaměřuje na firmy, které pracují s umělou inteligencí a pokročilou analýzou dat...

Nejčtenější články

Rusko udělilo Googlu pokutu, na zaplacení by mu nestačily ani všechny peníze světa

 

Ruský soud uložil společnosti Google pokutu dva a půl sextilionů rublů – dvojka následovaná 36 nulami – za omezování...

Vánoce u T-Mobile: Sluchátka a telefon za 1 Kč i data za půlku

 

T-Mobile si letos pro své zákazníky přichystal celou řadu vánočních dárků. Od tradičních telefonů a sluchátek za 1...

Nova ukončila spolupráci s Vodafonem a T-Mobilem, stahuje Voyo z TV balíčků

 

Skupina Nova se rozhodla, že omezí spolupráci s operátory Vodafone a T-Mobile. Platforma Voyo už od února nebude...